49

След събарянето на Бетонния мост: ПП-ДБ настояват за ясна организация на движението

Общинските съветници от ПП-ДБ в местния парламент на Пловдив настояват за ясна организация на движението след събарянето на Бетонния мост. 

Неяснотата около организацията на движението след събарянето на съоръжението продължава, а всеки пловдивчанин знае, че мостът, който поема голяма част от основния трафик в града, е най-бързата връзка между район „Южен“ и центъра на града. При затварянето му, към кв. „Кючук Париж ще може да се влиза само от към надлез Родопи или от към Коматевския възел. Като се има предвид и продължаващият ремонт на бул. „Александър Стамболийски“, жителите на „Южен“ ще живеят месеци наред в транспортен ад“, алармираха Александър Ракшиев, Николай Гюров, Тодор Токов, Георги Рогачев, Борислав Матеев и останалите съветници от групата. 

От месеци в общественото пространство циркулира информация за предстоящите строителни дейности, свързани със  съоръжението, което е единствената връзка между бул. „Македония“ и бул. „Христо Ботев“. Известно е, че проектът е в прерогативите на НКЖИ, тъй като мостът е част от ЖП възел Пловдив. Има и осигурено финансиране за реконструкцията от Европейския съюз, като има риск, то да бъде загубено в случай, че реализацията не приключи до края на 2024 година. В същото време естакадите, по който се захожда към моста от страна на бул. „Македония“ и бул. „Христо Ботев“ са изградени преди 45 години и според експерти, са в пред аварийно състояние, което налага те да бъдат ремонтирани и обновени, за да могат да отговорят на нуждата на бъдещото съоръжение. Евентуален ремонт на естакадите би бил задължение на Община Пловдив, заявиха още от групата на ПП-ДБ. 

Потенциално спасение съветниците виждат в пешеходния жп-прелез на Сточна гара, който след съгласуване със съответните заинтересовани институции да бъде преустроен така, че да поеме част от трафика към район „Южен“. Те очакват отговор на питането си към кмета на Пловдив Костадин Димитров със следните въпроси: 

- Съгласуван ли е проектът за реконструкция на Бетонния мост от страна на НКЖИ с Община Пловдив и кога предстои да започне? В какъв срок се очаква да бъде реализиран?

-Предвиден ли е ремонт на естакадите, служещи за заход към моста? 

-Възможно ли е пешеходния жп-прелез на Сточна гара да стане обходен маршрут за автомобилния трафик?

Позицията на групата на ПП-ДБ ще бъде прочетена на днешната сесия на ОбС на Пловдив.

 

Оцени новината

Оцени новината
5/5 от 2 оценки
5/5 от 2 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
4 коментара
намръщенЪ

намръщенЪ

01.03.2024 | 09:58

А в хартиения брой от понеделник тази седмица предният кмет Здравко се хвалеше как спасил Бетонния мост. Спасил - грънци :((( Просто удължи живота му с няколко седмици, НКЖ бърза да си оправи нещата, а пробивът под гарата не е готов. "Царевец"-"Модър" също

Отговори
1 0
Много се дразня

Много се дразня

29.02.2024 | 10:16

Които не са от Пловдив и недостатъчно образовани и не осведомен, да се правят,, на учени,, и да вземат отношения, това да не е като,, другите работи,,!

Отговори
4 1
Без организация,магистрална мангасарка!

Без организация,магистрална мангасарка!

29.02.2024 | 10:13

Готово съоръжение, да събарят си е голям грях, наистина бих казала, че този район, около автогара юг си е доста стар е не добре изглеждащ, демек ний неорентираните, ше забикаляме с рейса та!

Отговори
3 2
организация

организация

29.02.2024 | 09:16

Организацията ще бъде: Кой както може - да се оправя! Всичко в Пловдив, в последните 30 години е на този принцип!

Отговори
7 2

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?