Напрежение заради олимпиадите: Условията са различни присъствено и онлайн

Различният начин на провеждане на общинските кръгове на олимпиадите предизвика напрежение сред ученици и родители. Някои училища ги правят присъствено. Други обаче са се възползвали от възможността, която бе дадена в заповед на министъра на образованието още в началото на декември.

Според нея по решение на директора общинските кръгове на ученическите олимпиади и на националните състезания могат да се проведат онлайн при липса на друга възможност по време на преустановените присъствени занятия – но при осигурени технически и технологични условия, като се гарантира равнопоставеност при работата на участниците.

Различните решения по места предизвикват недоволство основно по отношение на олимпиадите по чужди езици. В тях учениците имат диктовка или слушат текст, по който работят след това.

Ако са пред екрана у дома, могат да ползват речник или дори Гугъл преводач, изтъква майка на ученик, който се е явил присъствено на олимпиадата по английски в Математическата гимназия. Според нея по този начин той не е при същите условия като негов връстник, който е бил онлайн.

Освен Математическата гимназия, ЕГ „Иван Вазов“ също провежда олимпиадите присъствено, показа проверка на „Марица“. Онлайн са обаче в ЕГ „Пловдив“.

По различен начин са проведени и състезания по математика за малките ученици. А резултатите от тях са  важни за вход в паралелки с прием след 4. клас

Директорът на ЕГ „Пловдив“:

Нашите ученици са по-добри от Гугъл преводач

Олимпийският принцип включва и честност, казва Николай Радев

„Форматът няма значение. Гарантирам, че нашите ученици са много по-добри от Гугъл преводача и нямат нужда от него“, коментира директорът на Английската гимназия Николай Радев. Той добави, че олимпийското движение изобщо предполага друг начин на мислене. И разказа каква е практиката на международни олимпиади по математика. В деня преди състезанието ръководителите на отборите от всички държави се събират в хотел, различен от този на състезателите. Дават им се задачите, за да бъдат преведени на езика на всяка от страните.

Всеки от тях би могъл да ги издаде на своя отбор, но това не се случва, защото участието е на доброволен принцип и се залага на честността,

обясни Радев. 

Запитан дали и децата на общинските кръгове на олимпиадите споделят тази философия, той отвърна: „Целта ни е да ги научим на това. Те няма да получат оценка на олимпиадата, най-много могат да се класират на областен кръг. Но това е тренировка, за да видят сами на какво ниво са“.

Решението за онлайн формат в Английската било взето заради желанието да се опази здравето на учениците – докато всички занятия там са от разстояние в електронна среда, да няма събиране по други поводи.  Олимпиадите по повечето предмети вече са минали, остават само по английски и немски език.

Училището гарантира техническото осигуряване – всички имат устройства. По същия начин провеждаме и учебния процес, и изпитванията, добави Радев. Призна обаче, че когато той провел онлайн класните работи, не дал еднакво задание на всички, за да не си подсказват. Иначе трябваше да искам да работят при включени камери, а за някои не е удобно – у дома има и връзрастни хора, обясни директорът. Избраният от него подход създава повече работа на учителя – да подготви индивидуални варианти, но според директора работи без проблем и дава обективни данни за знанията.

Тази година в ЕГ „Пловдив“ на олимпиадите се явили много по-малко ученици, отколкото обикновено. Има известен, стрес, объркване, а и демотивация в резултат на обучението от разстояние в електронна среда, което за гимназиален курс продължава още от октомври.

Шефката на ЕГ „Иван Вазов“:

При слушане онлайн може да се водят записки

В ЕГ „Иван Вазов“ класните работи също са проведени онлайн, като са изпозвани тъй наречените гугъл формуляри – при тях електронен тест се решава за определено време. Олимпиадите обаче са присъствено.

По чуждите езици има компонент слушане и не бяхме сигурни доколко добре ще се чува текстът – това зависи и от качеството на устройството, и от интернет връзката,

обясни директорката Вихра Ерамян. Освен това според нея от къщи могат да се водят бележки, докато се слуша текста, което би било нечестно. 

В неделя в училището предстоят последните олимпиади  - по италиански и испански език. Явяват се по над 100 ученици.

Ако са по-малко и възникнат технически проблеми по време на онлайн провеждане, можем да се свържем индивидуално с ученик и това да се отиграе, но при толкова много деца не е възможно, каза Ерамян. Затова натежало мнението да се работи на място в училище при спазени изисквания за носене на маски и отстояние от поне 1,5 м.

Според графика на МОН, след 7 февруари започват областните кръгове на олимпиадите, а националните ще са през март и април.

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Даскал ботьо

Даскал ботьо

28.01.2021 | 07:58

До ученика вкъщи може да седне даскал и да му реши олимпиадата, Радев, ти не си вред. категорично не е редно да се сравняват резултатите на децата , направили ги вкъщи и в училище !!!

Отговори
0 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?