Следвайте ни

Четири титли за изгряващи звезди в предприемачеството

УК "Калиопа" от Карлово ще представя България на европейската надпревара на ученическите компании

viber icon

Тренировъчна компания от карловско училище е най-добрата учебна фирма в страната, а ученици от Пловдивска област завоюваха още няколко челни места  на Младежки стартъп форум „Изгряващи звезди“.  Пловдивско е и най-предприемчивото училище - СУ „Паисий Хилендарски“, което получи отличието си лично от зам.-министъра на образованието Таня Михайлова.

Над 500 млади хора от цялата страна, създали своя учебна компания или стартъп в последните 10 месеца, представиха онлайн продуктите и услугите си на петдневен Младежки стартъп форум „Изгряващи звезди“ на "Джуниър Ачийвмънт"  - България. 63 екипа се бориха за одобрението на  40-членно жури, което излъчи най-добрите учебни компании.

Тази година форумът има рекорден брой участници

„В условията на пандемия не само че не спря работата на учителите, менторите и младите предприемачи, а напротив - създалата се ситуация в цял свят естествено насочи още повече фокуса на младежките стартъпи към теми, свързани със здравето и опазването на ресурсите - казва Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA България. - Всички награди тази година поощряват устойчиви и отговорни бизнес модели, защото това е следващото поколение предприемачи. “Джуниър Ачийвмънт"- България е в европейската мрежа, обединяваща 40 JA организации. Със своите ученически и студентски проекти JA Europe достига до над 4.2 млн. деца в Европа.

В оспорваната надпревара титлата „Най-добрата учебна компания на JA България“ за 2020 г.

заслужи екип „Калиопа“ от карловското СУ „Васил Левски“ с ръководител Спаска Бистрашка.

 Младите предприемачи ще представят България в “Company of the Year Competition”, състезание на "Джуниър Ачийвмънт" - Европа, през лятото.

Продуктът, разработен от учениците, за който журито гласува единодушно, са шоколадовите бонбони „Kalimazing Choco­lates“ - с пълнеж от розово сладко, без захар. Освен локален продукт бонбоните са резултат на затворен цикъл на производство, който започва с грижа за поле от маслодайни рози в района на Карлово.

Второто място е за УК „OXXO“ от Центъра за подкрепа на личностното развитие - ОДК-Пловдив, с ръководител инж. Огнян Димитров - с възглавницата „Quick nap“.

Наградата на медиите „Стъпка към успеха“ получиха „Калиопа“ и  екип „Tornado D’s“от Школата по мениджмънт към ЦПЛР -  ОДК-Пловдив. Продуктът на “Tornado D’s”, който впечатли 12-членното журналистическо жури, е бележникът от хартия за многократна употреба „D-note“, чието съдържание може да бъде запазвано с помощта на приложение. Двата екипа получават и специална награда - менторски сесии с екипа на "Publicis Group".

Елица Кандева

Елица Кандева

Журналист - екип "Общество"

Елица Кандева е завършила журналистика в СУ „Св. Климент Охридски”. Има 16 г. стаж във в. „24 часа”. Работи като репортер-редактор в екип „Общество”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Остана ли ви отпуск за ваканция през лятото?