Над 6800 ученици изучават строителство и архитектура, трябват нови учебни програми
- 16:05, 12.11.2024
- 16:05, 12.11.2024
- 3235
- 0
Над 6800 ученици от 8. до 12. клас изучават строителство и архитектура. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков, който откри дискусия на тема „Намиране и формиране на кадри за бъдещето на строителството: Изграждане на утрешния свят“. По думите му подготовката на бъдещите специалисти в сектора е залегнала както в професионалното обучение, така и във висшите училища.
Обучение по строителство и архитектура се осъществява в 31 професионални гимназии, 4 средни училища с професионални паралелки и 6 обединени училища. Общият брой на учениците надхвърля 6800.
“Нужни са последователни действия, както за продължаващо увеличение на техния брой, така и за технологичното и иновативното развитие на професиите”, подчерта проф. Цоков. „Много важна стъпка за развитието на професионалното образование и обучение е приемането на държавни стандарти и нови учебни програми, по които бъдещите специалисти да се подготвят“, добави той.
Министерството на образованието и науката продължава и с усилията за развитие на дуалното образование. „В момента над 400 ученици в направление строителство и архитектура са в такава форма на обучение, която е със сериозен приоритет при реализацията на учениците. Предстои да стартира втората част на проекта „Домино“, който отваря пътя на ефективното дуално обучение“, отбеляза проф. Цоков.
Общо 4400 студенти се обучават в професионално направление „Архитектура, строителство и геодезия“ в българските университети. Според данни на Рейтинговата система безработицата в това направление е под средното за висшисти в страната – едва 1,62%. Над 77% от завършилите работят на позиция, изискваща висше образование, което отново е над средното ниво за завършилите висше образование.
„През тази година ще стартира и нов проект за студентските практики, който има специален модул за дуално обучение. Студентите ще могат да практикуват в реална работна среда и ще имат възможност да формират професионалните си умения и компетентности, докато още са на студентската скамейка“, добави министър Цоков.