46

15 години в ЕС. Промяната: Водният проект

„Марица” и „Хермес медиа” представят десетата, юбилейна изложба от кампанията „Пловдив през годините”. Експозицията носи името „15 години в Европейския съюз. Промяната”. Представена е на 20 пана и  разказва за промените, които хилядолетният град преживява като част от свободната демократична общност.

Ако има град в страната, който може заслужено да носи титлата „европейското лице на България”, това със сигурност е Пловдив. Той е сред най-старите живи градове на континента, уникален със своя дух и архитектура. В Пловдив отдавна е постигнат умален вариант на европейската толерантност, в който всяка отделна общност съхранява и надгражда своята идентичност. Пловдив обаче е и бързо развиващ се град. А с помощта на европейските ни партньори след влизането на България в ЕС през 2007 г. промяната включи на нова по-висока скорост.

Нашето послание - нека обърнем поглед назад и да се замислим къде сме днес на картата на Европа и успяхме ли да заживеем по-добре и достойно като равноправен партньор в Европейския съюз! Нека заедно да отбележим малкия юбилей - 15 години в ЕС!

В няколко поредни седмици читателите на вестник „Марица” и на сайта marica.bg ще имат възможност да се запознаят със серия от тематични публикации, посветени на изложбата „15 години в Европейския съюз. Промяната”.

Представяме ви Пано 11 и Пано 12 от изложбата.

Развитието на зелената система и подобряването на качеството на въздуха са сред най-големите предизвикателства пред местната власт. Заради бурното строителство днес Пловдив е далеч от европейския стандарт за осигуряване на минимум 20 кв.м зелена площ на жител.

Затова и първите европейски инвестиции, които Пловдив получи след приемането на България в ЕС, бяха за подобряване на зелената система. Близо 6 млн. лева бяха предоставени на Общината по Оперативна програма „Регионално развитие” още през 2009 г. С европейските средства се преобразиха два парка в район „Южен” - „Белите брези” и на бул. „Акад. Петър Динеков”, а също така - зелената площ пред жилищните блокове на Пещерско шосе.

Част от европейските средства бяха инвестирани в изграждането на нов парк в източната част на ул. „Богомил”.

През 2015 г. беше реконструирана Цар-Симеоновата градина, създадена от Люсиен Шевалас през 1892 г. Реновирането и модернизирането на градината, призната за паметник на парковото изкуство, се извърши в рамките на проекта „Изграждане на зелена и достъпна градска среда в град Пловдив” по Оперативна програма „Регионално развитие”. Общината получи 4 750 000 лева безвъзмездна финансова помощ.

Най-мащабното строителство в Пловдив от началото на 21. век

През пролетта на 2020 г. в Пловдив стартира проектът за водния цикъл на стойност 115 млн. лева, от които 80 млн. лева са предоставени на Общината като безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020”. Реновиран е колекторът на бул. „Дунав”. В момента се извършва реконструкция на ВиК и изграждане на обходен колектор на „Брезовско шосе” – бул. „Дунав” за 20 млн. лева. Пред завършване е разширението и модернизацията на Пречиствателната станция, които струват 70 млн. лева.

С европейските средства е извършена подмяна на водопровод и канализация и са обновени пътните и тротоарните настилки в два квартала в район „Северен” на над 40 улици на обща стойност близо 20 млн. лева.

Марин Симеонов, директор на клон Пловдив – ЦКБ: ЦКБ е в Топ 3 на удовлетвореност на клиентите

- Вече 15 години България е част от Европейския съюз. Как това промени ситуацията в банковия сектор в страната?

Ситуацията беше променена към добро за всеки един българин. Даде се сигурност и стабилност на хората да се възползват максимално от много по-добри условия за обслужване и за регулиране на живота им. Както виждате, има много по-голяма достъпност за кредитиране, за закупуване на имоти и т.н. Виждаме удовлетвореността на клиентите в момента,колкото и нескромно да звучи, че нашата банка е в Топ 3 на удовлетвореност на клиентите. И най-добрата реклама за нас като институция е самите клиенти да ни рекламират.

- ЦКБ вече от години е член на Европейската асоциация на корпоративните банки. Какви предимства дава това както на самата банка, така и на клиентите ви?

- Самата асоциация е създадена в средата на 19-и век в Германия с цел подпомагане на земеделски производители, занаятчии, общо взето малък бизнес, което в момента е достатъчно разраснато. ЦКБ подкрепя всички клиенти и предлага много продукти, които покриват пълен набор, за да бъдат удовлетворени хората, които разчитат на нас.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?