Веселин Козарев, от Съюз за Пловдив: Незабавни действия за вътрешнокварталните улици и тротоари в „Северен“

Един от най-сериозните проблеми в района са дупките по улиците, въпреки че пловдивските шофьори внасят над 20 милиона годишно в общинската хазна – пари напълно достатъчни да бъдат ремонтирани вътрешнокварталните улици.

Всички павирани улици в квартала са с

разместени или с липсващи павета.

Пътна настилка липсва на ул. “Вук Караджич“, зад блока на ул.“Найден Поп Стоянов“ №11. До гаражите на хората почти няма достъп, въпреки че плащат данъци и такси. По ул.“Братя Търневи“, ул. „Полковник Бонев“, ул. „Карловска“ и всички павирани улици зад хотел „Санкт Петербург“, включително целия булевард „Марица“ – север, паветата са разместени и  улиците са на вълни.  В неравности са и ул. „Мария Кюри“, „Милеви скали“ №13-23, ул. „Гонда вода“, а  на ул. „Достоевски“ №18-20 има пропаднал асфалт.

Пътят от автогара „Север“ към „Брезовско шосе“ е в плачевно състояние - липсват павета и колите сърфират по ул.„Димитър Стамболов“.

Проектирането и строежа на бул. „Северен“ не извинява управляващите за над 6-годишните огромни кратери пред бившия текстилен комбинат. „Настилката“ там не може да се опише, тя трябва да се види. „Лунен пейзаж“ е меко казано.

На ул. „Петър Шилев“ срещу №18, от години има проблемна тръба, от която изтича питейна вода, но се правят само байпаси и нещата си вървят по старому.

Кой плаща загубите на ВиК?

Поради голямото строителство около Новотела, всички улички и тротоари са разбити. От страната на Центъра за трансфузионна хематология западното пространството е превърнато в кален и неугледен паркинг, а могат да се изградят „джобове“ за паркиране.

Ремонтите са козметични и само с цел усвояване на средства, затова  след  шест месеца отново се налага да се кърпят. Един от примерите е бул.“Дунав“ – север, където след ремонт преди доста години, остана дълбок улей, целият е в неравности и при невнимание, може да изхвърли кола.                                                                  

Тротоарите са поредното предизвикателство пред пешеходците.

Те са изпочупени, изкривени или липсват, което затруднява предвижването с инвалидна количка, на възрастни хора или майки с деца. Примерите са безброй -  ул.“Петър Шилев“, ул. „Иван Драсов“ бул. „България“ №200 до № 230, ул. „Колю Фичето“ №2-4, ул. “Ген. Кутузов“ - пред ДЯ „Палечка“, ДГ „Захарно петле“ и ОУ“Димитър Димов“, по ул.“Димитър Стамболов“ до спирката трябва да се върви направо по пътното платно, защото тротоар просто няма.

Пешеходните пътеки не са обезопасени.

Вечер не са достатъчно осветени, на някои липсва осветление или са изпочупени маркерите. На повечето липсва и светлинна сигнализация.

Така е на едно от най-натоварените кръстовища на бул. „Дунав“ и ул. „Васил Левски“, бул. „Дунав“  и ул. „Победа“, до ФЕГ, ул. „Победа“ и ул. „Иван Рилски“, както и на  кръстовището на ул.“Победа“ с ул.“Димитър Стамболов“, на сфетофара на „Карловско шосе“ с ул. „Г. Бенев“. Боята от маркировката е изтрита само няколко месеца след поставянето й.

 

 „Съюз за Пловдив“ с незабавни действия по:

 

  1. Обследване на инфраструктурата в район „Северен“. Подготовка на краткосрочна и дългосрочна програма за ремонт и поддръжка. Високи гаранции за качеството и строг контрол при изпълнение на строителните дейности по изпълнение.
  2. Ремонт и реконструкция на паважните улици;
  3. Поетапно ремонтиране на разбитите тротоари;
  4. Маркиране и осветление на пешеходните пътеки.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?