4232

Експеримент на МОН показа: Изкуственият интелект оценява по-обективно от учителя отворени въпроси

Изкуственият интелект оценява по-обективно от учителите някои задачи с отворени въпроси. Това е показал експеримент на МОН. Той е проведен след националното изпитване по природни науки в електронна среда на целия випуск деветокласници през тази учебна година.

„След като учителите оцениха отговорите на учениците, тествахме и изкуствен интелект. На някои отворени въпроси той беше по-обективен“, каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на своя визита в ЕГ "Пловдив" днес. Той посети гимназията заедно с певицата Нина Николина по покана на Ученическия парламент в рамките на кампанията "Просто кажи Не". А след разговора за опасностите от дрогата тийнейджърите го попитаха как изкуственият интелект ще се използва в полза на образованието.

Министър Цоков им разказа, че още миналата година МОН подготви насоки за училищата и университетите. А в момента планира обучения на учители. Има и програма на Intel за ученици от гимназиален етап, после ще се слезе и при по-малките.

След като институтът INSAIT подготви втора версия на български на ChatGPT, сме в разговори това, което е постигнато като езиков модел, да може да се ползва и за нуждите на училището – за подготовка на тестови задачи и оценяване, каза проф. Цоков.

Идната седмица България ще участва на световното изложение за технологии в Лондон, където МОН за първи път ще има щанд. Ще представи платформата Дигитална раница, която предстои да бъде подобрена с изкуствен интелект с цел персонализирано образование, както и възможностите за обучение по STEM науки.

Опитваме се да сме сред първите държави, които внедряват изкуственият интелект в образованието, каза министърът на гимназистите.

Какво си казаха за дрогата и какво посъветва учениците Нина Николина – очаквайте подробности

Оцени новината

Оцени новината
2.6/5 от 5 оценки
2.6/5 от 5 оценки

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?