Учителите не искат МОН да контролира служебните лаптопи
70% от училищата вече ползват електронни платформи, преди година учебните заведения в облака бяха едва 600
- 30.03.2021 | 12:50
- Елица Кандева
- 3628 прегледа
- 6 коментара
96% от учителите и директорите са против МОН да въвежда и контролира единни акаунти. Искат да имат избор при определяне на конкретните за образователната институция акаунт и платформа. 92% не са съгласни да бъдат изтрити старите им профили в собствените им училищни облачни пространства, за да преминат към единно на МОН.
Голяма е съпротивата и срещу контролирано ползване на служебни лаптопи. 92% не са съгласни устройствата да бъдат ползвани само с акаунт edu.mon.bg, за да бъдат следени от министерството. След като дирекция „ИКТ“ на МОН предоставя техника с това кодиране, педагозите биха могли да преинсталират операционната система, за да не се страхуват от това.
Макар че облачното пространство на МОН и електронната библиотека бяха създадени още преди година, едва 34% от гилдията знае за тях. 39% имат частична информация, а 26% не са чували.
Данните са от национално проучване на осигуреността и спецификите на работа в електронни платформи в училище.
В момента 70% от участниците ползват облачно пространство на школото и считат това за най-добрия вариант. 30% нямат облак или ползват електронни ресурси на МОН. За сравнение, преди година едва 600 училища работеха в облака.
Към момента в страната се ползва повече Офис365 на Microsoft - от 37%, а Google Workspace за образование (доскоро Google G suite) е въведена в 32% от училищата, макар че Пловдив работи основно с Гугъл.
Малко над 30 на сто ползват Shkolo, Zoom, Facebook,Viber, WhatsApp и др. Препоръката е да се насочат към свое облачно пространство с пълноценна и сигурна платформа. Проблем обаче е, че на места поради слаби умения на деца и родители работата във виртуални класни стаи е невъзможна.
Преобладаващото мнение в гилдията е, че инструментът Google Classroom е по–добър от Microsoft Teams. Всички edu.mon.bg профили работят едновременно с приложенията - т. е. всеки би могъл да ги ползва и от единен профил.
Във връзка с рестартиране на програмата за безплатен интернет, предложенена от Синдикат „Образование“, само 63% от учителите получават предвидените 30 лв. за дигитални консумативи, договорени в националния КТД при работа в електронна среда. Това означава, че 37% от учителите плащат сами интернета. В същото време 85% смятат, че процедурата за дневна ставка чрез разделяне на възстановяемите средства от 30 лева по 1,50 лв. на ден не е приложима и потъпква авторитета на учители и директори. Според синдиката парите трябва да се плащат за месец.
Коментари (6)
155115
30.03.2021 | 19:07Dii, качественият материал го предоставят родителите, а училищата предават продукт - какво е качеството на продукта, зависи от предоставения материал. Бих предложил, учителите да ползват служебните лаптопи в службата и да не си носят работата вкъщи.
ФАНФАН ЛАЛЕТО
30.03.2021 | 18:40АКО ИМ ПОРАЗРОВЯТ ИЗ ЛАПТОПИТЕ ТАКИВА ПИКАНТЕРИИ ЩЕ ИЗКОЧАТ ЧЕ НИКОЙ НЯМА ДА ИСКА ДА СИ ПУСНЕ ДЕТЕТО ПРИ ТЕЗИ ДАСКАЛИЦИ
Вики
30.03.2021 | 15:40А тези учители какво искат, не искат да работят , от вкъщи искат да си получат пълната заплата само!
До Dii
30.03.2021 | 13:44Егати, колко неподготвен се изказа ТО (Dii) . Не разбираш нищо, ама нищо от написаното. А си "продукт" на ПТИСЪСТВЕНОТО ОБУЧЕНИЕ. Хахаха, как веселиш и радваш, хахаха
Dii
30.03.2021 | 13:18Искат служебни лаптопи, служебен нет, не са чували за служебните облачни платформи.... Сигурно ги ползват само за фейс бук и да свалят мръсни филмчета , иначе искат ама не желаят да ги контролират какво точно вършат. Ами дами и господа учители, свърши комунизма, трябва да се трудите и да произвеждате качествен материал, ако не ви харесва има частни фирми, ама там ще трябва да работите и ще ви гледат и компютъра и ДжиПиЕса. И няма да имате безкрайни отпуски, и работа по 4 часа на ден- само осигуровките ще са на 4 часа. Работата ще е 10 часа.
Ани
30.03.2021 | 19:18Присъединявам се към мнението Ви!Свидетел съм на няколкодневно онлайн обучение и съм потресена от ниското професионално ниво на 90% от преподавателите на децата ми!
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни