Скоростта на моториста е била максимум 57 км/ч! Говори зам.-окръжният прокурор за загиналия Недялко
- 10:50, 04.10.2024
- 11:22, 04.10.2024
- 1742
- 0
Скоростта, с която се е движил загиналия млад моторист Недялко Бакалски е била максимум 57 км/ч. Това коментира пред журналисти заместник-окръжният прокурор и прокурор по делото Галина Андреева - Минчева, предаде репортер на "Марица".
По думите й, първоначалната експертиза сочи, че починалият младеж е карал с 50 км/ч. По експертизата, която е депозирана, но не беше приета в съдебно заседание днес, въпросната скорост леко се повишава и достига максимум 57 км/ч, обясни прокурор Андреева - Минчева.
Тя припомни, че обвинението срещу шофьора Иван Иванов е за това, че не е спрял на знак "Стоп", за да пропусне Недялко, а е продължил движението си, като е пресякъл пътя му и му е отнел предимството.
В съдебната зала днес не се пристъпи към четене на четворната експертиза, тъй като не е спазен 7-дневния срок, в който страните да се запознаят с нея преди датата на заседанието. Освен това не се яви и вещото лице Пламена Димова. Защитата на Иванов желае тя да присъства лично. Предвид това, останалите вещи лица, участвали в изготвянето на експертизата бяха освободени. Те ще бъдат призовани за следващото заседание по делото на 5 декември. Очаква се съдът да реши съдбата на Иванов в рамките на календарната година.
Адвокатът на майката на загиналия Недялко отправи искане да бъде изслушан свидетел - приятелят на Недялко Ангел Гуйгов. Той внесе яснота относно мощността на мотора на Неди и това дали е бил правоспособен да го управлява.
"Моторът на Недялко фабрично е 600 кубика. Произведен е 2004 година. Киловатите на мотора са 88 по документи. По нашето законодателство е за А категория. В случая неговият мотор е внос от Швейцария и там е бил ограничен за А2 категория на 25 киловата мощност. Това става в други сервизи, не във фирмения на "Сузуки". Прави се от подсервизи, които не са длъжни да издадат документи, но механично намалят мощността на мотора. Тази намеса не влиза в регистъра, не се вписва никъде. Няма как да е отбелязана и в КАТ, освен ако не са издадени официални документи, които да бъдат представени там при регистрация", посочи Ангел.
По думите му, моторът на Недялко е имал четирима собственици преди него. Някой от тях е ограничил мощността на мотора. Така возилото влиза в България вече с ограничена мощност от 25 киловата, която отговаря на правоспособността на Недялко - А2.
Ангел обясни още, че има два варианта за ограничаване на мощността на моторите - карбураторно (при по-старите) и чрез ограничаване на жилото за скоростта (при по-новите), което не позволява да се навие до пълния ход на газта. "В България няма сервизи, които да правят това легално. Има майстори, които могат да го направят, но не е законно и няма как да се издаде официален документ за това", посочи той.
Както "Марица" вече писа, шофьорът, блъснал Недялко, посочи пред журналисти, че според него Недялко е карал с повече от 100 км/ч преди сблъсъка на кръстовището на бул. "Шести септември" и бул. "Копривщица", точно до жп прелеза.