Следвайте ни

Учениците след 4 януари: Ето как опитват да отложат връщането в клас

След днешното онлайн съвещание на директорите Педагогическите съвети заседават спешно - до утре училищата трябва да са готови с графика си

viber icon

Училища от Пловдивска област обмислят вариант двете седмици след края на ваканцията – от 4 януари нататък, да се ползват за проектни дейности и наваксване на пропуски от периода на онлайн обучението. А редовните занятия за това време  да бъдат отложени за месец юни.

Както „Марица“ писа, заповед на министъра на образованието от вчера разписа такава възможност. За учениците от 1. до 3. клас учебната година бе удължена до 23 юни – общо с 3 седмици. Едната от тях е за проектни дейности, другите две – за занимания по интереси и наваксване на пропуски. А за учениците от 4. до 6. клас удължаването на учебната година е с 15 дни – от 14 юни до края на месеца, като двете допълнителни седмици пак са за проектни дейности и компенсиране. Всяко училище има свобада самичко да реши дали да ги ползва и кога.

До утре на обяд директорите от цялата Пловдивска област трябва да представят в Регионалното управление на образованието решението за своя график на учебното време.

Днес новите възможности бяха обсъдени на онлайн съвещание с началника на РУО Иванка Киркова.  След него до тази вечер учебните заведения ударно провеждат онлайн заседания на Педагогическите съвети, за да се вземат решенията по места и да се обявят намеренията в дадения срок.

Възможността да се разместват седмици бе дадена още преди старта на обучението в електронна среда, което е в ход от вчера до 21 декември – заради повторния локдаун в държавата. Повечето учебни заведения от Пловдивска област обаче предпочетоха да продължат редовните занятия и да не се възползват от правото на такава рокада. Основната причина е, че седмиците за проектни дейности и занимания по интереси не са задължителни. А като не се пишат отсъствия, по-немотивираните  може изобщо да не се включат. По този начин на практика учебната година за част от системата би прекъснала в момента на превключването.

От друга страна, когато то се случи, училищата имаха готовност за обучение от разстояние в електронна среда и опита от предишния период онлайн през пролетта. Отдавна са снабдени с платформи за виртуални класни стаи, а анализът показа и доста висока обезпеченост с устройства. Именно по тази причина учебните заведения масово избраха да продължат с редовните занятия, без да разместват графика.

„Сега обаче сме в друга ситуация – вече има официална заповед на министъра, която разписва нормативно възможността за размяна. Едва ли  седмиците до Нова година ще коригират чувствително статистиките за заболеваемостта, до тогава няма да има готовност и за ваксиниране на учителската гилдия. Затова изглежда по-логично да започнем януари с две седмици за проектни дейности и наваксване на знания, а след това да ги отучим през юни присъствено, когато ситуацията ще е по-спокойна“, коментира директорката на СУ „Христо Г. Данов“ Гергана Аврамова.

На практика така училищата се опитват да отложат връщането вкупом в клас, като в същото време с отлагането се стремят към по-голяма вероятност задължителните часове да се проведат а в класните стаи, а не онлайн.

Такова решение обаче ще наложи разделянето на учениците условно на три групи.  За тези, които са с ниски резултати, компенсиращите занятия през  двете седмици на януари ще са задължителни. При по-малките класове дейностите в тях трябва да обхванат и учениците на заетите родители. На практика по желание ще е включването само на отличниците, които не са имали проблеми през периода на обучението от разстояние в електронна среда.

Кои деца в коя група попадат ще се решава по доклади на преподавателите, които отчитат активността и успеха на учениците по време на обучението от разстояние в електронна среда до коледната ваканция.

Въпреки сложната организация, и според други директори това е по-разумният вариант, вместо на 4 януари учениците да се върнат в клас и да започне отново истерията – всеки ден да се отчита дали отсъстващите стигат 15%, да се следват променящите се решения на Областния щаб, локалните искания за преминаване онлайн от страна на директорите и генералните политики на МОН и МЗ.

Елица Кандева

Елица Кандева

Журналист - екип "Общество"

Елица Кандева е завършила журналистика в СУ „Св. Климент Охридски”. Има 16 г. стаж във в. „24 часа”. Работи като репортер-редактор в екип „Общество”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (3)

Радек от Боктор

Радек от Боктор

02.12.2020 | 15:17

Поредното измъкване на МОН, за да не признае геноцида проведен в системата през годините!!! Свестни учители почти не останаха и нещата летят към пропастта, а секретарят на МОН Лъчезар Стоянов само дрънка с колко са увеличили заплатите и праща недоволните да работят по големите вериги за повече пари!!!! Той за какво взима заплата? За да се гаври с хората и да се прави на умен или да решава проблеми!!! Явно второто не го може!!! Бойко, защо го държиш още?

Отговори
2 0
образование

образование

02.12.2020 | 08:57

Най-великите умове от човешката история не са ходили 14 и повече години на училище. Много от тях, като Айнщайн например, са били слаби ученици. Тази пандемия ни принуди да преминем за 1-2 месеца в онлайн обучение и всички ревнаха как цялото поколение ще остане доучено. Голяма част от тези, които сега не учат, и в клас се занимават с други неща и е трудно да ги накараш да внимават. А създават проблеми и на останалите. Така че, смятам, че здравето на поколението (учениците и учителите) трябва да е на първо място.

Отговори
4 3
Поучете учители, не бягайте

Поучете учители, не бягайте

01.12.2020 | 21:31

А, учителите не искат да работят лятото. Този път даскалята не са прави. Направо лъжат. Нека януари има по интереси, а в топлото време доучат.

Отговори
4 2

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Знаете ли коя е ОСНОВНАТА причина за заболяванията, свързани с тютюнопушенето?