Следвайте ни

Забраниха на школски шефове думата "проблем"

Предлагат нова система за оценяване на работата по обхвата с "гордея се..."

Директори сами ще предложат какви индикатори да бъдат заложени в новата система, по която от септември ще се оценява свършената от тях работа за обхващане и задържане на децата в клас. В момента вървят срещи из цялата страна, на които пратениците на МОН да съберат добри практики и да чуят предложения за критерии. На сбирките са забранили думата „проблем”. Вместо нея изискват всяко изложение за училище с рискова група да започва: „Гордея се със…”.

„Системата е в процес на разработка. Провеждаме и срещи с регионалните управления по образование, защото една идея за каквато и да е оценка трябва да бъде приета от всички. Направихме първа среща във Враца. Ще имаме още няколко. Когато всички страни са на едно мнение, ще коментираме индикаторите”, каза зам.-министър Таня Михайлова, която се срещна в Пловдив с шефове на училища с рискови групи.

„Идеята е чрез това оценяване да станат видими усилията им и добрите практики. За съжаление на фона на негативни явления те като че ли не се забелязват. Има нещо, което е много важно, и винаги съм го подчертавала - всяко училище, което е успешно, самичко намира своя път на развитие. Споделяме идеята за обхващане на различни училища със сходни проблеми в отделни  групи ​- тоест мрежа, в която да се търси системно решение. Два са пътищата - единият е именно системният подход, другият е намиране на решения в дадено училище на терен според спецификата му.  Принципите трябва да бъдат едни и същи. Да споделиш добрата практика, значи да си уверен какво правиш, да споделиш резултати и да знаеш какво да покажеш”, каза още Таня Михайлова.

В тази връзка вчера директори разказаха какъв план за действие са създали за националните външни оценявания идната седмица. В Стамболийски в 7.10 сутринта група ще влезе в махалата да събере децата, всеки учител отговаря за 5 от тях по списък. Отделно се правят сухи тренировки как да попълнят бланките. Директорка разказа и как провела кръгла маса със социалните и полицията. Среща с тях ще има всяка седмица във връзка с връщането и задържането в клас на 7 застрашени от отпадане. 

Елица Кандева

Редактор-репортер екип „общество“

Елица Кандева е завършила журналистика в СУ „Св. Климент Охридски”. Има 16 г. стаж във в. „24 часа”. Работи като репортер-редактор в екип „Общество”.   Още

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?