Следвайте ни

И езиковите школи искат поетапно връщане в учебните зали

viber icon

За преразглеждане на заповедите, които уреждат поетапното връщане към присъствени занимания на учениците,  като в тях се включат и езиковите школи, настояват  оттам в писмо до здравния и просветния министър.


Единият  аргумент да се спре с формат изцяло онлайн е здравният аспект - медицинските специалисти не препоръчват онлайн обучението за деца да е за продължителен период, тъй като носи рискове за физическото и психическо здраве.


От друга страна много от курсистите се подготвят за явяване на изпити за международни сертификати,  нужни при кандидатстване зад граница. Подготовката за тях включва задължителна практическа част, която не може да се  проведе онлайн. "Масово гимназистите се явяват на присъствени изпити за международни езикови сертификати в периода май-юни 2021, за да получат навреме резултатите спрямо сроковете на университетите.  Имат нужда от високи резултати, за да са конкурентни при кандидатстването. За да постигнат това,  работят години наред. Забраната за присъствено обучение поставя под риск успеваемостта им - пишат от бранша в Отвореното писмо. -  Освен това ние сме поели ангажимент към родителите на тези ученици да ги подготвим на високо ниво, за което те са  платили съответните такси и са в правото си да настояват за пълноценна подготовка."

От езиковите школи обръщат внимание и на това, че редуването на присъствено с онлайн обучение се прави с цел да няма струпване на много деца.  А в езиковите центрове групите са с до 12 деца, които седят на  разстояние в класната стая, с маски, и имат своя конкретен график – два пъти седмично по час-два, нямат междучасия, столова, и др. дейности, които да водят до нерегулирано струпване на много хора на едно  място.

"Спрямо Вашата заповед в момента, децата от 5. до 12. клас могат да ходят групово на кино, на мол, на танци и фитнес, а след месец и на ресторант, но не могат да посещават часовете си по чужд език в езиков център, за да се подготвят и положат успешно изпит за езиков сертификат с цел кандидатстване", пишат още авторите на писмото и настояват за промяна в разпореждането на здравния министър, която да даде възможност на учениците от 5. до 12. клас да посещават присъствено езиковите центрове, при спазване на всички противоепидемични мерки, както това се прави  за по-малките ученици от 1. до 4. клас.


Като настояват за еднакво внимание към държавния и частния сектор в образованието, от Асоциацията на езиковите центрове в България настояват за график със срокове за поетапно разхлабване на мерките и за тях. Припомнят и за запитването си до здравния министър какви са възможностите учителите от частните школи да бъдат включени във втората фаза на Националния ваксинационен план заедно с преподавателите от общинските и държавните образователни институции. 

Според актуалната в момента заповед на МЗ от 4 февруари започва поетапно връщане в клас на принципа на ротацията, като първи за 2 седмици са учениците от 7., 8. и 12. клас. Възобновяват се и посещенията в Центровете за подкрепа на личностното развитие, но в групи с по 6 деца в школите.

Елица Кандева

Елица Кандева

Журналист - екип "Общество"

Елица Кандева е завършила журналистика в СУ „Св. Климент Охридски”. Има 16 г. стаж във в. „24 часа”. Работи като репортер-редактор в екип „Общество”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Никотинът е естествена съставка на тютюна. Кое твърдение е правилно?