Директорка отстъпи кабинета си на 3 хлапета и ресурсния им учител

Общо 170 деца и ученици със СОП се върнаха присъствено в класните стаи в Пловдивска област

Директорка на детска градина отстъпи кабинета си, за да могат три деца на възраст между 3 и 5 г. да имат присъствени занимания с ресурсния си учител. По този начин е по-лесно да се отоплява само тази стая, вместо да се пуска парно в цялата ДГ „Никола Инджов“ в Ръжево Конаре. 

Учебното заведение е сред тези, които използваха дадената от МОН възможност деца със специални образователни потребности да имат присъствени занимания при затворени за връстниците им училища и детски градини. 

Така двете момичета и момчето от ДГ „Никола Инджов“ в Ръжево Конаре веднъж седмично ходят в градината по график между 8,20 и 13,30 ч., а ресурсната им учителка г-жа Аргирова работи с тях индивидуално.

 Направихме най-естественото, което следва в настоящата ситуация - при положение, че има позволение от институциите, казва директорката Николина  Пандурова. В учебното заведение, което ръководи, има общо 55 деца, но само тези три са със специални образователни потребности. Семействата и на трите пожелали да има срещи на живо. 

Настроенията сред останалите са по-скоро да не се прибързва с отварянето на градини и ясли още този понеделник, вместо след изтичането на мерките на 21 декември. Част от родителите на подготвачетата са заявили и, че спират децата у дома до края на учебната година. Според заповедта на министъра на образованието, в настоящата ситуация на пандемия, отсъствията на децата от трета и четвърта група ще се считат по уважителни причини. Така, ако не посещават занятия, това няма да коства спиране на детските надбавки. Колкото до училищната готовност, директорката е оптимист, че хлапетата ще са готови за постъпване в първи в клас. Персоналът сега е в отпуск до края на частичния локдаун, но след завръщането си ще помага на семействата, чиито деца ще продължат да стоят у дома.

Общо 170 деца и ученици със специални образователни потребности от Пловдивска област са се върнали в учебните заведения за присъствени занимания, каза директорът на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващо образование Катя Стоилова. Специалистите там работят с общо с 570 деца от областта.

Повечето от тези, които са избрали присъствени вместо онлайн срещи, са от малки населени места. Там е по-ниска осигуреността с устройства и интернет за онлайн занимания. Пожелалите в Пловдив са основно от детските градини.  На място ходят деца със СОП в ДГ „Малкият принц“, „8 март“, „Захарно петле“, „Зора“, „Буратино“, „Валентина“, „Здравец“. Има и ученик на ПГВАД „Христо Ботев“.

Присъствени занимания с ученици със СОП провеждат също две училища в Асеновград, школото в Долни Воден, учебни заведения в Перущица, Белащица, Йоаким Груево, Стамболийски, Брестовица, Първомай.

Това е мил жест от учебните заведения, защото отопляват само за тези деца, каза още Стоилова. Рано сутрин се пуска печка или климатик, спазват се и всички противоепидемични мерки.

Заниманията са с различно времетраене според възрастта и състоянието на децата. С тях по индивидуална програма работят ресурсен учител, психолог, логопед. По общия план са учениците със зрителни затруднения.

За оставалите деца със СОП продължава подкрепата в електронна среда. Работа и онлайн, и присъствено, са отказали само 15 семейства.

Както „Марица“ писа, още при първото затваряне през пролетта Регионалният център за подкрепа на процеса на приобщаващо образование създаде фейсбук страница „Дневна доза знание“, където предоставя подходящи електронни ресурси за работа у дома.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?