66% от учителите искат онлайн обучение и за прогимназията
71% подкрепят превключването в горен курс, 53 на сто са против то да се приложи и в начален
- 10:50, 03.11.2020
- 11:09, 04.11.2020
- 3112
- 3
71,2% от педагозите подкрепят започналото вече дистанционно обучение в гимназиален етап. А 65,8% са за незабавно превключване и в прогимназията.
Това сочи проучване на синдикат „Образование“ към „Подкрепа“. Направено е сред 6100 педагогически специалисти в рамките на 4 дни.
От профсъюза обаче смятат, че тълкуването на данните не бива да е еднозначно.
"Българското училище е възможно най-безопасната среда, но упорито се използва с политически цели, да се насади мнението колко опасни са образователните институции и, че именно там са инкубаторите на заразата Ковид.
Това е нито отговорно, нито в интерес на децата и учениците, и демонстрира липсата на гражданско образование и мислене на българския политически елит", категоричен е лидерът на профсъюза д-р Юлиян Пертов.
Според него именно затова 71,2% от запитаните учители смятат, че образователните институции крият опасност от зараза.
Това според синдиката не отговаря на истината - както и не се оправдаха обещанията на здравния министър за безплатно тестване на учители и ученици за сметка на РЗИ.
"Вероятно има забрана на министъра на здравеопазването, регионалните инспекции да издават заповеди за тестове на учители и ученици, а ако някой учител или директор реши да се тества, е за негова лична сметка. Дори при болен член от семейство, РЗИ-тата не издават предписание за PCR, а препоръчват карантиниране", казва Петров.
В момента 671 са заразените учители, но в тази бройка не влизат учителите които са в карантина, заради позитивен тест на член от семейството или в случаите, когато детето на учителя е карантинирано, поради карантиниран клас или група в детска градина.
В цитирания брой учители не влизат и тези, които са болни от други болести.
"Някои учители вече ползват отпуск, поради агресивната кампания на националния щаб, че ни чака нов апокалипсис. А ръководствата са в огромно затруднение да осигурят заместващи, дори и при 10% болни учители, затова дистанционният режим е единственият изход",
смята Петров.
По отношение на начален етап 53,1% срещу 46,9% смятат, че не трябва да се преминава на дистанционно обучение. Този отговор се базира на относителната консолидация на класовете в начален етап.
Подобен е резултатът - 56,5%, срещу преминаване на детските градини в дистанционен режим.
69,9% от анкетираните смятат, че висшите училища трябва да преминат в обучение в електронна среда от разстояние.
"Присъственото обучение в начален етап и предучилищна възраст не може да замести социализацията и възпитанието, но за да продължи да работи образователната система, са необходими финансов ресурс и банка с учители или студенти, които да заместват", предупреждават от профсъюза. Засега обаче няма такива ресурси.
Натоварването на българските учители - поради това, че те изпълняват вътрешно заместване на болни отсъстващи свои колеги, води до увеличаване на бърнаут ефекта до критичните 70%,
обръщат внимание от синдикат "Образование". И уверяват, че качеството на образованието и съхраняването на учители и директори е поставено на карта.
Остават проблемите с липса на дигитални средства и дигитални ресурси за работа на педагозите в електронна среда. МОН в момента предоставя средства за лаптопи за малко над 2% от българските учители.
Синдикат „Образование“ апелира да се пазят животът и здравето на българските учители и да спрат да се пренатоварват при сегашния непланиран режим на организация на образователната система.
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни