Следвайте ни

Търсят се най-добрите иновативни учители, ето условията

Конкурс за учители, които вдъхновяват и мотивират учениците си да постигат по-добри резултати, организира за първи път Министерството на образованието и науката. Той е продължение на политиката за създаване на култура на иновации в училищата и предоставяне на повече свобода на педагозите да прилагат нови методи на преподаване.

В него може да участват отделни учители, директори или цели екипи. Ще се оценява положителният опит от новаторските практики, чрез които уроците стават по-интересни, както и дали учителите успяват да стимулират учениците да бъдат творци и да мислят критично. Във фокуса на конкурса ще бъдат още целодневната организация на учебния ден, извънучебното време и работата с родителите.

Отличените иновации ще бъдат публикувани в „Годишник на иноваторите в образованието“, за да могат да ги прилагат и други учители. Победителите ще сформират Национален клуб на иноваторите, който ще провежда майсторски класове и форуми за обмяна на опит. Наградите от конкурса ще бъдат връчени в началото на 2020 г. на Втория национален форум за иновации в българското образование.

Инициативата на МОН за подкрепа на иновациите започна през учебната 2017/18, когато за първи път бе одобрено изпълнението на 184 проекта в цялата страна, от които 14 в Пловдивска област. Сега те са вече 395 в национален мащаб и 39 в Пловдивска област. 

Беше създадена и Национална програма „Иновации в действие“, по която са утвърдени 525 училища. Конкурсът за учители новатори обаче не е само за тях, а за всички преподаватели, които променят духа и методите в образователната система.

Елица Кандева

Редактор-репортер екип „общество“

Елица Кандева е завършила журналистика в СУ „Св. Климент Охридски”. Има 16 г. стаж във в. „24 часа”. Работи като репортер-редактор в екип „Общество”.   Още

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?