Здравко Димитров пита пловдивчани: Искате ли постоянно действаща приемна на кмета

Връзката с гражданите трябва да е ефективна, а не формална. За да се отговори адекватно на всички предложения, а подадените сигнали и жалби да намират своите бързи решения, на градоначалника ще помага екип от професионалисти. Те ще се срещат лично с посетителите и ще обработват подадената информация.


Едно от най-честите оплаквания, което чувам от гражданите, е: “Кметът на Пловдив няма приемен ден”. Казвал съм многократно, че от мен пловдивчани могат да очакват управление, което се вслушва в мнението им, търси подкрепа, чува проблемите им и ги решава.

Организирането на непрекъсната комуникация между кмета и гражданите не е лесен процес, давам си сметка за това. Затова искам ясно да обясня сега какво смятам да направя, за да има ефективна, а не формална приемна на кмета.

Нека не се заблуждаваме. Кметът има изключително важни ангажименти и приоритети и не може лично да изслуша всеки, дошъл в приемния му ден. Дори да прави само това, в рамките на 8 часа той може да разговаря най-много с трийсетина души, ако отделя по 15 минути на всеки. Този подход не работи. Решението е кметът и общината просто да са достъпни за хората и има много по-ефективни начини това да се случи. 

Определянето на приемен ден на кмета е подходящо за малките населени места, не за Пловдив. Дори да успея да разговарям с 30 пловдивчани директно всяка седмица, ако определим един фиксиран приемен ден, това никак не е достатъчно. За останалите кметът пак няма да е достъпен. За да бъда наистина във връзка с всички, смятам да направя следното:

        1. Да обследвам настоящия модел на комуникация между общината и гражданите, да преценя кое работи добре и кое не. Ще запазя тези практики, които вършат работа на пловдивчани.


        2. Възможно най-бързо, още в началото на 2020 г., ще отвори врати целодневна Приемна на ​кмета, в която ще работят добре обучени професионалисти. Те ще отговарят директно пред мен. Досега в работата ми като ​областен управител сътрудниците в моя екип организираха приемната така, че още когато гражданите се свържат за съдействие, въпросите им биваха записвани и веднага ангажирахме съответните експерти за търсене на решенията.

Всеки проблем или въпрос, който поставят пловдивчани, ще бъде описван и документиран, за да получи експертно становище и да бъде придвижен към мен за решение. Много често решения на поставените от ​вас проблеми ще бъдат намирани от екипа ми, без да стигат до мен. В това е и смисълът да имаш добър екип. Приемната на ​кмета трябва да стартира с експерти в публичните комуникации, които могат да приемат по 150 граждани дневно. Те ще описват проблемите, заедно с експертите ще подготвят решенията. Приемната на ​кмета ще съдейства на гражданите с логистика по цялата система на общинската администрация. Всеки месец над 3000 пловдивчани ще имат директен достъп до приемната, а чрез нея и до кмета. Моят ангажимент към приемната ще бъде постоянен, включително и чрез физическо присъствие, когато е възможно. Най-важно обаче е да създадем организация и работеща връзка между кмета на Пловдив и п​ловдивчани. Смятам, че това ще стане чрез създаване на Приемна на кмета.

        3. Приемната на кмета ще има и форма за комуникация в Интернет, в случай че човекът е възпрепятстван да я посети физически. Редът и режимът на обработване на подадените по електронен път искания за съдействие ще бъде същият като във физическата приемна. На теория можем да организираме целия процес на комуникация, тоест цялата Приемна на кмета в Интернет, но на практика не е така. Знам, че за хората е важно да комуникират директно с кмета и с упълномощен от него служител.

        4. Приемна на кмета ще включва в организацията си и районните кметове на Пловдив. Въпросите, които могат да бъдат решавани от тях, ще бъдат пренасочвани към районните администрации. Познавам колегите районни кметове от ГЕРБ и знам, че те стоят най-близо до нашите съграждани и познават най-добре проблемите по места. Тяхната работа е много важна и затова ще разчитаме на тях и в Приемната на кмета. 

        5. Кметът на Пловдив трябва да има доверие и да дава подкрепа за районните кметове, за да работи Община Пловдив ефективно. Това значи по-малко централизация и повече отговорности за районните кметове. Те са избрани пряко от пловдивчани. Затова ще имат подкрепата ми да действат и решават проблемите ви. Бил съм районен кмет и знам колко важно за хората е той да има възможност да работи ефективно и да взима бързи решения.

Знам, че трябва да засилим работната връзка между кмета, районните кметове, общинската администрация и гражданите. Най-важната промяна, за която настоявам, е, всеки да получи доверие в аванс от кмета, за да разгърне възможностите си в полза на пловдивчани. Гарантирам, че този модел ще заработи добре. 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?