Следвайте ни

Емил Миразчиев: Общината монополизира културния живот

В областта на съвременното изкуство виждам абсолютен регрес за последните 8 години. Резидентната програма за куратори и художници беше унищожена.

Липсват политики и дългосрочни стратегии, което е много порочно. Затова сега е най-важно да се направи рекапитулация и да се види накъде ще вървим. Защото работата е на парче. Вместо да вървим напреди и да се надграждат системите, ние ги разрушаваме.

ЕСК 2019 де факто се превърна в това, от което се опасявахме - в един фестивал. Самата идея на културната столица е много по-голяма от фестивал, културен календар или поредица от събития. Има европейски измерения, град и граждани. Къде отиде градът, къде отидоха гражданите? Къде отиде културният сектор с тези рестрикции, сложни правила и процедури? И това, че фондацията не успя да привлече града и хората на културата, е абсолютен провал. Може да има 500 събития, но това не значи нищо.

„Пловдив 2019“ така и не успя да осъществи диалог и да се вслуша в гражданите. Продължават да се затварят в някаква кула с розовите очила и да се изолират.

Руслан Йорданов

Журналист

Руслан Йорданов е културен и политически репортер. Магистър по журналистика от СУ „Св. Кл. Охридски“. Носител на награди за журналистика „Черноризец Храбър“ (2010 г.) и „Пловдив“ (2017 г.).   Още

Коментари

За да публикувате коментари трябва да имате профил в сайта

Коментари (0)

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?