НУ „Климент Охридски” вече с умна класна стая

Ученици от НУ „Климент Охридски” в Пловдив ще учат, прилагайки различни психологически методи. Проектът стартира в по една паралелка от 1., 2., 3. и 4. клас. „Целта е новите методи да стимулират интелектуалното развитие на учениците, да изграждат основите на логическо и творческо мислене и да подобряват умението за учене. Искаме да поставим децата в активна позиция по отношение на учебния процес, да повишим ефективността от него и да въвлечем родителите”, обясни директорката на школото Елена Светлова-Трифонова. С проекта „Умна стая” училището тази година се подрежда сред 39-те иновативни в областта.


В първи клас веднъж в седмицата по предмети по избор на учителя ще се прилага методът „Мозъчна атака“. На същия принцип второкласниците ще ползват метод „Световно кафене”.


В трети клас интерактивното обучение ще е чрез подходите „Аквариум” и „Мисловна карта“. Учениците ще се запознаят с виртуалната класна стая и ще получат персонални задачи за работа в нея. А родителите заедно с децата ще участват в уъркшоп  за прилагане на методи за творческо мислене.


Четвъртокласниците пък ще работят по метода на Едуард де Боно „Шестте мислещи шапки“, който развива креативното мислене. Техниката въвежда кодове за символно значение на шапките - бялата е фактите, червената - чувствата, черната - истината, жълтата - ползата, зелената - идеята, синята - мисленето, гледано “отгоре”.  Децата получават задачи, свързани с всяка от тях. Например: Помисли с жълтата шапка дали да гледаш любимец вкъщи. Загубил си кучето - помисли с червената шапка. Сменяш училището -  ето ти черната. Твой приятел е разстроен, как ще му помогнеш с бялата шапка? Трябва да изработиш проект със съученик - ползвай зелената шапка. 


Децата в последния клас от начален курс ще се занимават и с компютърно изработване на мисловни карти, след като се запознаят със специално приложение за това. Мисловните карти помагат за анализа и четенето с разбиране, като заместват някогашния подробен план. Вместо да пишат, учениците правят графично изображение.  Рисува се „дърво”, като в центъра се поставя основен проблем, а клоните са други второстепенни теми, които са засегнати.


Ще се ползват също техники “Отчитане всички фактори” и  “Гледна точка на другите”.


Във всички класове по веднъж месечно в часовете по физическо ще има и задачи за екипно сработване.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?