2374
Следвайте ни

Как ще учат учениците след празниците? Говори министър Денков

viber icon

Подходът за присъствено обучение в училище в условията на масово тестване за COVID продължава и след зимната ваканция, заяви в "Говори сега" в ефира на БНТ министърът на образованието Николай Денков. Масовото тестване остава в областите със заболеваемост над 250 на 100 000 души.

След встъпването в длъжност на новия кабинет Николай Денков е провел две срещи с новия министър на здравеопазването Асена Сербезова. Образователният министър е обяснил необходимостта от предвидимост в случай на ново затваряне на училищата - ако се спре присъственото обучение, да има ясен план при какви условия децата се връщат в клас.

Денков напомни, че решението дали учениците ще учат присъствено и при какви условия се взима от министъра на здравеопазването в зависимост от епидемичната обстановка.

В проектобюджета за догодина министърът на образованието е поискал средства за увеличение на учителските заплати, така че те да са в рамките на 120%-150% от средната работна заплата. Според него това е изключително важно, тъй като в момента има смяна на поколенията сред учителите и младите кадри трябва да се задържат.

От МОН ще опитат да подобрят условията за работа на учителите и с повишаване на квалификацията им. Ще се акцентира върху употребата на новите технологии в клас, работата с деца със затруднения или със специални образователни потребности, както и адекватна реакция в случаите на агресия.

Николай Денков е препоръчал сгрешената задача от олимпиадата по математика да се извади от оценяването и да няма тежест. Според него само така ще се осигури равнопоставеност между всички участници.

Той изтъкна, че към момента не се налага промяна в материала за матурите заради времето, прекарано в дистанционно обучение.

Министърът на образованието ще обсъди с ректорите на висшите училища възможности за облекчаване на повишените режийни разходи в университетските общежития. Според Денков един от вариантите е университетите да ползват държавната помощ за високите цени на тока за небитовите потребители.

Предстои и преструктуриране на администрацията на министерството на образованието, от което ще стане ясно дали във ведомството има нужда от още съкращения.

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (3)

Боян

Боян

18.12.2021 | 20:21

Учителите отдавна не са будители! Няма за кво да им вдигаш отново заплатите! Повечето са дебили и това се видя сега с онлайна , не искат да се върнат присъствено !!!

Отговори
7 9
Бг образование е фарс

Бг образование е фарс

19.12.2021 | 10:51

Абсолютно вярно! "Будители" и днешните учители са несъвместими категории. Да пропуснем фака, че не са будители. По преподаваните предмети знанията им са повърхностни! Не обучават, а осакатяват! Изключенията сред тази статистика, са пренебрежимо малко. Поради коя основателна причина тогава следва да им се увеличат заплатите, г-н министър? Избройте една поне. За постигнати резултати от учениците им? Учениците с "резултати" са деца с "капацитет" по рождение. Който и да ги обучава, те ще са гении. Затова въпросът ми за резултатите на учениците им се отнася за останалите деца, които наистина имат нужда от качествено образование. Но фактът, че се влачат нон стоп по частни уроци, е показателен за нивото на българския учител! Преди години имаше умопомрачително предложение от парламентаристи: при пенсиониране учители да получават 10 минимални работни заплати. 100%-ва шизофрения! Ако работник произведе некачествена продукция, ще му дадете ли бонус? А ще го задържите ли изобщо на работа? Увеличаване на учителски заплати САМО след разработени критерии за постигнати резултати! Така наистина учителите, постигнали резултати (но не с деца гении), ще имат моралното право за по-високо възнаграждение!

Отговори
1 2
от Пловдив

от Пловдив

19.12.2021 | 21:05

Интересно разбиране за децата като продукт, който е качествен или некачествен. Качественият продукт в този случай е комбинация от усилията на родителите, които в по-голямата си част са абдикирали от задълженията да възпитават децата си, да се грижата за изграждане на основните и елементарни културни навици, т.е. да не им липсват първите седем години както казва народът. Този продукт, за да бъде качествен трябва да осъзнае, че има изключително невероятната възможност и право да учи, право, което много други деца нямат. Този продукт, за да бъде качествен трябва да ходи на училище, а не по островите и ски курортите в учебно време, тъй като родителите им имат изключителното право да правят каквото си искат и да не се съобразяват с правилата в училище или да се съобразяват само когато им отърва. Продуктите първосъздатели на продукта, който трябва да бъде качествен, трябва да осъзнаят, че ако искат да дават акъл как, кога и по какъв начин да се учи и преподава, трябва сами да влезнат в класната стая и да преподават, щото на маса всички сме специалисти по всичко ... А относно заплащането - ами, ако ви се вижда високо - станете учители, още повече, че има нужда от такива - министърът с изказването си демонстрира незачитане на сегашните учители, а се интересува от задържането на младите, защото те не искат некомпетентни родители да ги учат как, какво и кога да преподават, други висше стоящи и властимащи ежедневно да обезсмилят труда им с безкрайни несвойствени задължения, защото учителите са изтривалките и на родители, и на ученици, и на експерти и на МОН, и затова напускат системата... Училището е място за учене, а не място за всякакви кухи и безсмислени програми и европари, които трябва да бъдат изхарчени просто ей така и всички по веригата от МОН през РУО и училищните директори натискат учителите да се включват, защото тези от веригата прибират немъчени пари - водят се ръковдители на проект на училищно, регионално и нац ниво....

Отговори
3 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?