Ученици обезвреждат бомба в училището в Дълго поле

Ученици обезвредиха бомба, заложена в учебната сграда. Устройството обаче е само въображаемо. А за да го деактивират, петокласници и шестокласници от ОбУ „Христо Ботев“ в Дълго поле трябва да решат за час различни задачи и да намерят кода, който неутрализира детонатора.

 Играта „Escape scholl“ е на принципа, който използват тъй наречените Стаи на загадките, в които се организират приключенски забавления с решаване на ребуси, за да се излезе от затворено помещение. В училище обаче състезанието цели  да предизвика с логически задачи, да обедини в решаването им деца от различни етноси, да ги накара да си сътрудничат, развивайки речевата им култура, и през забавлението.

Успешната практика бе сред представените днес на Регионален форум „Стратегии и политики за интеркултурно образование в съвременните български училища и детски градини“. Онлайн конференцията даде възможност на 7 екипа да споделят какво дава резултат с техните деца и ученици пред педагози от близо 50 учебни заведения в Пловдивска област.

В проекта „Escape scholl“ учителката по география, икономика, технологии и предприемачество в Дълго поле Силвия Богданова предизвикала 17 седмокласници да измислят заедно с нея логически задачи и да увлекат два тима от 5. и 6. клас да се впуснат в надпревара кой ще ги реши. Залогът е голям – крайният отговор обезврежда заложена бомба, чийто часовников механизъм вече цъка и отброява 60 минути до адския взрив.

В училището в Дълго поле има 120 ученици, като 60% са от ромски и турски произход. Задачата на петокласниците и шестокласниците била да се справят последователно с няколко задачи, а на седмокласниците – да следят за спазване на правилата: да се играе отборно и състезателите да не се отказват, а при свръхтрудност да ползват 3 жокера, които обаче им отнемат от времето.

В първия етап  по трима от всеки отбор били заключени в класна стая, а капитанът и другите двама трябвало да отгатнат решенията на задачите. Всяко е елемент от код с 13 знака. Той се вписва на окачен хартиен ключ на вратата. Ако е верен, учениците имат право да излязат.

Във втората част на играта всяка от загадките е част от мисъл на велик човек. Щом успеят да я сглобят цялата, учениците я пращат с есемес на учителя по литература. Ако е изписана без граматически и пунктуационни грешки, той връща отговор „да“.

Щом го получили, участниците въодушевени тичали по коридорите. Всеки тим бил на отделен етаж, а седмокласниците със слушалки коментирали как се движи съперникът.

В третия етап учениците получили стихотворение, трябвало да се сетят кой е авторът и кога е роден. Конфигурацията от датите проверили в интерент на кои букви от морзовата азбука съответства. Този, който пръв получил думата „Успех!“, бил обявен за победител.

А бомбата все пак гръмнала – с оглушителен звук на аудизапис, който разтърсил цялото училище – но за загубилия отбор.

Опитът показа, че учениците от различни етноси се справят еднакво добре, каза Силвия Богданова. Подготовката на състезанието отнело 3 месеца, но учениците вече искат ново.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?