Заради заблуждаваща реклама: Порязаха ЛИДЛ с близо 2 млн. лв.

Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/ санкционира „Лидл България ЕООД енд Ко“ с 1 865 332 лв. заради заблуждаваща реклама. Глобата е 0,35 % от оборота на дружеството за предходната финансова година. Контролният орган е установил, че провежданата от ЛИДЛ рекламна кампания под мотото „Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl“ е с подвеждащи и непълни условия. От веригата не давали информация на клиентите относно срока на кампанията, механизма за участие в нея и др.

Съгласно представените общи условия на кампанията, тя се провежда на два етапа. При всеки от тях имало съществени разлики по отношение механизма на участие - с или без покупка и видове награди, които се дават при печалба. Посланието „Спечели 366 дни безплатно пазаруване” също може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави от него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания. В действителност шанс за същата имало само във втория етап на кампанията.

Липсата на подробности във всички рекламни материали води до объркване на потребителя, респ. невъзможност да направи правилен избор, е заключението на КЗК.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
01

01

26.04.2016 | 15:08

Другарите отдавна са вдигнали мерника на \"Лидл\". Ето и че измислиха за какво, да ги глобят, като идеята им е да ги изгонят от България, за да няма нищо хубво в държвавата ни! Идеята е, да сме им подчинени на 100%, да владеят изцяло пазара за храни, горива, енергия и т.н...

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?