Следвайте ни

Селски училища искат да връщат присъствено повече от 3 класа

Там има малко паралелки във всеки етап и няма да се получи струпване, ако се подходи различно от заповедта на здравния министър

viber icon

Училища от малки населени места и с преобладаващо присъствие на деца от малцинствата поискаха повече свобода при решенията за поетапно връщане на учениците в клас. Причината е, че там има по-малко паралелки и ако се връщат повече от 3 класа наведнъж, няма да се стигне до събиране на много ученици в сградите.

Според заповедта на здравния министър от снощи връщането ще стане ротационно на три пъти по 3 класа: от 4 до 17 февруари присъствено ще са 7., 8. и 12. клас; от 18 февруари до 2 март - 5., 10., и 11., клас; от 4 до 17 март  - 6., 9. и 12. клас. От 4 февруари се допуска изключение от забраната за присъствено обучение по отношение на  занятия за ученици  в слети паралелки в класовете на основната степен на образование, ако включват ученици от 5. до 7. клас, както и присъствените посещения в центровете за подкрепа за личностно развитие в групи от не повече от 6 деца.

В писмо до министъра на здравеопазването проф. Костадин Ангелов и министъра на образованието Красимир Вълчев Център "Амалипе" и училищата от мрежата “Всеки ученик ще бъде отличник” настояват при ротационното връщане към присъствена форма за учениците от 5. до 12. клас да се даде автономност за местни решения и да се отчете, че има големи различия по отношение на броя на паралелките и тяхната пълняемост в различните училища и региони на България.

За разлика от големите градове, където всеки клас е с по няколко паралелки, голяма част от училищата в селските райони имат по една паралелка в класовете в прогимназиален и гимназиален курс. При  това често тези паралелки са маломерни, а понякога и слети. За много от основните училища в селските райони прогимназиалният етап е съставен от 3 паралелки;  гимназиалните класове в средните училища в тези региони често са с по 1  паралелка.

В същото време над 600 училища – предимно в селските райони, до този момент не са имали нито един ученик или учител с ковид, пише още в писмото.

Предложението в него е за диференциран подход за основните училища с по 1-2 паралелки в прогимназиалните класове и за средните училища с по 1-2 паралелки в гимназиалните класове.  Настояването е в тях да бъде позволено връщане на групи от повече гласове, защото  в абсолютни цифри става дума за малък брой ученици.

Елица Кандева

Елица Кандева

Журналист - екип "Общество"

Елица Кандева е завършила журналистика в СУ „Св. Климент Охридски”. Има 16 г. стаж във в. „24 часа”. Работи като репортер-редактор в екип „Общество”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Никотинът е естествена съставка на тютюна. Кое твърдение е правилно?