1553

Затварят Бетонния мост за ремонт на 17 юни

Ще има перони за пътници до прелеза на Сточна гара

Движението по Бетонния мост в Пловдив ще бъде спряно от 17 юни за реконструкция, която трябва да приключи за срок от шест месеца.

От Община Пловдив официално са уведомили ръководството на Националната компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), ​че сл​ед 15 юни могат да затворят пътната връзка между районите „Централен” и „Южен”. Дните 15 и 16 юни се падат събота и неделя, затова ориентировъчен старт на строителните работи ще бъде даден на 17-и.    

Подменят дори и чакъла под релсите


Практиката обаче показва, че всеки посочен срок е предпоследен. "Реконструкцията на моста ще започне от средата на юни, ако не възникнат непредвидени обстоятелства", уточни за „Марица” инж. Гошо Къчков, директор ЖП секция - Пловдив.

Очакват доставка на нови релси и траверси


Разрушаването на старата конструкция над жп ареала до бул. „Македония” и изграждането на нова бе отлагано няколко пъти. Въпреки това НКЖИ бърза да завърши инфраструктурния проект за скоростна жп линия Пловдив - Бургас, която ще позволи влаковете да развиват скорост до 160 км/час. Мащабният обект се финансира по европейска програма и ако държавното дружество не спази определените срокове за завършването му, ще се наложи за своя сметка да покрива разходите за подмяна на железопътните съоръжения, пасарелки, подлеза под Централна гара. Отделно поема и харчовете за моста с приблизителна цена от 5 млн. лева. 

На ул. "Сергей Румянцев" /успоредна на жп линията/ започнаха да строят пасарелка


За реконструкцията на Бетонния мост в НКЖИ е изготвен проект и подписано споразумение със строителя - фирма „Трейс Холд Груп”, а от Община Пловдив е издадено и строително разрешение. Предстои до пешеходния жп прелез на Сточна гара изпълнителите да направят временни перони и подходи от двете страни на линията. Пътниците ще слизат и ще се качват от тази спирка, защото преминаването на влаковете под Бетонния мост ще бъде невъзможно. Мостът ще се разрушава, след което ще се строи нова конструкция със същите габарити - 9 метра ширина на пътното платно. Рампата от бул. „Христо Ботев” не е включена в проекта и по нея няма да се работи.  

Със затварянето на Бетонния мост трябва да тръгнат влаковете от другата му страна - от Централна гара за Филипово. 


„В района на Централна гара се работи усилено както по подмяна на железопътната инфраструктура, така и по изграждането на подлеза между бул. „Васил Априлов” и „Македония”. Добри са темповете и в участъка между гара Пловдив и гара Разпределителна”, увери инж. Къчков.

Напълно са обновени от 11-и до 6-и коловоз. В момента се извършва реконструкцията на четирите гарови коловоза, а също така и на челните, от 1-ви до 6-и. Старите релси и траверси се премахват, изгребва се земното платно и се прави ново, като се насипва чакъл и се валира, за да е здрава настилката и да издържа натоварването на влаковете. След това ще се нареждат нови релси и траверси. Изцяло се подменя контактната мрежа, обясни инж. Къчков.

На ул. „Сергей Румянцев” започнаха да изграждат пасарелка за пешеходци. Засега се вижда само основата на асансьорната шахта. Пасарелката ще се строи над жп линията, за да могат пешеходците да преминават между бул. "Христо Ботев" и "Кючук Париж", без да обикалят. Втората пасарелка ще бъде издигната на Сточна гара между ул. „Авкс. Велешки” и „Кукуш”.

Първоначалният срок за завършването на строителните работи в района на Жп гара Пловдив беше до края на тази година, но е удължен по ред причини. От НКЖИ предполагат, че ще завършат тази част на проекта в края на 2025 г.

 

Снимки от Наташа Манева

Оцени новината

Оцени новината
4.1/5 от 7 оценки
4.1/5 от 7 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
4 коментара
ЛОРДА

ЛОРДА

31.05.2024 | 22:20

НИКАКЪВ МОСТ НЯМА ДА БУТАТЕ, ДОКАТО ОСВЕН СПОМЕНАТИЯ МОДЪР-ЦАРЕВЕЦ НЕ ОТВОРИТЕ ЗА ДВИЖЕНИЕ И НОВИЯ ПЪТ, И ПРОБИВ ПОД ЖП ГАРАТА, както и докато не направите цялото околовръстно от край до край с габаритите на Асеновградско, както и докато не пуснете целия бул " Южен " от край до край! РАЗБРАХТЕ ЛИ НЕКАДЪРНИЦИ?!!!! Не ми дреме за проектите ви, за парите ви, за това, ще ви натискат и, че трябва да връщате дори милиони дето се крали за тоя проект!!! МОСТА НЯМА ДА СЕ БУТА, И ИЗОБЩО НЕ МИ ГО МАРКИРАЙТЕ С ЧЕРВЕНИ ХИКСЧЕТА, ЗА ДА СЕ ЗНАЕ ОТ КЪДЕ ЩЕ ГО РУШИТЕ! Когато ИЗПЪЛНИТЕ ВСИЧКО, което по-горе ви ЗАПОВЯДАХ ( буквлно!!! ) - тогава ще ме питате дали ви РАЗРЕШАВАМ да докосвате евентуално Бетонения! Преди това изобщо не си правете сметките и илюзиите, че имате някакви права да взимате каквито, и да са решения свързани с него, изобщо не ме интересуват плановете и мераците ви. До един ЗА НИЩО НЕ СТАВАТЕ, да сте си наясно с това, смотани, непотребни, нагли и безобразни " управничета " ( съвсем умишлено в кавички ) ! Марш да изпълнявате каквото съвсем ясно и категорично ви написах и НАРЕДИХ, толкова по темата!!!

Отговори
0 0
комунист

комунист

30.05.2024 | 13:03

Ж.п.линията може и да я завършат до края на 2025г. но за пробива и моста сложете още 7-8 години.Справка Царевец-Модър.

Отговори
15 0
Питане

Питане

30.05.2024 | 08:55

Каква е организацията на движението през този период на градския транспорт , на автомобилния транспорт от Южен към към другите части на града - Централен, западен, северен, публикувайте схемата , с новите спирки на автобусите ако има такива, или е най добре да няма обществен транспорт, тогава няма да има проблеми .....

Отговори
30 0
vankata

vankata

30.05.2024 | 09:15

то сега има ли градски транспорт?

Отговори
19 1

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?