Следвайте ни

Закриват 15 паралелки след 7. клас

15 паралелки с прием след 7. клас се закриват със заповед на началника на Регионалното управление Иванка Киркова след трето класиране. Тази крачка се прави, след като се изчака максимално директорите да привлекат ученици и да предложат гъвкави варианти за запазване на специалности чрез съчетаване на две в една паралелка. В крайна сметка 15-те останаха с неколцина записани или без нито един.

В Автото падат 2 паралелки -  по електрически превозни средства и новата специалност „Локомотиви и вагони” по заявка на БДЖ. Както „Марица” писа, никой не иска да строи пътища и магистрали с диплома от ПГ по строителни технологии "Пеньо Пенев". В ПГКИТ "Д-р Иван Богоров" няма да се реализира паралелката по електронна търговия. Механото остава с 2 по-малко – „Промишлена естетика и дизайн” и „Автоматизирани системи”. Три от планираните паралелки не успява да напълни ПГ по машиностроене – „Технология на машиностроенето”, „Машини и системи с ЦПУ” и „Металообработващи машини”.

Закрива се паралелката по производство на кулинарни изделия и напитки в ПГ по хранително-вкусови технологии "Св. Димитрий Солунски" в Асеновград, а ПГ „Цар Иван Асен” в Станимака остава без паралелки по  „Машини и съоръжения за заваряване” и „Търговия на едро и дребно”.

Калоферското СУ „Христо Ботев” не успява да привлече кандидати да учат управление на хотелиерството и туризма, както и  приложно програмиране. В СУ „Христо Ботев” в Лъки пада дуалната, за която от години настоява местният бизнес – „Подземен и открит добив на полезни изкопаеми”, по която бе разкрит прием още миналата година.

В тези 15 паралелки имаше записани общо само 16 ученика, които се налага да пренасочим, обясни председателят на комисията за прием след 7. клас Рангел Райчев.  Повечето от тях са насочени към следващото им предпочитание.  Само за двама това не е възможно, защото са били класирани по последното желание. За тях РУО е предложило възможност в паралелки, където има свободни места след трети тур. Те обаче са свободни да направят и друг избор от останалите вакантни бройки.

117 некласирани избират от 817 свободни места

817 места остават незаети след трето класиране в гимназиите в областта и са посочени в сайта на Регионалното управление по образование. Там звънят разтревожени родители на някои от 117-те ученици, които не бяха класирани никъде, тъй като са изброили твърде малко специалности и балът не им стига за ни една. Оттук нататък те  трябва да подадат документи на място в учебно заведение, в което има незаети бройки.

Общата цифра от 817 в Пловдивко  дава възможности за избор и в същото време осигурява резерв за седмокласниците, които не участват на този етап в кампанията заради двойки за годината и им предстои да търсят място  след взимането на поправителните изпити.

В най-желаните училища има единични места – например по 1 в паралелка с английски във Френската гимназия  и по обществени науки с испански в Лиляната.

Дървото има възможност да приеме още 15 човека да учат полиграфия, 20 в "Производство на тапицирани изделия", 5 в „Производство на строителни изделия от дървесина” и още толкова в „Реставрация на стилни мебели и дограма”. И четирите са дуални. В тази форма на обучение има възможности за още 16 човека да учат в Механото търсената на пазара специалност „Машини и системи с цифрово-програмно управление”. Там има бройки в други професии.

В гимназията по туризъм е останало само едно свободно място, 9 са в ПГ по битова техника, 41 – в Автото, 39 в ПГСТ „Пеньо Пенев”, 31 – в ПГ по машиностроене. Все още има единични места в ПГХТТ, с по-големи резерви е ПГКИТ „Проф. д-р Иван Богоров”.

СУ „Любен Каравелов” още приема желаещи да се развиват в областта на музиката, а  СУ „Св. св. Кирил и Методий” -  в уникалната паралелка, която подготвя танцьори.

Елица Кандева

Редактор-репортер екип „общество“

Елица Кандева е завършила журналистика в СУ „Св. Климент Охридски”. Има 16 г. стаж във в. „24 часа”. Работи като репортер-редактор в екип „Общество”.   Още

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?