49

Ако рейсовете се бавят или ги няма, превозвачът гори с 10 бона на месец

Обявяват през февруари кои фирми не спазват разписанията

Превозвачите, които не изпълняват разписанията на градския транспорт, се лишават от субсидии и освен това подлежат на санкция. Кои ще влязат в черния списък, ще стане ясно от анализ на изпълнението на курсовете за 2023 година, който се изготвя в момента от Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта”. 

Според договорите на Община Пловдив фирмите са длъжни да покриват минимум на 85% маршрутите. Те обслужват общо 29 автобусни линии, утвърдени с решение на местния парламент. За всяка от тях годишно се плащат около 100 000 лева.  

Ако данните от GPS системата, която контролира в реално време пробега на рейсовете, показват, че по една или друга линия има по-малко автобуси от определения "таван", на тях не се изплащат субсидии. Санкциите стигат до 10 - 15 000 лева, разказа шефът на ОП „Организация и контрол на транспорта” Георги Стоилов.

Анализът на изпълнението на курсовете за миналата година ще бъде оповестен публично през февруари. В понеделник ситуацията е била критична -

по линиите не са излезли 80 автобуса от общо 210,

които трябва да возят пътниците. Вчера картината се е променила - липсвали само 5 рейса.

Най-проблемни са линиите на фирма „Хеброс бус”, която отстъпи поредната си линия  №6 на „Автобусни превози - Пловдив”. Компанията на Веселин Дошков остана с маршрути 7, 29, 37 и 99 и заради неизпълнение на курсовете няма да получи субсидии. Същата мярка ще се приложи и спрямо две от общо 7 линии на „Автотранс ​- Чолаков” - 17 и 21. „Управителят на „Хеброс бус” Веселин Дошков напоследък се старае и дано успее да покрива четирите линии с необходимия брой автобуси”, не губи надежда Стоилов.

Останалите фирми ​- „Автобусни превози ​- Пловдив”, „Меритранс” и „КЗТ „Златанови” - са на Петко Ангелов. Те са общо 18  и изпълняват разписанията обикновено на 98-99%.  В края на декември Общинският съвет гласува надбавки за „отличниците”, за да имат повече стимули да поддържат редовни линии и качествено обслужване. Засега Общината няма намерение да увеличава субсидиите на превозвачите от градския бюджет. През миналата година  фирмите си разпределяха  над 10 млн. лева годишно, а техните собственици твърдят, че парите са крайно недостатъчни. Дотации приблизително в същия размер се дават и от държавата.  

"Шестицата" е сменила превозвача си в понеделник и според пътниците, които често ползват линията, разликата  е проличала веднага - редовни, топли и чисти автобуси, с нова тапицерия. Маршрутът започва от ул. „Крайна“ в „Изгрев“ и стига до ул. „Елена“ в Прослав.


„По линията 

ще се движат 7 автобуса марка „Темса“, с три врати и оборудвани с климатици. 

Колите са с екологичен клас евро 6, през пиковите часове ще вървят на интервали от 10-12 минути“,  увери Петко Ангелов.  

Петко Ангелов

Транспортните фирми са обединени в консорциуми и с три договора за обществени поръчки обслужват градския транспорт в Пловдив. По решение на местния парламент могат да прехвърлят линиите помежду си, ако някой от участниците има проблеми. Досега от "Хеброс бус" към други превозвачи са пренасочени четири линии. 

Те се възлагат предимно на Петко Ангелов. Превозвачът има и друга дейност ​-международен транспорт. Наскоро като участник в консорциум с фирма „Детелина - Дрита“  Ангелов пое щафетата за извънградските линии от Пловдив до Марково, Първенец и Храбрино, пак заради неизпълнението на договора от страна на „Хеброс бус“.

Допреди няколко години „Хеброс бус“ беше най-големият превозвач в Пловдив, но остана само с маршрутите по №7, 29, 37 и 99. Основната причина, посочвана от инж. Веселин Дошков, е острият недостиг на шофьори.

Пътниците от район „Южен“ се надяват, че сега поне „седмицата“ , която чакат по половин час, ще върви редовно.

Кметът: Няма да спрем, докато обслужването не се подобри  


Темата с градския транспорт е болезнена, но ние не сме спрели да работим по нея, увери кметът Костадин Димитров.  "Искаме редовно да се изпълняват разписанията и се надяваме с прехвърлянето на проблемната линия №6 на друг превозвач, което може би няма да е последното, да започнат да се изпълняват всички разписания", добави Димитров. И увери, че постоянно се провеждат разговори с фирмите. "Няма да спрем да полагаме усилия, докато не се подобри качеството на транспортното обслужване", обеща градоначалникът. 

Оцени новината

Оцени новината
4.2/5 от 5 оценки
4.2/5 от 5 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
14 коментара
Didier93

Didier93

24.01.2024 | 22:40

Здравейте г-н/г-жо Аз съм индивидуален финансов експерт, който мога да ви дам бърз заем, вариращ от €2000 до €10,000,000 при лихва от 2% с условия, които ще улеснят живота ви. Така че, ако имате нужда, не се колебайте да се свържете с нас по имейл: Имейл: didierdf93@ gmail.com Имейл: didierdf93@ gmail.com

Отговори
0 3
Насита

Насита

18.01.2024 | 17:56

Айде да се наложи да чакате линия 24...... Има да чакате...., а пък ако е събота или неделя..., жив ужас!!!!

Отговори
8 0
............................................

............................................

19.01.2024 | 15:59

17-та е по-неоткриваема

Отговори
6 0
Баба Жоржета Милионерова

Баба Жоржета Милионерова

18.01.2024 | 07:40

До като има такива корумпирани управляващи града ни ,нищо добро не ни очаква!Унищожиха умишлено тролеите !Раздадоха почистването бс едни от най-коромпирашите вкастта хора и ….кучето си влачи кервана си върви!До кога така бе изроди!

Отговори
9 3
Майка

Майка

17.01.2024 | 09:46

С автобус номер 4 положението е трагично,особено в района на езиковите гимназии! Не стига,че идват рядко, а много често изобщо не спират на спирките, и то в пикови моменти когато излизат всички ученици!

Отговори
17 2
Тате

Тате

17.01.2024 | 10:36

В Тракия е същата работа, детето много често ходи с такси, защото просто няма автобус повече от 25 мин, просто без коментар, давайте си им субсидии от нашите данъци, а ние ще плащаме таксита по 10лв....!

Отговори
21 1
И 113 също

И 113 също

17.01.2024 | 09:41

Освен по 17 и 21 на Чолаков, също и по 113 като цяло се изпускат курсове. Има моменти, когато го няма по 30-40 минути и то в час пик.

Отговори
21 0
Алилко Гърбавия от Бяла Слатина

Алилко Гърбавия от Бяла Слатина

17.01.2024 | 09:18

Значи скоро в Пловдив няма да има нито един превозвач, ако се приложи тази мярка...

Отговори
25 4
шофер

шофер

17.01.2024 | 08:46

Разбрах как мога да стана баща на чорбаджията дето не ми вдига заплатата.Закъснявам и му таковам майката да плаща 10 бона като е такъв скръндза.

Отговори
13 2
Пловдив

Пловдив

17.01.2024 | 08:45

Този господин ръководител на ОКТ да вземе да променя нещата ,нима през миналия мандат същия този ни излъга и с разписанията !Да отвори сайтовете на Варна и Бургас първите коли по линии са 4.40 часа ,последни 22.40 че 23.20.

Отговори
20 3
К.И

К.И

17.01.2024 | 08:27

Аз искам общински транспорт. Дайте линии на Екобус. Стига с тоя Петко, след няколко години ще последва съдбата на Хеброс.

Отговори
26 2
97542468

97542468

17.01.2024 | 08:23

Нищо не покрива "Хеброс бус". Този,който е написал статията да отиде на спирката и да чака рейс 7. На час по един. Събота и неделя трагедия. Трябват си сериозни санкции.

Отговори
30 1
Хари

Хари

17.01.2024 | 15:51

А какво да кажем за 99? Чакала съм го и по час и то в работен ден.

Отговори
14 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?