Следвайте ни

Защо Пловдив бедства при всеки дъжд

Работниците на "Щрабаг" напълнили канализацията с отпадъци. Не е ясно как от строителния надзор и общината са приели обекта

Отводнителните шахти бул. "Руски" са пълни със строителни отпадъци и не пропускат водата към канализацията, видя репортер на "Марица". Това е основната причина ремонтираният наскоро булевард да се превръща в река при всеки проливен дъжд, твърдят експертите. 

Бедата е голяма, защото фирмата, която има ангажимент да поддържа шахтите, чисти само под решетките основно листа и кал. Съоръженията обаче са увредени в основата си, а затлачването е затапило връзките им с канализацията. Бедата е станала именно по време на ремонта на булеварда, продължил близо 3 години.   

Проверка на място установи, че шахтите са пълни с бордюри, камъни и парчета изкопан стар асфалт. „Долу имаше и разкъсани торби цимент. От дъждовете и влагата той се е бетонирал, което прави шахтите напълно безполезни", заяви за "Марица" човек от квартала, който през цялото време бил свидетел как са действали работниците от фирмата, изпълнила ремонта. Според нашия източник именно задръстените шахти са причината по време на пороя миналата неделя кръстовището на булевардите "Шести септември" и "Руски" да остане под метър вода.

По мнението на специалистите единственият начин проблемът да бъде решен е шахтите да бъдат подменени. Това обаче предполага ново голямо къртене, за да се направят връзките на новите дъждарки с канализацията.  

Обществената поръчка за ремонта на бул. "Руски" бе спечелена от „Щрабаг“ ЕАД през 2014 г. Работата обаче започна много по-късно и завърши чак през 2018-а. За реконструкцията на 1430 метра от кръговото на Централна гара до разклона с ул. "Преслав" фирмата получи 4,5 млн. лева без ДДС. Парите са част от 30-милионния заем от Европейската банка за възстановяване и развитие, с който бяха ремонтирани още малък участък от бул. "Шести септември" и Коматевско шосе и се изгражда първата част от новия бул. "Северен". На "Руски" пък преасфалтирането от кръстовището с ул. "Преслав" до бул. "Шести септември" бе осъществено по друга обществена поръчка, възложено на "Драгиев и ко". 

За проблеми със задръстени по време на ремонтни дейности шахти алармираха и хората от улиците източно от Водната палата и Стария град. Там кварталът бе обновен с 20 млн. по ОП "Региони в растеж". 

Важно е кой носи отговорност за състоянието на канализацията след подобни ремонти и как строителният надзор и специалистите от администрацията са приели обектите, а общината ги е разплатила, при положение че има увредени важни съоръжения.  

 

 

 

 

Яница Марова

Редактор

Яница Марова е завършила славянска филология с полски език. Работила е в Агро ТВ, Европа, BiT и вестник „Монитор“. В екипа на „Марица“ е от април 2019 г.   Още

Анкета

За какво бъдеще на Пловдив трябва да работи новият кмет?