Следвайте ни

Механизмът за обхват връща, но не задържа в клас

viber icon

Механизмът за обхващане и задържане на децата в училище да бъде преразгледан и в него да бъдат  добавени нови дейности според причините за отпадане на децата, препоръчва годишният доклад за образованието през 2020 г. на огранизацията "България 2030".

Мониторингът отчита централното му място в образователните политики за равен достъп до качествено образование. Въпреки успешното „връщане“ или записване за първи път на 49 000 деца и ученици, той не успява да се справи с високите нива на отпадане, пише обаче в доклада.

През 2019/2020 г. 3% са напуснали училище преждевременно - дял почти непроменен за последните 5 г . За сравнение, през 2018/2019 г. 2,94% от учениците, започнали учебната година, не са я довършили.

В същото време през 2019/2020 г. се наблюдава едно от най-ниските нива на записване на деца в детска градина за последните 10 г. - 78.7% (при средно 95,4% за ЕС).

Мерките, които трябва да се справят с тези проблеми, предизвикват обществен дебат и противоречиви мнения. Сред тях е задължителното включване на 4-годишните в предучилищно образование от 2020/2021 г., както и санкции за семейства, които не пращат децата на училище.  

 

Елица Кандева

Елица Кандева

Журналист - екип "Общество"

Елица Кандева е завършила журналистика в СУ „Св. Климент Охридски”. Има 16 г. стаж във в. „24 часа”. Работи като репортер-редактор в екип „Общество”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

ha ha

ha ha

24.01.2021 | 19:33

МОН им подарява образованието и те пак бягат

Отговори
0 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Никотинът е естествена съставка на тютюна. Кое твърдение е правилно?