"Съюз за Пловдив" искат ревизия на проекти за 85 млн. лева

Общинските съветници от „Съюз за Пловдив" настояват новото ръководство на общината да извърши  ревизия  за разходването  на  средствата, предоставени за града  по Транспортния проект,  ОП „Региони в растеж“, и на фондация „Пловдив 2019“.  

Общата сума, похарчена от предишното  управление на Пловдив по тези три проекта надхвърля  85 млн. лева, съобщиха  инж. Гергана Стоянова, Евелин Парасков и Веселин Козарев.  

"При всички наши срещи с пловдивчани  няма човек, който да не е поискал от нас  да предизвикаме ревизия, защото са похарчени много пари, но без да има очакван от хората ефект", обясни Евелин Парасков и подчерта, че  документацията по въвеждането на електронната система в градския транспорт и управление на трафика ще бъде внесена в прокуратурата.

Целта е  да стане ясно кои длъжностни лица са подписали окончателния доклад, че електронната система е въведена, в резултат на който на фирма "Индра" са изплатени парите, и кой носи отговорност за неизпълнения договор.

В миналия мандат съветниците от "Съюз за Пловдив"  са внасяли няколко пъти  питания до Община Пловдив  кога ще бъде въведено безкондукторното обслужване в градския транспорт. Получили са само един отговор от бившия зам.-кмет по транспорт Златин Велев, сега общински съветник от ГЕРБ. В отговора още през 2016 г.  Велев твърди, че през 2015 г. договорът за електронната система е обявен за финализиран,  има петгодишен гаранционен срок за отстраняване на дефекти за сметка на фирмата - изпълнител,  и че след аварията на 28 април 2016 г.  "в най-скоро време  се очаква пълната функционалност на системата".

"Оттогава  минаха  три години, но кондукторите продължават да таксуват пътници, голяма част от оборудването не работи, електронните табла на спирките дават неточна информация," контрира Гергана Стоянова. 

Съветниците обмислят евентуално завеждане на дело в съда за качеството на ремонтите в квартала между бул. "Кн. Мария Луиза" и "Марица юг". Проектът на стойност над 20 млн. лева е финансиран по ОП "Региони в растеж". "При полагане на пътните настилки са използвани материали, различни от предвидените по проект. Например, при нареждането на паважа  вместо промит пясък, както е по проект, е влаган  миос на варовикова основа. Този материал е два пъти по-евтин , но при първия дъжд той се отмива", каза Веселин Козарев.

Той напомни, че  на повечето от улиците беше сменена  само настилката, но не и старите водопровод и канализация, което означава, че при аварии  отново ще се наложи да се разкопават. Новите тротоарни  плочки се разбиваха, за да монтират нови електрически стълбове, например, на ул. „Георги Мамарчев” ."На  ул. „Балкан“ след 2 месеца  плочките бяха премахнати и наредени нови със скосени бордюри, за да оформят  паркоместа. Новият тротоар на ул. „Балкан“ № 29-31 вече е пропаднал, а на други места е неравен. При  проливните дъждове  ремонтираните улици, сред които са  „Марагидик“, „Княз Черказки“ и „Балкан“ бяха наводнени, което говори за обърнати наклони", изброи Веселин Козарев.

Съветниците очакват, че  новата градска управа ще изготви техническа експертиза, от която да се види как са изразходвани средствата,, дали строителните материали съответстват на заложените  по проект и кой е виновен за лошото качество. 

ОТ "Съюз за Пловдив" питат докъде е стигнала проверката на  Окръжна прокуратура и Икономическа полиция за разходите на  "Пловдив 2019",

започната в началото на тази година. Съветниците настояват  още Община Пловдив да възложи независим финансов одит за  трите години , който да даде оценка на управлението на бюджетите на Фондацията.

"Пловдивчани и гости на града не видяха  желания ефект  от Европейска столица на културата, въпреки щедрото финансиране, особено на откриващото се събитие", коментира Евелин Парасков.   „Никой не знае за какво точно бяха похарчени милионите левове. Никой не отговаряше и на въпросите. Цяла България питаше колко струва събитието за откриването. От фондацията не дадоха отговор и на този въпрос. Ще запомним само огромните разходи и нулевата прозрачност. А когато една работа се върши на тъмно, винаги следват съмненията, че в нея има нещо нередно“, допълни  Парасков.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?