3906

Със 17,5 млн. лв. обучават екипите по обхват как да привличат в клас деца от уязвими групи

Представители на 12 учебни заведения от Пловдивска област участваха в среща, инициирана от Комисията по образование и наука в парламента

Близо 17,5 млн. лв. ще бъдат инвестирани по програма „Образование“ за ефективното функциониране на Механизма по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици, включително и за обучения на екипите по обхват.

Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на среща в парламента с над 70 учители и директори от райони с голяма концентрация на деца от уязвими групи. Дискусията бе инициирана от Комисията по образованието и науката на Народното събрание.

От Пловдивска област участваха по трима представители на 12 учебни заведения: СУ "Найден Геров" - Пловдив, ОУ "Васил Левски" - с. Караджово, ОУ "Никола Вапцаров" - Асеновград, ОУ "Георги Бенковски" - с. Болярци, ОбУ "Христо Ботев - с. Дълго поле, ОбУ "Пенчо Славейков - Пловдив, СУ "Симон Боливар" - Пловдив, ОУ "Димчо Дебелянов" - Пловдив, ОУ "Гео Милев" - Пловдив, ОУ "Панайот Волов" - Пловдив, ОбУ "Йордан Йовков" - Пловдив, ОУ "Христо Ботев" - Брестовица. Зедно с тях  проблемите в работата на терен споделиха техни колеги от Сливен, Ямбол, Видин, Разград и др.

По програма „Образование“ ще бъдат инвестирани и над 65 млн. лв. за ограмотяване на възрастни, стана ясно по време на срещата. По думите на министъра това също е мярка, която да мотивира повече семейства да осъзнаят нуждата от по-добро образование и да промени отношението към училището, което ще рефлектира и в техните деца.

„Искам да благодаря и на тези над 13 хил. специалисти и експерти, които се включват в групите по Механизма за обхват и приобщаване на децата към училищното и предучилищното образование“, каза проф. Цоков. Той сподели, че голяма част от проблемите, които учителите представят в днешната среща, са същите, които са констатирани при негови посещения на училища в такива райони през последните месеци.

Много е важно да променим усещането на учителите и те да не се чувстват сами в тази ежедневна борба в задържането на децата в клас,

подчерта министърът. По думите му МОН е готово да се обсъждат и инициират всякакви промени в работата, за да се подобрят условията за специалистите и да се постигат по-добри и по-трайни резултати, но в целия процес е изключително важна ролята на родителите и семействата.  

По време на срещата учители и директори споделиха, че често разговарят помежду си, но не са сигурни кога гласът им стига до институциите и затова са обнадеждени от поставянето на проблема в Народното събрание. Според тях нямат достатъчно инструменти за реакция при тежки случаи, а проблемът с езиковата подготовка на постъпващите деца от уязвими групи в образователната система продължава да е основен. Според тях е нужна и по-добра координация между институциите и взимане на решения за нормативни промени, основани на опита и практиката на хората, които работят на терен.

Към началото на учебната 2023/2024 година коефициентът на обхванатите деца и ученици е 94,16, а върнатите (след отпадане и новозаписани) от екипите за обхват деца и ученици е 9905.

В днешната среща участие взеха народните представители Красимир Вълчев, Бюнямин Хасан, Деница Сачева, Ирена Анастасова, Медиха Мехмед-Хамза, Илиана Жекова и др.

Какво си казаха директорите и представителите на институциите,  какви решения предлагат хората на терен и онези, които градят политиките - очаквайте подробности в Marica.bg и приложение "Образование" на в. "Марица"

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
2 коментара
Боби

Боби

20.02.2024 | 20:58

Е, сега де хубава работа? Метода е прост, затваряне на даскала и няма грижи. Прости ора, на кво ша ги учиш, пусни им поп фолк и весела къща.

Отговори
1 0
Дии

Дии

20.02.2024 | 19:11

Да използват опита на педофила - да пробват да примамят дечицата с бонбонки. И така известно време и после като кучето на Павлов, дечицата сами ще ходят на училище, за бонбони.

Отговори
0 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?