Следвайте ни

Изложба на „Марица“ представя благодетелите на Пловдив

Народни будители и държавници вдъхновяват с добрините си следващите поколения 

 

Уникални старинни фотографии и вдъхновяващи примери за благородство ще покаже новата изложба на вестник „Марица“ и „Хермес медия“.  Експозицията, която е част от традиционната културна кампания „Пловдив през годините“, е посветена на големите дарители под тепетата и региона. Официално изложбата ще бъде открита на 5 ноември, вторник, в Културен център „Тракарт“. 

 

Проекта реализираме в тясно сътрудничество с изтъкнатия пловдивски писател и изследовател Димитър Райчев. Мимо, както го наричат всички, притежава една от най-големите частни библиотеки. Познанията му върху миналото на града и амбицията да направим заедно най-добрата изложба, правена досега, са основният мотив да издири ценните документи, снимки и истории от славното минало на Европейската столица на културата. 

Пловдивчани ще могат да разгледат 20-те пана в Цар-Симеоновата градина в продължение на месец.

 

Изложбата ще разкрие интересни факти за знаменития род Чалъковци, с чиито средства са построени почти всички храмове в Стария град и които изнасят на гърба си борбата за църковна и национална независимост през XIX век. Ще бъдат представени делата на женските благотворителни дружества „Майчина грижа“ и „Подкрепа“, които в началото на миналия век отварят безплатни трапезарии за бедни деца, летни лагери и лечебни заведения.

Във фотографските пана ще бъдат нагледно показани щедрите дарения, извършени от народни будители и държавници - Иван  Евстр. Гешов, Екзарх Йосиф, отец Кирил Нектариев, Христо Г. Данов и други. Наред с тях ще бъдат представени и големите индустриалци и търговци, които развиват мащабна социална дейност - Кудоглу, братята Христо и Евлоги Георгиеви, Стефан Обрейков и други.

В 20 пана трудно могат да бъдат поместени всички значими личности, любопитни подробности и снимки около живота и делото им. Ето защо кампанията ще продължи да живее в рамките на поне още 3 месеца от страниците на вестник „Марица“ и сайта www.marica.bg, където ще разгърнем темата и ще разкажем за всичко онова, за което не намерихме място в паната.

Акцентът в кампанията е поставен върху големите личности, надживели времето не със своите лични успехи или икономически просперитет, а с благодеянията си.

Дарителството е с особено значение и днес! То живее в сърцата на една част от съвременните пловдивчани, които къде явно, къде негласно подпомагат каузи, поддържат фондации, пишат новата история на града ни.

 Целта ни е чрез тази кампания да събудим повече хора с възможности към това благородно дело и да направим така, че поколенията напред да се гордеят с делата на предците си! 

Екипът на „Марица“ иска да изкаже своята благодарност към онези големи имена от бизнеса, които ни подадоха ръка в това начинание. 

 

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?