3906

„Създадено в Пловдив“: Фотоизложба разказва за успешния бизнес в града от Съединението до наши дни СНИМКИ

Кметът Костадин Димитров откри събитието на „Марица“ и „Хермес медиа“

Страхотна фотоизложба, събрала славната бизнес история на Пловдив от Съединението до наши дни, е ситуирана от вчера на Римския стадион. Инициатори и организатори на „Създадено в Пловдив“ са вестник „Марица“ и „Хермес медиа“ като част от обществения ни ангажимент на най-голяма извънстолична медийна група. 

20-те пана ще останат на Главната до края на месеца и ще разказват на пловдивчани и гостите на града за първите местни предприемачи с нюх и размах, за емблематичните предприятия от времето на соца и  за новите гиганти в бизнеса, стъпили в региона и променящи го към по-добро.

„Това  е поредната наша кампания, която има за цел от една страна да възвеличае нашето историческо минало, но от друга страна да докаже, че Пловдив е жив град, който се развива и просперира“, приветства гостите на откриването на фотоизложбата Русана Пашова, директор Реклама в „Хермес медиа“.

Събитието откри лично кметът на града Костадин Димитров. „Кампании като тази са с висок обществен интерес и те винаги намират място в културния живот на града. Затова „Марица“ и „Хермес медиа“ заслужавате подкрепа“, посочи той и допълни, че разглеждайки паната, се чувства горд. „Ние, пловдивчани, се гордеем с нашата археология, с нашите спортисти, с нашата култура, с това, че сме транспортен център. Но се гордеем изключително много и с това, че сме индустриален център. И това е наследствено. Нашите предци са създали една индустрия, която ден след ден се надгражда, за да можем днес да се наречем индустриален център“, каза градоначалникът като направи препратка към най-голямата икономическа зона на Балканите – Тракия икономическа зона, ситуирана в региона.

Но за да стигнем дотук, Пловдив е извървял дълъг път. В паната на „Създадено в Пловдив“ ще прочетете за историята на първото мебелно производство – Столарската фабрика, за най-голямата фабрика за сапуни на Христо Сяров, която няколко пъти се мести, за да стигне до Пловдив заради доброто местоположение на града. Напомняме и за първия мострен панаир, заради който старото турско гробище край Бунарджика се преобразява в прекрасен парк с павилиони на участници от цял свят.  Разказваме за Тухларната на Павел Калпакчиев, откъдето даряват тухли за построяването на жп-гара Пловдив, за първото обединение на тютюнопроизводители, довело до създаването на успешна тютюнева фабрика и още ,и още.

„Виждам, че сте показали историята и на фабриката на Антон Папазов със заглавие „Източна Европа ухае на пловдивски парфюм“. Спомних си за завода за пишещи машини, който изнасяше за Америка, за Булгаррено“, посочи Костадин Димитров, разглеждайки изложбата. „Наистина, много емблематични, запомнящи се моменти от развитието на града“, коментира той.

Повече за идеята акцент на тазгодишната кампания на вестник „Марица“ и „Хермес медиа“ да бъде именно „Създадено в Пловдив“ разказа главният редактор на медията Васко Вълчев. „Замисълът изобщо не е да погъделичкаме местния шовинизъм. Просто няма смисъл. Пловдивчани никога не са страдали от липса на самочувствие“, категоричен бе той. Изложбата е опит да надскочим мита, че уникалността на Пловдив се дължи изключително и само на неговата история и археология. Безспорно Античният театър, Римският стадион, Базиликата, Старият град са изключителни атракции и в голяма степен емблеми на града, но за мен това, което превръща Пловдив в нещо много повече, е постигнато от умните, амбициозни и предприемчиви пловдивчани през различни епохи и във всички сфери. Амбицията да си първи и да си най-добрият в това, което правиш – мисля, че точно това прави Пловдив един уникален град. И дава една „магия“, която носят всички, които живеят тук“, посочи Васко Вълчев.

Той подчерта, че градът става все по-желано място за живеене. Според статистиката за миналата година, Пловдив и София са градовете, където има най-голям наплив от нови жители. Любопитна подробност е, че докато преди „новите пловдивчани“ идват предимно от съседни области като Смолян, Хасково, Кърджали, сега най-големият дял са от столицата. „А това е много показателно, защото означава, че хора, които са успели да пробият и да се установят в София, безспорно градът с най-висок стандарт в България, в един момент са осъзнали, че за тях и техните семейства Пловдив е по-добро място за живеене“, допълни още главният редактор на „Марица“.

А за това помагат най-вече бизнесът, чиято цел е да осигурява заетост и добри заплати, и богатият културен и социален живот в града. В резултат на спойката идва усещането за щастие и удовлетвореност.

Затова наред с компании-гиганти в своите браншове като „Трейс Груп Холд“АД, „Юпитер холдинг“ ЕАД, „Тед Бед“ ЕАД, „Метро“, Международен панаир Пловдив, МОЛ Пловдив Плаза, „Агрия“ АД, ВиК-Пловдив, аптека „Авита“, представяме в изложбените пана и пъстрата, шарена страна на живота в града – с фестивалите, концертите и културата му.

 

Снимки от Валентина Биларева

Оцени новината

Оцени новината
4/5 от 4 оценки
4/5 от 4 оценки

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?