Първи урок онлайн: Нечетливи електронни учебници и недостъпни видеа

Нечетливи страници в електронните учебници и недостъпни видеа затрудниха работата на учители, деца и родители в първия ден на дистанционното обучение. То се налага за всички учебни заведения от днес, след като затвориха заради извънредните мерки срещу коронавируса – на първо време за 2 седмици, а най-вероятно за много повече в дългосрочен план.

Работата по пантофи у дома за едно първолаче започна в обичайния час, по разписанието на учебните часове. В 8.30 във виртуалната класна стая учителката вече бе качила задачите за деня. Засечка обаче се получи още на първата – да се пусне видео за буквените съчетания дз и дж от платформата Уча.се. Малко след като в анимираното видео употребата им започнаха да обясняват говореща джапанка и джуджета, а хлапетата научиха какво е бадж, дикторски глас извести, че за да се види до края, е нужен абонамент – въпреки че преди дни платформата отвори съдържанието си за свободен достъп в извънредната ситуация. И в момента трябва да се ползва безпроблемно след регистрация, но системата не приема нови потребители. При запитване оттам отговарят, че са затрупани с въпроси и ще пратят указания по-късно.

Учителките реагираха по-бързо, заснеха свое видео и постнаха още едно – по същата тема от друга платформа с образователно съдържание.

Междувременно в реално време класът трябваше да прочете два текста от електронния буквар. Те пък се оказаха с ниско качество и почти нечетливи.

Опитът за онлайн тест за четене с разбиране също удари на камък – при изпращане обратно към учителя системата отвръща, че няма такъв регистриран имейл.

Докато се борят със заданията и техническите трудности, родителите трябва и да снимат с телефоните си всяка изпълнена задача, като пращат веднага снимките на учителката.

Към момента е минал половината учебен ден, а тепърва предстоят заданията по математика.

Едва половината клас засега е успял изобщо да влезе във виртуалната класна стая.

Родителите, които вече са пробвали да следват ритъма в реално време, са притеснени как ще работят от вкъщи при създадената за това организация от фирмите – тъй като за деца от малките класове е невъзможно да се справят сами с техническата страна на дистанционното обучение и им е необходима помощ през цялото време. Такъв подход означава също ученици на 7-8 години да прекарват пред екраните поне 5 часа на ден.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Ралица Цветанова

Ралица Цветанова

16.03.2020 | 23:47

Малко повече позитивизъм няма да навреди на авторката.

Отговори
2 0
Един учител

Един учител

17.03.2020 | 12:00

Доста критично, за система която работи от 2 дни, дали вие бихте се справили по-добре, ако трябваше да ви се преобърне работното място на 180 градуса?

Отговори
0 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?