МОН готви големи промени, касаещи всички училища

Според него професионалното образование трябва да осигури в следващите десет години достатъчно кадри за технологичните отрасли

План-приемът за следващата учебна година предвижда близо 60 процента от паралелките да са професионални. По този начин ще се постигнат стойностите от преди 30 години, съобщи министърът на образованието и науката Красимир Вълчевна среща с представители на образователната общност и на едни от най-големите фирми в преработвателната сфера у нас при посещението си в общините на Средногорието, цитиран от пресцентъра на МОН.

Министър Вълчев е заявил, че професионалното образование трябва да осигури в следващите десет години достатъчно кадри за технологичните отрасли в сферите на електрониката и мехатрониката, добивната индустрия и в други сектори. Затова МОН ще продължи да създава всички условия за финансиране на обучението по професии с очакван недостиг на пазара на труда.

Образователният министър е посочил, че включването в дуална форма на обучение в Средногорието гарантира възможности за професионална реализация и видимо се разраства през последните години. Предприятията за поредна година са заявили желание за обучение на ученици от три специфични за региона специалности. Това са "Машини и съоръжения за заваряване", "Машини и системи с цифрово-програмно управление" и "Електрообзавеждане на производството".

Министър Вълчев се е срещнал в Златица с учители от Аграрно-техническата професионална гимназия, а в Пирдоп - с учителските колективи на Професионалната гимназия по механо-електротехника, на Средното училище "Сава Савов" и на Професионалната гимназия по туризъм и хранителни технологии "Никола Димов". В разговорите си министърът е подчертал, че МОН ще продължи да изпълнява поетия от правителството ангажимент за повишаване на доходите на учителите, както и за намаляване на административната тежест.

По-късно министър Красимир Вълчев е разговарял и с учителите от Средното училище "Любен Каравелов" в град Копривщица. Училището поставя акцент върху иновациите, особено в работата с роботи и компютърно моделиране. Министърът се е срещнал и с учителите от основните училища в селата Антон, Чавдар и Мирково. С тях са били обсъдени възможностите за привличане и обхващане на учениците в образователната система, както и за използване на иновативни подходи в тази посока. В разговорите са били споделени положителни практики.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
5 коментара
Слави Т

Слави Т

17.05.2019 | 21:36

ТО ИДЕЯТА ВИНАГИ Е ЕДНА - ПРОМЕНИ. ЗА КАКВО ОБАЧЕ И ТЕ НЕ СА НАЯСНО. ВАЖНОТО Е ДА СЕ ПОДПЛАТЯВА ВРЕМЕ И ПРЕСТОЙ В СИСТЕМАТА.

Отговори
1 1
Максимин Тракиецът

Максимин Тракиецът

15.05.2019 | 16:39

Правителства от дебили 30 г. роят раждаемост на дебили, озаконяват дебилизицията чрез министерство на дебилизицията усъвършенстват ги в университети, създават изкуствено интелигенция от дебили, която за нищо не става в Дебилистан!

Отговори
7 1
Здравчева

Здравчева

15.05.2019 | 15:25

Странно как ще задължите хората къде да учат децата им

Отговори
10 0
Тя

Тя

15.05.2019 | 11:25

Професионалното образование би трябвало да бъде във втори гимназиален етап. В седми клас нито децата, нито родителите не могат да направят адекватен избор - децата са в пубертета и бъдещето в този момент за тях е нещо твърде далечно , а родителите все още не познават действителните възможности на децата си и пренасят върху тях собствените си амбиции и мечти.

Отговори
28 0
Н

Н

15.05.2019 | 07:02

Няма да стане така.Докато някои си мислят ,че могат повече отколкото знаят - ще си кретаме и ще обвиняваме демографската криза.

Отговори
12 1

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?