Следвайте ни

Здравко Димитров: Няма да допускам строителство на нови сгради без осигурени места за паркиране

Време е в Пловдив да отворим и дебата за Зелена зона

viber icon

Пловдив се развива и все повече хора искат да живеят тук. С това се задълбочават и проблемите с трафика и паркирането. Така е обаче във всеки модерен град, който се разраства. Днес е важно да предусещаме проблемите и да планираме умело градското развитие, за да ги решаваме, коментира Здравко Димитров, кандидат на ГЕРБ за кмет на Пловдив.

Паркирането е един от тях. За да не се задълбочава проблемът, Общината няма повече да допуска да се строят жилищни сгради без осигурени гаражи или паркоместа. Ще прекратим и практиката при проектирането приземни помещения да се разписват като гаражи, а после да се превръщат в кафенета, офиси или магазини. Всички трябва да сме отговорни към проблема, за да го решим. В тази връзка ще засилим контрола.

Може да се помисли и по друг въпрос - как Общината може да си взаимодейства с бизнеса, за да се разширят възможностите за паркиране нощем на домуващите. Има много паркинги към големите търговски вериги и други организации, чиито места стоят празни нощем. С някакъв вид публично-частно партньорство можем да ги направим достъпни срещу малък абонамент.  Общината вече има добра практика с изграждането на нови паркинги край блоковете. Проблемът в този проект е, че през деня колите на хората, които имат платен абонамент, ги няма и местата стоят празни.

А други, които идват в съответните райони по работа, няма къде да паркират. Ще продължим работата в тази посока и ще търсим най-доброто решение.  Готови сме и с проектите за няколко многоетажни и буферни паркинга в центъра и периферията. Те ще помогнат за намаляване на натиска в идеалния център. Две такива съоръжения са предвидени в район "Централен" - на терена на бившия ТЕЛК до Хуманитарната гимназия и на мястото на бивш​ето ДКЦ 6 до хотел "Лайпциг".

Вече се работи по идеите за многоетажни паркинги в "Западен" и в "Тракия", търсят се подходящи терени и източници на финансиране за "Северен" и "Южен".  Време е в Пловдив да отворим дебат и за въвеждане на Зелена зона по примера на София. В съществуващата Синя зона също може да се мисли за различни цени. Който иска да стигне с кола на пъпа на града, например на ул. "Отец Паисий", трябва да е готов да плаща повече.

В същото време цените за по-широкия център могат да се намалят.  Имаме решения и за нова организация на движението в някои от кварталните улици, което да осигури повече възможности за паркиране.   

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?