Завършват с ударни темпове подлез "Модър -Царевец" до края на 2023 г.
- 09:45, 14.05.2023
- 14:31, 14.05.2023
- 7737
- 11
Подлез „Модър – Царевец“, който от години се чака като директна връзка между районите „Южен“ и „Западен“, ще бъда завършен до края на 2023 г., ако проектът на ВиК за Южния обходен колектор не се забави.
Закъснелият със 7 – 9 месеца старт на колектора обрече изпълнителите на пробива – фирма „Драгиев и ко“ - на принудителен престой, за да изчакат строителите от консорциум „Екопроект – Пловдив“ да монтират гигантската тръба по ул. „Модър“, под софийската жп линия и да я изведат на ул. „Царевец“.
Цял месец продължи монтажът на колектора от ул. „Модър“ под железния път. Строителите разказват, че за тази цел са направили сондаж под линията на дълбочина 9 метра от западната страна на подлеза.
В обсадната тръба с диаметър 2 метра и дължина 32 метра са поставили канализационен колектор, чието сечение е 1,80 метра, и са го извели от другата страна на ул. „Царевец“ до УМБАЛ „Каспела“. Работата в тази зона е свършена на 90 %. Оттам нататък продължават по ул. „Царевец“, за да свържат тръбата с канализацията на Пещерско шосе.
От консорциума подчертават, че съоръжението е много сложно и изисква време. По цялата ул. „Модър“ покрай Транспортна болница колекторът е завършен, успоредно се работи в три участъка на бул. „Александър Стамболийски“ и ул. „Петър Стоев“.
Подлез „Модър – Царевец“ вече е изграден, работниците слагат така наричаните от тях „шапки“ на шлицовите стени. Дълбочината на стените е оразмерена между 4 и 20 метра в зависимост от нивото на двете улици при слизане в подземния тунел под железницата. Откъм ул. „Царевец“ е направен път – обръщало пред жп линията, предстои да приключат с двата локални пътя, широки по 5 метра, покрай „Каспела“ и от източната страна откъм ул. „София“. Поръчани са за производство и два асансьора, които ще бъдат монтирани в подлеза от двете му страни.
Подлезът е с дълбочина, достатъчна за преминаване на тежкотоварни камиони и градския транспорт. Ширината на двете платна е по 7,50 метра. Пешеходните тротоарите са повдигнати горе, а не под жп линията.
С разширението ул. „Модър“ , която свързва Коматевско шосе подлеза под жп линията, стана като булевард – с шест ленти: три са в старата част и три – в новата, с два тротоара отстрани и велоалея. Под новото платно работниците на „Драгиев и ко“ са прокарали водопровод, канализация, кабелна мрежа. Трасето се ползва за паркинг засега, докато все още не са приключили строителните работи в старото трасе. Тепърва хората на „Драгиев и ко“ трябва да довършат разширението в участъка от ул. „Колхида“ до самия подлез, тъй като досега там монтираха колектора.
От пресечката на ул. „Модър“ с „Колхида“ и под жп линията пътят ще е четирилентов. В такъв габарит е и при входа в подлеза от ул. „Царевец“ , която също се разширява, до кръстовището с бул. „Хаджи Димитър“. В момента ул. „Царевец“ от подлеза до бул. Хаджи Димитър“ все още служи за строителна площадка, която се дали от двама изпълнители – на подлеза и на обходния колектор.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни










