Следвайте ни

Здравко Димитров: Няма да допускам строителство на нови сгради без осигурени места за паркиране

Време е в Пловдив да отворим и дебата за Зелена зона

Пловдив се развива и все повече хора искат да живеят тук. С това се задълбочават и проблемите с трафика и паркирането. Така е обаче във всеки модерен град, който се разраства. Днес е важно да предусещаме проблемите и да планираме умело градското развитие, за да ги решаваме, коментира Здравко Димитров, кандидат на ГЕРБ за кмет на Пловдив.

Паркирането е един от тях. За да не се задълбочава проблемът, Общината няма повече да допуска да се строят жилищни сгради без осигурени гаражи или паркоместа. Ще прекратим и практиката при проектирането приземни помещения да се разписват като гаражи, а после да се превръщат в кафенета, офиси или магазини. Всички трябва да сме отговорни към проблема, за да го решим. В тази връзка ще засилим контрола.

Може да се помисли и по друг въпрос - как Общината може да си взаимодейства с бизнеса, за да се разширят възможностите за паркиране нощем на домуващите. Има много паркинги към големите търговски вериги и други организации, чиито места стоят празни нощем. С някакъв вид публично-частно партньорство можем да ги направим достъпни срещу малък абонамент.  Общината вече има добра практика с изграждането на нови паркинги край блоковете. Проблемът в този проект е, че през деня колите на хората, които имат платен абонамент, ги няма и местата стоят празни.

А други, които идват в съответните райони по работа, няма къде да паркират. Ще продължим работата в тази посока и ще търсим най-доброто решение.  Готови сме и с проектите за няколко многоетажни и буферни паркинга в центъра и периферията. Те ще помогнат за намаляване на натиска в идеалния център. Две такива съоръжения са предвидени в район "Централен" - на терена на бившия ТЕЛК до Хуманитарната гимназия и на мястото на бивш​ето ДКЦ 6 до хотел "Лайпциг".

Вече се работи по идеите за многоетажни паркинги в "Западен" и в "Тракия", търсят се подходящи терени и източници на финансиране за "Северен" и "Южен".  Време е в Пловдив да отворим дебат и за въвеждане на Зелена зона по примера на София. В съществуващата Синя зона също може да се мисли за различни цени. Който иска да стигне с кола на пъпа на града, например на ул. "Отец Паисий", трябва да е готов да плаща повече.

В същото време цените за по-широкия център могат да се намалят.  Имаме решения и за нова организация на движението в някои от кварталните улици, което да осигури повече възможности за паркиране.   

Анкета

За какво бъдеще на Пловдив трябва да работи новият кмет?