1553

15 години в ЕС. Промяната: LIEBHERR - една страст, много възможности

Вече 15 г. България е член на Европейския съюз. Новата изложба от кампанията „Пловдив през годините” припомня какво реално се случи в града след 1 януари 2007 г.

„Марица” и „Хермес медиа” представят десетата, юбилейна изложба от кампанията „Пловдив през годините”. Експозицията носи името „15 години в Европейския съюз. Промяната”. Представена  е на 20 пана и  разказва за промените, които хилядолетният град преживява като част от свободната демократична общност.

Ако има град в страната, който може заслужено да носи титлата „европейското лице на България”, това със сигурност е Пловдив. Той е сред най-старите живи градове на континента, уникален със своя дух и архитектура. В Пловдив отдавна е постигнат умален вариант на европейската толерантност, в който всяка отделна общност съхранява и надгражда своята идентичност. Пловдив обаче е и бързо развиващ се град. А с помощта на европейските ни партньори след влизането на България в ЕС през 2007 г. промяната включи на нова по-висока скорост.

Нашето послание - нека обърнем поглед назад и да се замислим къде сме днес на картата на Европа и успяхме ли да заживеем по-добре и достойно като равноправен партньор в Европейския съюз! Нека заедно да отбележим малкия юбилей - 15 години в ЕС!

В няколко поредни седмици читателите на вестник „Марица” и на сайта marica.bg ще имат възможност да се запознаят със серия от тематични публикации, посветени на изложбата „15 години в Европейския съюз. Промяната”.

LIEBHERR - една страст, много възможности

Световният концерн „Либхер” стъпи в с. Радиново далеч преди България да стане пълноправен член на ЕС - още през 1999 г. Изграждането на фабриката на „Либхер Хаусгерете Марица” по това време е най-голямата инвестиция в България.

Компанията стана ключов инвеститор в индустриална зона „Марица”, а примера й последваха още стотици бизнеси, за да се превърне сега Пловдив в „индустриалното сърце на България”.

С влизането на България в ЕС развитието на компанията става още по-динамично, възползвайки се от предимствата на единния пазар. Ускори се също технологичното обновление на производството, свързано с по-ефективни и по-ергономични процеси. През 2020 г. „Либхер Хаусгерете Марица” постига рекордно производство от над 1 млн. уреда - висококачествени хладилници и фризери.

Концернът е 100% семейна собственост и има глобално присъствие с над 140 компании в групата в над 50 страни и 40 производствени обекта. Името „Либхер“ е символ на стабилност.

Учебният център на „Либхер Хаусгерете Марица” подготвя кадри по германски модел

 Учебният център на „Либхер” е създаден и лицензиран през 2009 г. след трансфер на ноу-хау от германски дружества на концерна. Вече 13 години подготвя кадри по германски модел, като представя най-доброто от традицията на федералната република в машиностроителните специалности.

Разрастването на концерна
в България продължава

Успешната история на концерна „Либхер” в България не спира само с развитието на „Либхер Хаусгерете Марица” ЕООД

11 години по-късно, през 2010-а, бива основано второто дружество - „Либхер Транспортейшън Системс Марица” ЕООД. Фирмата се намира в село Царацово и стартира с производството на климатични системи за релсов транспорт.

Климатици, произведени в „Либхер Транспортейшън Системс”, отопляват и охлаждат железници по целия свят, между които Лондонското метро, метрата в Париж и Виена, железници в Канада и Южна Африка.

С времето дружеството диверсифицира производството си и към днешна дата произвежда различни видове продукти, като например охладителни модули за ремаркета на камиони, управляващи табла за кулокранове, актуатори за самолети. Фирмата развива и два конструкторски отдела - за климатичното производство и изнесен конструкторски отдел за завода на „Либхер” за производство на самолетни части в град Линденберг.

Нови 11 години по-късно, през 2021-ва, бива основано и третото дружество от концерна „Либхер” в България - „Либхер Конкрийт Технолоджи Марица” ЕООД. Фирмата произвежда бетоновози в производствената си база в Пловдив.

Пазарите на фирмата се простират в съседните балкански държави, Саудитска Арабия и Близкия изток. Освен производството, във фирмата се развива и конструктивна дейност.

Фирма „Либхер” е синоним на стабилност, лоялен партньор и социалноотговорен работодател.

Григор Ендрев, отдел „Човешки ресурси” в  „Либхер Хаусгерете”

Влизането на България в ЕС допринесе за това „Либхер” в днешно време да е водещ и един от най-големите работодатели не само в Пловдив, но и в цялата страна

- Като компания, основана в Европейския съюз, как влизането на България в съюза промени работата и дейностите на „Либхер”?

- Всъщност бих започнал малко преди влизането на България в ЕС, тъй като концернът „Либхер”за първи път стъпва в България през 1999 г., като повлича крак и за много други чуждестранни инвеститори. Веднага след влизането на страната в ЕС през 2007 г., още на следващата година, ние разширихме своето производство, като построихме още производствени сгради и увеличихме своя персонал и съответно увеличихме и броя продукция, която произвеждаме на годишна база. Определено влизането на България в ЕС допринесе за това „Либхер” в днешно време да е водещ и един от най-големите работодатели не само в Пловдив, но и в цялата страна.

- По-лесно ли стана доказаните европейски практики да намират почва в България, след като страната вече е член на Евросъюза?  В този ред на мисли, учебният център на компанията подготвя кадри по немски модел. Значи ли това, че те ще са готови за единния пазар на съюза?

- Абсолютно. Всичко е по-лесно. Достъпът до европейски практики много допринася за развитието на цялата икономическа ситуация в България. Въпросният учебен център съществува от 13 години и всъщност това е и първият учебен център на чуждестранен инвеститор на територията на България, като ние подготвяме кадри в него както за нашата компания, така и за съседни компании от региона, което допринася за цялото израстване на региона и на страната. Абсолютно учебният ни център действа по немско ноу-хау, което е ключово и много важно за нас, и допринася за това хората, които го завършат, да успеят да се реализират първоначално на средни нива, след това да станат част от ръководния екип на компанията и от инженерните по-специфични позиции, които имаме при нас.

- Как това, че България е член на ЕС, промени начина, по който компанията Ви търгува с чуждестранните контрагенти?

- Отново бих казал, че всичко се случва доста по-лесно. Това допринесе и за израстването на много български компании, които впоследствие станаха доставчици на „Либхер”. Благодарение на това те успяват да изнасят своята продукция извън страната значително по-лесно. Така че отново бих казал, че влизането на България в ЕС допринесе за това „Либхер” в днешно време да е водещ работодател.

Оцени новината

Оцени новината
1/5 от 1 оценки
1/5 от 1 оценки

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?