Следвайте ни

Всички школи в ОДК - във виртуални класни стаи

viber icon

Заниманията във всички школи от Центъра за подкрепа на личностното развитие - ОДК, вече са прехвърлени в електронна среда. Танци на килима в хола у дома, апликации с есенни листа на масата в кухнята и разпяване във видеовръзка заместват присъствените занимания, след като бяха забранени със заповед на министъра на здравеопазването от 29 октомври.

Ще продължат в този формат със сигурност до 11 ноември. Много вероятно е обаче така да е и след това - след заявките, че най-вероятно ще се удължат вече въведените ограничителни мерки в условията на пандемия, а към тях ще се добавят и нови.

 В момента Центърът за подкрепа на личностното развитие - ОДК-Пловдив,  има общо 281 групи, в които се провеждат дейности по интереси в областите „Науки и технологии“, „Изкуства“ и  „Спорт“. Заниманията в тях са безплатни, а  целта е да се стимулират любознателността и творческите способности на децата и учениците, като се насърчава тяхното цялостно развитие и пълноценната им реализация и чрез звено от кариерни консултанти.

Знаехме, че може да се стигне до ново затваряне, и още през лятото направихме подготовка, разказва директорката на ЦПЛР-ОДК-Пловдив Озден Мурадова. Още след като спечели конкурса, тя организирала курс за екипа за работа с технологиите и в електронна среда, проведен от Центъра за творческо обучение. Още тогава на всички 52 преподаватели били създадени служебни профили. След старта на учебната година на 1 октомври и ръста на заболеваемостта последвали и консултации с IT специалиста и още няколко негови колеги, които откликнали да помагат на преподаватели, които срещат затруднения.

В първия ден, от който превключването към обучение в електронна страна станало факт, екипът се събрал и на присъствено съвещание ​- за да се изяснят всички детайли около организацията на работа предвид противоепидемичните мерки. Всеки преподавател стъпка по стъпка създал и виртуална класна стая за своите възпитаници. Дори колеги, които имаха затруднения, успяха да се справят, и в момента всички ползват канали за връзка с децата, казва Мурадова. Освен виртуалните класни стаи от типа Гугъл класруум, са създадени и затворени Фейсбук групи - защитени пространства, в които преподавателите също могат да възлагат задачи, а учениците да публикуват създаденото. 

Превключването отказва част от децата

Въпреки създадените възможности работата да продължи, част от учениците още не са последвали преподавателите в общите онлайн пространства.

Едната трудност идва от това, че школите събират ученици от различни възрасти и училища. И в момента те са в различен режим на работа – гимназистите онлайн, други присъствено. Налага се изчакване тези, които ходят на училище, да се приберат у дома, за да се включат през устройствата. Затова от 3 ноември е в сила нов график на занятията и не е нужно задължително да се спазва съставът на групите.

За по-малките деца пък се изисква по-голяма ангажираност на родителите, включително да създадат акаунти за достъп до виртуалните класни стаи, да зададат защити през опциите за родителски контрол. Профилите, които децата имат в училище, в масовия случай не сработват за друго пространство – защото са защитени. Така до лаптопите у дома се трупат нови и нови камари с потребителски имена и пароли за достъп до различни електронни ресурси и пространства. По същия начин за децата пък набъбва броят на часовете, прекарани пред устройствата.

Има опасност, дори при огромно желание от тяхна страна да продължат заниманията си по интереси, да бъдат претоварени, признава Озден Мурадова. Има известни опасения и сред екипа дали ще може да запази групите.

При всички случаи работата ще продължи с ядрата на школите, категорична е шефката на ЦПЛР-ОДК Озден Мурадова. „Присъствените занимания са безспорно по-ефективни, особено в направленията от художествено-творческа дейност, но не очакваме максимални резултати и присъствие. И в същото време опитът от пролетта показа, че дори и при тези обстоятелства се създават много добри продукти“, добави тя.

В началото на учебната година в обновените фоайета на центъра бе открита изложба с творби на деца от школите по изборазително изкуство, дизайн и фотогафия, създадени в условията на карантина. Своите постижения чрез онлайн връзка имат и певческите и танцовите формации.

 

Елица Кандева

Елица Кандева

Журналист - екип "Общество"

Елица Кандева е завършила журналистика в СУ „Св. Климент Охридски”. Има 16 г. стаж във в. „24 часа”. Работи като репортер-редактор в екип „Общество”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какви трябва да са следващите мерки срещу COVID-19 в Пловдив?