49
Следвайте ни

Нов STEM център и ментори от бизнеса за учениците от СУ "Черноризец Храбър"

viber icon

Лаборатория за създаване на мултимедийно съдържание и виртуални модели бе открита в СУ „Черноризец Храбър“ в Пловдив. Тя е част от проекта „Изграждане на училищна STEM среда“, финансиран от Министерството на образованието и науката, а на прерязването на лентата присъства зам.-министър Мария Гайдарова.

Мултимедийният STEM център по природни и обществени науки е с акцент върху географията, информационните технологии, предприемачеството и езиците. Той е на стойност 355 058 лв., като 300 хиляди от тях са финансирани от образователното министерство.

„Радвам се да видя толкова ентусиазирани млади хора и съм възхитена от амбициите и куража им. Всичко, което правим, е с мисълта за вас – за да развивате своите знания и надграждате уменията си, да се научите да работите в екип. Вие сте тези, които ще предавате българските ценности във времето. Надявам се да останете в България и да работите за нейното по-добро бъдеще“, приветства учениците заместник-министър Гайдарова.

Ученици от IX, X и XI клас демонстрираха как с обединени усилия работят върху създаването на цялостен продукт в областта на туризма. Те показаха разработен туристически сайт на агенцията „Чернохраб турс“, интернет и печатна реклама за дейността й, както и бизнес план, с който да позиционират туристическата си агенция, за да заеме 10% пазарен дял в града.

Центърът е базиран на четвъртия етаж, който е  преобразен. В централното фоайе има амфитеатрално разположени седалки, обособено е и фотографско студио. В кабинета по предприемачество има обособен кът за разговори и почивка с меки мебели.

„Центърът  ще  осигури нова среда, която ще подобри качеството на обучението. Искаме да осъществим холистичен модел на преподаване, който да е свързан с реалната бизнес среда, привличайки ментори от партньорските организации и фирми. Менторската програма ще бъде разработена на основата на спецификата на работа на софтуерните специалисти и предприемачите с инструменти за самооценка на постиженията на учениците и установяване на дефицитите, които те сами да компенсират“, каза директорът на училището Елена Кисьова.

Във всеки етап от изработването на алгоритъма за създаване на бизнес проект менторите ще работят съвместно с учениците в STEM центъра. Традиционните за учебното заведение профили са „Предприемачество“ и „Софтуерни и хардуерни науки“, а от настоящата учебна година то стана първото средно училище, разкрило дуална професионална паралелка „Графичен дизайн”.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (4)

ннх7

ннх7

10.01.2022 | 21:23

Това със STEM центровете е начин да се изхарчат едни пари - МОН дава по около 300 хиляди и да се разбият едни класни стаи. То, ако се огледате няма читаво училище отговарящо на т. нар съвременни тенденции. Някой може ли да каже, дали в годините на демокрацията някъде е построено училище,отговарящо на съвременните изисквания. Една две разрушени стени между класните стаи и измислени, но скъпи лаптопи, които не могат да се ползват за тежките програми по графичен дизайн ... та за какъв STEM става въпрос? И за да има смисъл терминът STEM трябва да се пише само с латиница, с кирилца нищо не значи.

Отговори
3 0
Фани

Фани

10.01.2022 | 16:36

Добре е тази стем—среда, но на кое място е училището по матури след 7 и 12 клас?крайно време е да се стимулират училищата , даващи образовани кадри !!! А не всяко даскало!!!

Отговори
2 1
Йоан

Йоан

10.01.2022 | 16:28

Учителите са в динозавърската ера, какво очаквате от онлайна???а да, само заплатите им са в небесата!!!

Отговори
1 2
лицемери

лицемери

10.01.2022 | 16:19

Другарките и другарите от МОН вместо да създават училищна СТЕМ среда, по-добре да бяха организирали адекватно обучение за децата онлайн. Да сложиш един компютър с камера на бюрото на учителката не е НИЩО. Обучението в електронна среда е никакво. Връзката се разпада, учителката се движи и не се чува, написаното на дъската не се вижда. Това не е обучение. Няма равнопоставеност между учениците в клас и тези в онлайн. Отношението е направо дискриминационно. Трябваше да има учители, които изцяло преподават онлайн, с презентации и със подготвени материали, и други които преподават само присъствено. Но и тези в МОН, и тези в училище не си мръднаха пръста по въпроса. Дай им само ленти да прерязват. Мултимедийният STEM център по природни и обществени науки е с акцент върху географията, информационните технологии, предприемачеството и езиците. Т

Отговори
4 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?