Иновативните училища търсят ново приложение на технологиите
- 04.02.2021 | 18:45
- Елица Кандева
- 1264 прегледа
- 1 коментара
Иновативните училища, които получиха статута си с внедряване на технологиите в учебния процес, вече търсят нови и все по-смели решения.
Когато преди години стартира кандидатстването, много от тях заложиха на прилагането на системата на Гугъл за образованието G Suite. Пандемията в последната една година обаче принуди всички да влязат в Гугъл класрум или подобни виртуални класни стаи на други платформи. Така на практика първоначалната иновация вече не е нещо новаторско в системата.
Иновативните училища се опитват да надграждат досегашния си опит с облачните технологии в няколко посоки, казва шефът на Центъра за творческо обучение Александър Ангелов, който е и в комисията за оценка на проектите. Стремежът на всички е да направя повече от това просто да прехвърлят съдържанието на един хартиен носител в електронен формат във виртуалната класна стая.
Търсят се нови функционалности на акаунтите - например възможността да се правят сайтове или да се създава добавена реалност. Друг начин за надграждане е чрез
STEM проекти, чрез които да се интегрират различни учебни дисциплини в един проект
в облачното пространство. Трето направление се фокусира върху администрация без хартия, като всичко от тематичните разпределения до командировъчните е качено в облака.
Най-голямото предизвикателство е използването на технологията за педагогически цели, казва Александър Ангелов. И добавя, че целта е не само да бъде създадена една иновация, а тя да се въведе в учебния процес като ноу-хау на училището, след което то да е готово да го сподели като добра практика с други учебни заведения - възможност, която дава програмата „Иновации в действие“.
За тази учебна година статут на иновативни получиха 44 училища от Пловдивска област, като спрямо предходната отпаднаха 3, но се присъединиха 8 нови. В цялата страна към момента са 507 в 183 селища от 132 общини. С най-много е София-град - 91, следвана от област Бургас с 51. Пловдив заема третата позиция.
Междувременно се очаква от следващата учебна година вече
около 5000 ученици в България да бъдат обхванати от системата 1:1,
при която всеки ученик и учител ползват персонално устройство и работят във виртуални класни стаи. След като моделът набра скорост в Пловдив, активно го внедряват също Варна и София.
Под тепетата от следващата учебна година учениците по системата 1:1 се очаква да са около 1000, каза Александър Ангелов. Това обаче ще е резултат не толкова от присъединяването на нови училища, колкото от увеличаването на обхвата там, където моделът вече работи. До година и половина се очаква например ЕГ „Иван Вазов“ да премине изцяло във формат 1:1. Това ще я направи първото такова учебно заведение в Централна и Източна Европа. Много има в Испания и Бенелюкс. У нас още не се е случило не толкова по технически причини, колкото заради социални и културни пречки, казва Ангелов.
Коментари (1)
Калоян
07.02.2021 | 17:08Като рекетирате родителите да купят лаптопи за по 1000 лв, лесно ви е да приказвате
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни