Следвайте ни

Единственият кандидат за ректор на Аграрния планира онлайн система за студенти и фирми

Дистанционно обучение по някои дисциплини в магистратурите по икономика

viber icon

В Аграрния университет да се създаде онлайн система за регистриране на студенти и работодатели, която да помогне за връзката между тях и бъдещата реализация на младежите. Това е една от идеите, с които досегашният ректор на Аграрния университет проф. Христина Янчева се кандидатира за втори мандат.  Изборите са утре, а в предложената концепция единственият до момента претендент за поста изтъква, че има необходимия административен опит, воля за устойчиво развитие на вуза, знания и умения. Свързана е с висшето учебно заведение и емоционално ​- цялото й кариерно развитие от студентка до ректор е във вуза.

Ако бъде избрана да го ръководи отново през следващите 4 г., проф. Янчева се зарича да следва няколко основни принципа - отговорност при взимането на решения в съгласие с органите на управление, академична свобода, прозрачно и предсказуемо управление, взискателност, но и толерантност и уважение.

Връзка с кандидат-студентите - 24/7

Кандидатстудентската кампания да бъде с фокус към училищата и интернет, предвижда проф. Янчева. Разчита на комуникация в режим 24/7  чрез „Кандидатстване в Аграрния университет” във Фейсбук. Ще има отделни кампании за магистърските и докторантските програми.

Планира въвеждане на електронно кандидатстване  за всички образователни степени.

Според проф. Янчева е нужно да се въведе  дистанционно обучение по някои дисциплини от магистърските програми в направление „Икономика”. Ще се разширява прилагането на новите технологии в обучението и ще се купуват нови софтуерни програми, които да се ползват в научноизследователската работа.

Все повече ще се залага на участие на бизнеса - в подготовката на учебните програми, но и като техни представители се включват в лекции, семинари, демонстрации на технологии.

Предстои модернизиране на учебните зали и лаборатории и периодична оценка на бакалавърските и магистърските специалности според нуждите на пазара на труда. Ще се актуализират и курсовете, предлагани от Центъра за продължаващо обучение. 

По-широко участие на студентите в научни проекти, повече работа с българите в чужбина и привличане на повече чуждестранни студенти, планира още проф. Янчева. Ще се увеличат и бакалавърските и магистърските програми на чужд език. 

Успоредно ще се работи за повишаване на оценките от предстоящите програми акредитации в професионални направления „Растениевъдство” и „Животновъдство”. Вузът ще предприеме и действия на институционално ниво, за да се оптимизират показателите в Националната рейтингова система - така че Аграрният университет да не бъде ощетяван и да заеме още по-високи позиции.

По отношение на научната дейност

проф. Янчева се зарича да бъдат преразгледани научните приоритети и да се прави ежегоден преглед на постигнатото. Модернизирането на библиотечните услуги ще е свързано и с абонаменти за световни база-данни.

Ще се търси мултидисциплинарен подход - разширяване на работата в мрежи, включително с чуждестранни колективи, както и привличане на по-голямо участие в научни и внедрителски проекти на бизнеса, неправителствени и браншови организации. Трябва да се разшири географски периметър на договорите за двустранно сътрудничество. Ще има и нов подход за финансиране - диференциран според актуалността на научния проблем. Ще се стимулират преподаватели, които водят кръжочни форми за студенти, залага се и на постоянен мониторинг за контрол.

Проф. Янчева  държи на по-голямо участие в национални научни програми и партньорства в Европейското научно пространство и „Хоризонт Европа”,  а постиженията да се популяризират по-активно.

Преподавателите ще бъдат подкрепени

с прозрачни правила за кариерно развитие, актуализиране на методиката за атестиране  и помощ за публикации на резултати от разработки в световни база-данни. Ще се финансират проекти на млади учени. Проф. Янчева планира и курсове за подобряване на езиковите компетентности на преподавателите.

Сред приоритетите е също интернационализация на висшето училище - чрез по-голямо участие в „Еразъм+”, включване в нови мрежи и инициативи, ежегодно участие във форумите на младите фермери и присъединяване към платформата Fermernet. Студентите  ще бъдат насърчавани да участват в обучителни школи и лагери.

Питат работодателите как се справят дипломираните

Ако получи втори мандат като ректор, проф. Янчева се зарича да се провеждат периодични анкети с работодатели  и организации за нивото на теоретичната и практическата подготовка на студентите. Обратната връзка ще послужи за повишаване на качеството на обучението.

Ръководството ще поддържа диалог с Националното представителство на студентските съвети.

Всяка година в Аграрния университет се връчва награда за първенец на випуска, най-добър Еразъм студент и награда на ректора. Тази традиция ще продължи с отличия за студенти с високи постижения. Ще се стимулира популяризиране на собствени разработки на младежите на различни форуми. Ще се поддържа и регистър за реализацията им.

Възстановена Ботаническа градина и ремонт на спортната база

В инвестиционната програма на проф. Янчева  е включено реновиране на спортната база на, възстановяване на Ботаническата градина, оборудване на съвременна дигитална зала по ботаника. Има необходимост от нов автобус и още земеделска техника, както и от въвеждане на нов режим  в университетския комплекс – с бариери с контролиран достъп.  Проф. Янчева ще работи за ръст на доходите.

159 делегати си казват думата

Правилникът допуска издигане на кандидатура и в деня на вота

 

159 делегати на Общото събрание имат право да дадат своя глас в изборите за ректор на Аграрния университет утре. 70 на сто от тях – 115, са хабилитирани преподаватели, 20 (12%) са студентите. Съставът допълват петима докторанти и 19 нехабилитарани членове на Общото събрание.

Макар до изтичането на крайния срок да не се появиха други кандидатури освен на проф. Янчева, правилникът на вуза допуска да се заяви участие и в деня на вота, като на място пред делегатите се представи концепция за управление.

 

 

Елица Кандева

Елица Кандева

Журналист - екип "Общество"

Елица Кандева е завършила журналистика в СУ „Св. Климент Охридски”. Има 16 г. стаж във в. „24 часа”. Работи като репортер-редактор в екип „Общество”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще помогне ли извънредното положение у нас срещу коронавируса?