Зелената зона в Пловдив 10 пъти по-голяма от синята, плащаме левче на час

Зелената зона, която ще бъде въведена в Пловдив, ще обхваща десет пъти по-голяма територия спрямо синята, която съществува в момента. Цената на платения престой ще бъде 1 лев на час. Предвижда се на север Зелената зона да достига до бул. „Дунав“, на юг – до бул. „Александър Стамболийски“, на запад – до ул. „Царевец“, на изток – до бул. „Източен“.

Това стана ясно от думите на зам.-кмета по транспорта Тодор Чонов по време на днешното заседание на оглавяваната от него  Общинска комисия по безопасност на движението. 

 „Мярката е наложителна за облекчаване на трафика, подобряване на паркирането и освобождаването на пространства по улиците.

Предвиждаме двойно по-ниски цени спрямо тези в „Синя зона“, както за домуващите, така и за паркиращите. На всички входове на града предстои да изградим буферни паркинги, където влизащите в Пловдив да оставят колите си. Очакваме намаляването на автомобилния натиск да рефлектира положително и върху   безопасността на движението“, категоричен е Тодор Чонов.

Проектът за "Зелена зона", който вече се разработва, ще бъде подложен на широко обществено обсъждане.

Сред заложените нови мерки е въвеждането на „Синя зона“ в квартал „Капана“. От Пътна полиция предложиха да се обособят места, откъдето да тръгват всички организирани ученически пътувания.

Сега това става директно от училищата, което създава рискове за безопасността на децата, а и още повече натоварва трафика. По повдигнатия въпрос ще се търси решение съвместно с Регионалното управление на образованието.

Продължават дейността си междуведомствените работни групи в шестте района на Пловдив, които обследват конфликтните места по пътищата и предлагат конкретни решения. Миналата година  Експертният съвет към комисията е провел шест заседания, на които са разгледани 70 писма,  жалби, заявления и предложения от граждани, кметствата и районните управление на МВР, свързани с подобряване на безопасността на движението.

Вследствие на системния анализ и оценка на състоянието на пътната инфраструктура ОП „Организация и контрол на транспорта“ е изпълнило десетки конкретни препоръки. Директорът на общинското предприятие инж. Пламен Вълков отчете, че е възстановена хоризонталната пътна маркировка на всички пешеходни пътеки, подадени от работните групи по райони, освежени са и 514 пешеходни пътеки пред детски и учебни заведения.

По уличната мрежа е положена 4900 кв. м пътна маркировка с маркировъчна боя на акрилатна основа, 820 кв. м – термопластик, 1720 кв. м – студен шприц пластик. Запълнени са пукнатини на 54 629 линейни метра пътни настилки.

С 30 броя повече спрямо 2018 г. са осветените пешеходни пътеки и сега те са 81, а на 27 кръстовища е изградено цялостно осветление. Монтирани са 100 нови пътни знаци за пешеходни пътеки, а на 9 особено невралгични места са поставени и светодиодни знаци.

Пред входове на училища и детски градини са монтирани 320 оградни пана, а за обезопасяването на велоалеи – 190 ограничители тип „кабар“. Цветното покритие и пътната маркировка на велоалеите също са възстановени.

Директорът на „Организация и контрол на транспорта“ посочи още редица изпълнени дейности, като открои надграждането на системата за видеонаблюдение, която обхваща вече 24 кръстовища. 

Заместник-кметът Тодор Чонов подчерта, че от края на декември до момента на 9 проблемни кръстовища е оптимизирана организацията на движение. Облекчен е десният завой, на много места е премахнат защитеният ляв завой, променени са циклограмите на светофарни уредби. След въвеждането на еднопосочно движение в карето между ул. „Богомил“, ул. „Цар Асен“, бул. „Христо Ботев“ и бул. „Източен“ работата продължава и в съседната градска зона.     

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
6 коментара
bam

bam

21.02.2020 | 08:57

Хм.. не съм против... В София след подобна мярка не само центъра се оправи, ами и кварталите до центъра. Това определено ще намали старите автомобили в града. Но цената за живеещите на съответните улици не трябва да е повече от 10лв на месец.

Отговори
1 1
Всякакви идеи

Всякакви идеи

21.02.2020 | 08:19

за справяне с трафика няма да работят докато града няма модерен, удобен, адекватен градски транспорт. С автобуси, които не да обикалят целия град на зиг-заг, а да имат практични маршрути. Едва тогава е възможна една част от хората да слязат от колите. Зелената зона, ако се направи както е описана почти в целия град, ще бъде капката, която ще прелее в търпението ни!!!

Отговори
2 1
Калин

Калин

20.02.2020 | 19:39

Време е да се вдигнем и да ги изметем тези подобия на управници в Пловдив

Отговори
12 2
УУУУУУУ

УУУУУУУ

20.02.2020 | 17:55

Как не се накрадохте , само гледате как да издевателствате над народа , а уж мислите за него . ХАХАХАХАА , после защото населението намалявало , защо хората не правели деца . Че остават ли пари за деца , след като платиш данъци , винетки , сметки и т.н.

Отговори
17 3
УУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУ

УУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУ

20.02.2020 | 17:51

Как не ви е срам бе ? Само гледате да грабите от народа . УУУУУУУУУУУ , крадци , всички сте за бесилото . УУУУУУУУУУУ

Отговори
19 3
Какво значи алчност

Какво значи алчност

20.02.2020 | 17:50

10 пъти по голямата зелена зона до сегз беше безплатна. От сега ще плащаме по 1лв. по малко. Наистина ни правят на М А Й М У Н И.

Отговори
21 3

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?