49

Търсят боса, наел бременна лекарка и военен за трафиканти

Кой е босът, успял да убеди лекарка и военен да станат трафиканти на нелегални мигранти? Това се опитват да установят разследващите, които се занимават със случая с арестуваните д-р Ирена Персенска, ефрейтор Димитър Динчев и техния съучастник Георги Божиков. 

 Не е ясно и дали тримата са част от отдавна действаща схема за превоз на вкарвани през турската граница сирийци и афганистанци, които се опитват да стигнат до Западна Европа. В проведените разпити заловените поддържат версията, че за първи път са се замесили в такава дейност, като са били подведени. Те не подозирали, че младите мъже са минали нелегално границата, а са ги приели за стопаджии.  

"Всичко е като за холивудски сценарий. Мъж навива бременната си жена, която трябва да ражда до два месеца, да рискува и вози млади чужденци. Младежа, който им е съучастник, пък майка му го издирва под дърво и камък", коментират полицаи. 

25-годишният Георги Божиков, който работи в Стъкларския завод в Пловдив, изкарал акъла на майка си, като не се прибрал след нощната смяна в петък. Не се появил вкъщи нито в събота, нито в неделя. 

Всички опити да се свържат с него по телефона ударили на камък 

Накрая притеснената майка отишла в полицейското управление в Труд, където потърсила съдействие как да издири сина си. 

Неочаквано вчера получила обаждане от служебния защитник на сина си Щерю Царев, който я уведомил, че Георги е в ареста. "Не знам защо полицията не ми каза, че е задържан, толкова време", коментира пред "Марица" майката Веселина. "Това е пълно нарушение на закона, по НПК органите по задържането са длъжни да уведомят близките", коментира и самият адвокат Царев.

Близките на Божиков твърдят, че той е бил подведен да се включи в престъпната схема, защото е доверчив по характер. Приятели на младежа обаче разказват, че 

Георги натрупал задължения заради изтеглени кредити 

и трудно се справял да покрива месечните вноски. Затова и се изкушил да приеме предложението да изкара 5 бона за нула време, прекарвайки няколко чужденци от границата до София. За беля, малко след като качил чужденците в старото ауди, возилото се развалило. Така се наложило да ги остави в Хасково, а той се качил като придружител на бременната лекарка в нейния фолксваген. Още преди да напуснат територията на Хасковска област обаче, попаднал​и на полицейски патрул, който забелязал натъп​каните на задната седалка четирима мургави млади мъже. Униформените пък изумени видели наедрелия корем на

д-р Персенска, докато я арестували. 

Заловените мигранти са преминали нелегално през „зелена“ граница с Турция, съобщиха още от Военно-окръжната прокуратура. Те са били качени в автомобилите от района на град Любимец, като целта е била да бъдат закарани до столицата. Оттам трябвало да ги поеме друг трафикант, за да бъдат откарани до границата със Сърбия.

Сделката за тяхното придвижване по целия маршрут с отделните посредници пък е била правена още преди да напуснат родината си.  

Красавици на предната седалка все по-често са в схемата

Красиви дами на предната седалка все по-често влизат в схемите на каналджиите, които прекарват мигранти, коментираха запознати със схемите полицаи пред "Марица". Трафикантите първо осигуряват шофьор, но после взимат мерки да намалят риска той да бъде спрян за проверка. В много от случаите ползват "залъгалка" - плащат на млада жена да седне до шофьора, а отзад натоварват бежанците. Присъствието на дамата сваляло до голяма степен подозрението на униформените, а при проверка мъжът зад волана заявявал, че двамата отиват на "любовна среща". Ако номерът мине, наетият шофьор продължава по пътя си с натоварените нелегални мигранти. 

Друг от триковете, който често се използва, е влизането в ролята на търговец на плодове и зеленчуци. На предната седалка се оставят няколко пълни щайги със зарзават и няколко празни. 

Инфлацията удвои тарифата на каналджиите

Инфлацията наду почти двойно тарифата за превоз на нелегални мигранти в страната, коментираха пред "Марица" запознати с престъпните схеми. В момента придвижването от турската граница до тази със Сърбия върви около 10 бона на калпак. За сравнение, преди година услугата излизала около 5000-6000 лева. От тези пари наетите за шофьори прибират от 500 лева до два бона, в зависимост от уговорката. Каналджиите плащали най-тънко на безработни, докато тарифата скача, ако превозвачите могат да предложат вариант с по-малък риск. Като такъв пример е случаят с линейката, която се оказа пълна с мигранти. 

Оцени новината

Оцени новината
4.3/5 от 3 оценки
4.3/5 от 3 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Божее

Божее

15.03.2023 | 07:24

Какви хора ни лекуват

Отговори
5 3
САДОВО

САДОВО

15.03.2023 | 08:30

Какви хора ни пазят, Божеее!

Отговори
7 1

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?