1939
Следвайте ни

Бащата на петокласника, в чийто хромбук се появи гола снимка: Децата ни не са опитни мишки за лобистите в образованието*

viber icon

Голата снимка със секспокана, появила се на таблета на ученик от ОУ „Алеко Константинов“, предизвика сериозна дискусия сред родителите и педагогическата общност за агресивния начин, по който технологиите навлизат в българското училище и смисъла на образователния метод, придобил популярност като "1:1". 

Даваме думата на родители, които имат своето мнение по въпроса. Единият от тях е Илиян Иванов, баща на детето, в чийто хромбук се появи скандалната снимка, дала началото на споровете: 

 "По нелеп начин синът ми стана жертва на публичен интерес,

което донесе сериозни притеснения на семейството ми. Ние не сме някакви заклети пуритани. Знаем в какъв свят живеем и че децата рано или късно ще се срещнат с това. Да, синът ми може да види тези неща по телевизията, на компютъра или дори във вестника. Недопустимо е обаче това да се случва през устройство, което му е дадено от училището вместо учебник. Аз съм от родителите, които още в началото бяхме против начина, по който въпросните устройства бяха въведени в класа. Не сме против технологиите и иновациите, но на практика ние бяхме заставени в последния момент да приемем този метод на обучение, без да са ни питали и без да са ни обяснили за какво точно става въпрос. И оставиха всички рискове за нас. За съжаление, нашите опасения се сбъднаха - устройствата се оказаха без необходимата защита, преподавателите - без нужната подготовка. Снимката в случая е  само едната страна на проблема. По-опасно е, че ние нямаме никакви гаранции за качеството на образователния процес", коментира г-н Иванов. 

Според родителите, които са били против въвеждането на метода "1:1" в паралелката на ОУ "Алеко Константинов", същностното обстоятелство, което е пренебрегнато, е че

 законът предвижда родителите да бъдат информирани за всяка една промяна,

която се налага относно „модернизирането и въвеждането на иновации“ в образователния процес.

Законът е изчерпателен, описва изрядно всяка една крачка при въвеждане на иновации, съблюдава начина на тяхното въвеждане и поставя цели за това. Това не е случайно - така се доказва, че тези новости и промени са съществени и родителите трябва да преценят и предоставят своето съгласие или отказ.

Този процес трябва да бъде наблюдаван и е изключено да се случва инертно, некомпетентно и още повече скришно, както на практика се е случило с въпросния клас.

Според тях промяната е трябвало да стане след качествена информационна кампания и претегляне на всички "за" и "против" новия метод. Опонентите на въвеждането му твърдят, че съществуват различни компетентни и експертни мнения защо децата трябва изключително внимателно да използват електронни устройства и нито едно солидно мнение, което показва конкретни и легитимни ползи.

В конкретния случай, припомняйки хронологията на случилото се, родителите твърдят, че са положили много усилия да получат своевременна информация от учителите и ръководството на училището, но такава никога не е предоставена дори до днешния ден.

Родителите настояват, че

 правата им за информираност и прозрачност на процесите, свързани с децата им, са абсолютно неглижирани.

Дори след множество писма и опити това да бъде променено, ръководството продължава да мълчи и да се държи неприемливо.

„Всичко се случва по съмнителен и мнителен начин“, твърдят част от родителите, които продължават да търсят обяснения и информация за случващото се от всички отговорни институции - ръководството на училището, РУО-Пловдив и специалистите по образование в Община Пловдив. И докато не получат отговори на въпросите си, остават с впечатлението, че или всички "експерти" са некомпетентни, или всички са се уговорили да ги държат в неведение с някакви користни цели. До този извод родителите стигат след множеството опити да бъде установен законовият ред, по който се управляват процесите в училището.

И остават с усещането, че тези въпроси вървят на автопилот или се движат от нездрави интереси. Когато родителите сами стигнали до конкретиката на закона, разбирали, че освен етиката е нарушен пряко и редът, по който е трябвало да се приложи евентуалното изменение на начина на обучение в класа на децата им.

Ще продължаваме да търсим истината и отговорност от хората, които въвлякоха нас и децата ни в този капан. Няма да допуснем децата ни да се превърнат в опитни мишки за въвеждането на нови образователни методи на принципа "проба-грешка", твърди Илиян Иванов. 

* Заглавието е на редакцията

Още от категорията

Виж всички

Коментари (14)

Доли

Доли

05.11.2021 | 15:36

От изключително информиран източник от разследващите става ясно, че ТАТЕНЦЕТО, не синчето, ТАТЕНЦЕТО, покрай сайтове за спорт, коли, гуми и т.н. по тъмни доби е гледал и влизал и на други места!!! Селският не е стоплил, че всички сайтове работят с бисквитки.......Горкият нещастник ..... сам прецаква детето си!!!

Отговори
0 0
истината!!

истината!!

05.11.2021 | 13:56

Колкото и относително понятие да е, в случая - ДИРЕКТОРА И ОБЩИНАТА СЕ НАС--РАХА! И ПО-ЛОШО - ОПИТАХА СЕ НАТОПЯТ РОДИТЕЛИТЕ! Единственото, което може да се каже - ГОРКИТЕ ДЕЦА, СЛЕД КАТО В "ЕЛИТНО" УЧИЛИЩЕ СЕ СЛУЧВАТ ПОДОБНИ НЕЩА!

Отговори
1 1
Доли

Доли

06.11.2021 | 16:59

Единственият, който топи е извършителят на деянието! Крадецът вика дръжте крадеца! Само изключително ниско интелигентни твари могат да замесят една институция заради своите грешки и тъпотии! Жалки сте всички!

Отговори
0 0
Цецо

Цецо

02.11.2021 | 14:13

Схемата е зам кмет— директор, а децата кучета ги яли….

Отговори
3 0
да!!!!!

да!!!!!

05.11.2021 | 13:57

НЕ МОЖЕ ДА СЕ КАЖЕ ПО-ТОЧНО!

Отговори
1 0
Извратен

Извратен

01.11.2021 | 18:04

Гледал е пор-но малчугана, затова му идват такива поканки

Отговори
1 1
Коментар

Коментар

01.11.2021 | 11:50

Трябваше да видя в Гугъл какво е това хромбук. Оказа се таблет, по-дебел от обичайното. Е, значи се предполага операционна система и интернет. Оттам нататък всякаква външна агресия е възможна. За съжаление. Къде е вината на училището?

Отговори
8 2
ТЪ--ПАКО!!

ТЪ--ПАКО!!

05.11.2021 | 13:58

Нещо не си в час!! НИКОЙ НЕ Е БИЛ УВЕДОМЕН, ЧЕ ДЕТЕТО МУ ЩЕ СЕ ОБУЧАВА НА ХРОМБУК!!

Отговори
0 0
78956

78956

01.11.2021 | 11:45

То всички са се напънали с тези иновации. Само разумните тихичко ( защото МОН много напъва да се говори за измислените иновации, а нагаждачите директори натискат учителите да го праявт, та какво искате да ви информират, като тях само ги информират и не искат мнението им) ги отбягват. Когато балонът се спука ще е мнооого късно.

Отговори
10 0
идиоти

идиоти

01.11.2021 | 11:37

Нормално е петокласник да има гола снимка, но само на какичка и той да лъска бастуна!

Отговори
2 2
Тази "изовация" каква е, Марица?

Тази "изовация" каква е, Марица?

01.11.2021 | 11:15

Пръскане при минджата пряко зависи от дебелина на бахура ти. teep-top.com Отваряне

Отговори
6 2
Батко

Батко

01.11.2021 | 11:10

Нормално, от експерти тип "калинка" друго може ли да се очаква :D

Отговори
7 1
Да се премахне

Да се премахне

01.11.2021 | 11:06

Абсолютно против глупавите иновации. Що за тъпотии? Веднага това 1:1 да се премахне. Даже го въвели и за първокласниците, ми то затова не могат да четат и пишат.

Отговори
13 1
Deutsch

Deutsch

01.11.2021 | 11:17

То, четенето и писането няма да им трябват, нали наместо тях за всичко ще мисли изкуствения интелект :-) по-добре да се научат да пият кафе на главната. Абсурдите на съвремието...

Отговори
12 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?