Механизмът за обхват връща, но не задържа в клас
- 21.01.2021 | 15:30
- 21.01.2021 | 17:31
- Елица Кандева
- 1023 прегледа
- 1 коментара
Свързани новини
Учителите по-доволни от учениците в онлайн уроците
Учителските квалификации на килограм, не се следи за качеството
Добри новини: Вече само 17,5% от младите нито учат, нито работят
Механизмът за обхващане и задържане на децата в училище да бъде преразгледан и в него да бъдат добавени нови дейности според причините за отпадане на децата, препоръчва годишният доклад за образованието през 2020 г. на огранизацията "България 2030".
Мониторингът отчита централното му място в образователните политики за равен достъп до качествено образование. Въпреки успешното „връщане“ или записване за първи път на 49 000 деца и ученици, той не успява да се справи с високите нива на отпадане, пише обаче в доклада.
През 2019/2020 г. 3% са напуснали училище преждевременно - дял почти непроменен за последните 5 г . За сравнение, през 2018/2019 г. 2,94% от учениците, започнали учебната година, не са я довършили.
В същото време през 2019/2020 г. се наблюдава едно от най-ниските нива на записване на деца в детска градина за последните 10 г. - 78.7% (при средно 95,4% за ЕС).
Мерките, които трябва да се справят с тези проблеми, предизвикват обществен дебат и противоречиви мнения. Сред тях е задължителното включване на 4-годишните в предучилищно образование от 2020/2021 г., както и санкции за семейства, които не пращат децата на училище.
Коментари (1)
ha ha
24.01.2021 | 19:33МОН им подарява образованието и те пак бягат
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни