Следвайте ни

Как да познаем по първия учебен ден добро ли е школото?

16 септември мина, уредбите, червените пътеки и цветята са прибрани заедно с бутафорните ключове на знанието, които символично приемат първолаците. Часовете вече не са намалени. Кой каквото има да постне във Фейсбук, вече го е сложил. След празненствата за старта на учебната година ето разбора на един учител по история - млад, но и с 15 г. даскалски опит зад гърба си.

-----------------------------

Как да разберем по първия учебен ден, че едно училище е добро?  


Много лесно:

1. На първия учебен ден директорът говори кратко, с грижа за децата и разбиране към родителите, без да ползва тъпи клишета. Ако успее да просълзи от умиление някоя и друга майка или още по-добре - татко, е добър в управлението на чуждите емоции. Което най-вероятно значи, че е добър в създаването на екип. Ако екипът е добър, и училището е добро.


2. На първия учебен ден "програмата" е обърната към вълнението на децата и радостта на родителите, а не към официалните гости, протяжните ритуали и изкуствената помпозност. Денят е празник, а празникът е ден, в който не би трябвало да има напрежение. (Напрежението обикновено идва от невъзможността на директора да се справи с динамиката на учителския екип, т.е. виж т. 1.)


3. На първия учебен ден учителите имат настроение и това им личи. Киселяците, които айролват при всеки поздрав от деца или родители, са такива, защото са изморени априорно от живота и от професията. Сигурно си имат причини, но ако преобладават в едно училище, то училището е кофти. (Ако учителите не са мотивирани, виж т. 1.)


Сега оставям на вас да прецените какво видяхте, когато изпратихте детето си на училище.  

Анкета

За какво бъдеще на Пловдив трябва да работи новият кмет?