4232

Заради системно неспазване на разписанията: Махат „Хеброс бус” от градските линии

Фирма "Хеброс бус" може да остане без градските линии в Пловдив, защото продължава да не спазва разписанията. Превозвачът има най-голямо неизпълнение на курсовете, регистрирано за последния месец. Линия № 29, която месеци наред изправя на нокти пътниците, през последния месец се обслужва с повече автобуси, отколкото бяха преди, но въпреки усилията на управителя инж. Веселин Дошков, по маршрута от "Тракия"  до Математическата гимназия и кв. "Христо Смирненски" вървят малко над 60% от автобусите при задължителен минимум 85%, заложени от Община Пловдив. По другите две линии - № 37 и № 99, поверени на "Хеброс бус", се движат под половината от необходимите рейсове.

Това показват данните от GPS на ОП "Организация и контрол на транспорта" , чийто екип следи под лупа как се обслужва градският транспорт. Преди месец заради неизпълнение на курсовете по 21 линии и множеството сигнали на граждани кметът Костадин Димитров постави пред превозвачите ултиматум, че ще прекрати договорите, ако продължат да ги нарушават. Срокът изтече и от ОП „ОКТ” са предоставили данните на Костадин Димитров и ресорния заместник Савина Петкова, както „Марица” писа.

„През последния месец се наблюдава леко подобрение както за изпълнението на разписанията, така и за работещи климатици. Проблемни обаче остават осем линии. Решението относно договорите ще бъде взето от кмета”, каза директорът на общинското предприятие Георги Стоилов. 

През миналата седмица 100 рейса, или половината, все още се движеха без климатици, вчера те бяха 63, въпреки предупрежденията още от април да се подготвят за настъпващите горещини.

Пропуснати курсове има и по маршрутите на „Автотранс Чолаков”. През юли превозвачът е увеличил броя на колите, а през последната седмица е изкарвал по линиите всички автобуси.

Фирмите на Петко Ангелов „Автобусни превози - Пловдив” и „Меритранс” и „КЗТ Златанови” на Татяна Златанова обслужват линиите на 97-99 процента. 

Крутата мярка с прекратяване на договора заплашва най-много „Хеброс бус”, която остана само с три линии, след като през последните две години управителят инж. Веселин Дошков беше принуден да прехвърли четири маршрута на партньорите си в двата консорциума - фирмите на Петко Ангелов и на „Автотранс - Чолаков" на инж. Димитър Чолаков. И тази година превозвачите настояваха да им прехвърли още една-две или и трите линии, но той не се съгласи. 

Община Пловдив обаче няма как да отстрани само Дошков, защото „Хеброс бус” участва и в двата консорциума, с които през 2016 и 2018 г. са сключени договорите, затова от Община Пловдив се заканиха да ги прекратят. Един от вариантите е линиите да се възложат временно на фирмите, които изпълняват разписанията, и да се обявят нови обществени поръчки за избор на превозвачи.

Шефът на "Хеброс бус" инж. Веселин Дошков отказва коментар на ситуацията.

С решение на Общинския съвет беше въведено лятно разписание и общият брой на автобусите в Пловдив беше намален от 220 на 193, които превозвачите са длъжни да вадят от гаражите всеки ден през лятната ваканция до 14 септември. От началото на учебната година рейсовете отново трябва да бъдат 220, при това - с редовно изпълнение на разписанията, за да не се чака по половин час на спирка.

Оцени новината

Оцени новината
3.8/5 от 32 оценки
3.8/5 от 32 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
24 коментара
Боко тиквата

Боко тиквата

12.08.2024 | 13:48

Транспорт в Пловдив няма да имате, защото всичко отива в моето чекмедже.

Отговори
1 0
Кметът на Пловдив обяви дълго чакана новина, ще се промени трафика в ц

Кметът на Пловдив обяви дълго чакана новина, ще се промени трафика в ц

11.08.2024 | 19:31

Кметът на Пловдив обяви дълго чакана новина, ще се промени трафика в целия град СНИМКА Община Пловдив и АПИ работят усилено и по другите проекти за Околовръстното на Пловдив, което е свързано с удвояването му Един от най-чаканите проекти на Пловдив – новия лъч на Околовръстното, който ще свържи Скобелева майка с Асеновградско шосе, ще стартира през септември. Това заяви кметът Костадин Димитров пред TrafficNews. „Положихме страшно много усилия да имаме възможност да направим първата копка от Ягодовоско към Асеновградско шосе. Толкова сме навътре в нещата на АПИ, че им съдействаме за всеки един документ. Не само от Общината, но и от пловдивските регионални звена. Опитваме се да придвижим проектната документация час по-скоро, за което помагат и пловдивските депутати“, заяви градоначалникът. Една от последните пречки е свързана с имот, за който Община Пловдив съдейства за отчуждаването. Кметът каза, че се надява след следващата среща с АПИ през септември да се направи и първата копка. „Проблемът между НКЖИ и АПИ отдавана е изчистен, но не беше само той. Имаше още 50 проблема по целия проект. Успяхме за 6 месеца да ги решим, тъй като 4 години не беше мърдал този проект“, каза Димитров. Той допълни, че Община Пловдив и АПИ работят усилено и по другите проекти за Околовръстното на Пловдив, което е свързано с удвояването му. Припомняме, че вече трета година се чака да започне Югоизточния обход на Пловдив. За него има проведена обществена поръчка и избран изпълнител в лицето на „Трей груп холд“. Сумата е за над 40 млн. лева, но вероятно тя ще бъде индексирана, тъй като офертата е от 2021 година. Блиц

Отговори
2 4
“4г не беше мръднал този проект” казва всичко.Трябваше да се смени кме

“4г не беше мръднал този проект” казва всичко.Трябваше да се смени кме

11.08.2024 | 19:34

Кмета,че да се раздвижат обществено важни за града ни връзки за облекчаване на транспорта

Отговори
2 1
Фейк нюз

Фейк нюз

11.08.2024 | 20:51

От от фейк тъпaнaр-коментатор.

Отговори
4 2
Фейк ти е акъла

Фейк ти е акъла

11.08.2024 | 21:30

Злобата обаче ти е ориджинал,душице!

Отговори
2 3
Тоя фейк коментатор

Тоя фейк коментатор

12.08.2024 | 22:38

Ако имаше малко мозък, нямаше да ни занимава с тия глупости. Напиши нещо от тебе, вместо да преписваш от други медии. Намери си работа та и ние да си починем от твоите бълвочи.

Отговори
3 0
Махат “Хеброс бус” от градските линии

Махат “Хеброс бус” от градските линии

11.08.2024 | 03:13

Поредното лъжливо подвеждащо заглавие в долнопробния таблоид Марица. Оказва се, че “от общината се заканиха да ги прекратят” (договорите). Ама не могат, защото кухи продажни глави са сключили договорите в полза на превозвачите. Срамно писание с цел да замаже очите на нещастниците, които разчитат на градския транспорт. Истината е, че битият си е бит…

Отговори
8 0
Такситата в Пловдив! Със стари играчи - нова асоциация

Такситата в Пловдив! Със стари играчи - нова асоциация

09.08.2024 | 21:24

Нямат никаква легитимност, исканията им са безумни, категорични са представители на таксиметрови компании Нова организация щяла да защитава интересите на таксиметровите водачи в Пловдив, стана ясно вчера. Трима от основателите й - Володя Домашенко и Хамди Омер от Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи (НАЗПТВ), както и Мариян Киров от Асоциацията на таксиметровите синдикати в България (АТСБ) са регистрирали сдружение под гръмкото име Национална асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи. На брифинг тримата представиха и исканията си към общината. Таксиметровите „трибуни“ настояват да се махне задължителния жълт цвят като отличителен знак на такситата, защото бил дискриминационен, да отпадне ограничението за възраст 15 г. на таксиметровия автомобил, автомобилите 8+1 места да могат да извършват таксиметрова дейност. Също така се оплакаха от състоянието на таксиметровите стоянки и от това , че повече от половин година чакали за среща с кмета. Всъщност ако кметът все пак реши да се срещне с представителите на новорегистрираната асоциация, е добре като начало да установи каква част от таксиметровия бранш на града представляват тримата. Проверка на TrafficNews във основните фирми, които извършват таксиметрова дейност установи, че те под никаква форма не участват в асоциацията. "Тези хора нямат никаква легитимност и няма как да представляват таксиметровия бранш и да се изказват от името на всички шофьори. Когато имаме искания към общината, ние ги представяме заедно с подписите на хората, които ги подкрепят" коментира собственикът на "Виайлет Такси" Диан Станев. Собственици на таксиметрови компании също не приемат обявените предложения и ги определят като абсурдни. "Ако се премахне ограничението за възраст, градът ще се превърне в автомо’рга. Нашата амбиция е постепенно да заменим автомобилите с електрически и хибриди, които имат съвсем малък въглероден отпечатък. Само по този начин можем да подобрим качеството на въздуха в града, а да не забравяме и комфорта на пътниците" коментира Ангел Кьосев, собственик на компанията "Зелени". Таксиметровите компании смятат, че цветовете , определени от общината трябва да продължат да се спазват. Аргументите , че жълтите автомобили след употреба нямат пазар са смехотворни. "Ако някой иска да си пренавие километража на колата и да я продава с обяснението , че е карана от баба германка, която е ходила с нея само до пазара, няма как целият бранш да му става съучастник" категорични са таксиметрови водачи. Според тях, различните цветове на таксиметровите автомобили ще увеличат нелоялните практики на някои от водачите. Тримата, които твърдят, че представляват таксиметровия бранш в Пловдив, са с доста спорни биографии. Мариян Киров, който преди време притежаваше една от компаниите с ной- голям брой коли в града, е стар клиент на прокуратурата. Преди 4 години при мащабна операция на Икономическа полиция и Окръжна прокуратура бяха разкрити различни схеми за укриване на данъци от бранша. Разследване на TrafficNews тогава установи, че петте фирми , които държат около 70% от такситата в града, са собственост на лица с криминални досиета. Окръжният прокурор Румен Попов официално потвърди, че по данни на ДАИ 1000 от 1500 таксита в града се водят на скит’ници, зат’ворници и хора, които дори не знаят, че имат бизнес. Самият Мариян Киров бе главен герой в разследването на TrafficNews. Той лично инструктира представилия се за кандидат-шофьор репортер на екипа ни. Наемането започна с култовата фраза: „Когато работиш в моя фирма, не те интересува нищо и не се плашиш от нищо”. Киров спокойно обясни как се крие оборот и как хората му се измъкват от контролните органи. В последствие, в интервю за TrafficNews той потвърди, че укрива данъци , като се оправда, че "всички в бранша работят по този начин и няма друг начин да се оцелее". Володя Домашенко e сред организаторите на няколко протеста на таксиметрови шофьори, а преди две години влезе в новините като облепи автомобила си със знака “Z”, в знак на подкрепа на руската армия след инв’азията в Украйна.

Отговори
4 3
Защо „Хеброс бус” пак мина между капките и пази ли някой в Общината Ве

Защо „Хеброс бус” пак мина между капките и пази ли някой в Общината Ве

09.08.2024 | 21:11

Защо „Хеброс бус” пак мина между капките и пази ли някой в Общината Веселин Дошков? Община Пловдив прекрати най-после договор с превозвачите, но не той бе най-спешен Кметът на Пловдив Костадин Димитров показа решителност и най-после прекрати един от договорите на автобусните превозвачи от градските линии. Считано от 10 септември, най-старият действащ договор 2016 година, ще бъде прекратен, а Община Пловдив ще иска от областния управител временна мярка за възлагането на линиите 9,11,17,21,25,26,36 и 113 По въпросния договор най-големият превозвач Петко Ангелов през „Автобусни превози” държеше четири от линиите, един КЗТ „Златанови” и три братя Чолакови през „Автотранс 2000”. Проблемът по думите на зам.-кмета по транспорт Савина Петкова е бил последният превозвач, чието изпълнение е било изключително ниско. В същото време обаче другият договор от 2018 година, където са 13 автобусни линии има далеч по-голям проблем, а той се нарича „Хеброс бус”. Дори най-ниското изпълнение от договора от 2016 година за линия 113 е по-голямо от всяка една от трите линии, които изпълнява Веселин Дошков – 37,29 и 99. Въпреки че ултиматумът бе за двата договора, ръководството на Община Пловдив реши да прекрати само този от 2016 година. Всяка логика, ако говорим за обществения интерес, бе първият прекратен договор да бъде този от 2018 година. По този начин „Хеброс бус” щеше да бъде изкаран от градския транспорт на Пловдив, нещо, което трябваше да се случи много отдавна. От друга страна – то с временната мярка можеха да се вземат някои от линиите на братя Чолакови от договора от 2018-а и по този начин те по естествен път да прехвърлят автобусите си към линиите към този от 2016 година. Пази ли някой Веселин Дошков в Община Пловдив? Очаквано, след като бе обявен кой договор се прекратява, журналисти попитаха зам.-кмета по транспорт Савина Петкова – „Ами, „Хеброс бус”, няма ли да го прекратите договора?”. Петкова не толкова уверено заяви, че „нещата там ще се следят и е добре превозвачът да отстъпи 1 или 2 линии на своите колеги”. Решението обаче трябвало да бъде на самия Дошков, тъй като Община Пловдив не можела да се меси в отношенията на консорциума. Все пак зам.-кметицата каза, че ако продължава това неизпълнение – то и там договорът може да бъде прекратен. Срок обаче няма, ултиматум – също, просто Петкова казва на Дошков: „карай, ако можеш”. Противно на всякаква логика Савина Петкова показва отношение към Дошков, което той не заслужава, предвид действията му с градския транспорт на Пловдив. Същият този Дошков, който остави редица населени места без транспорт, защото се „обидил”, че са му взели златната кокошка линията Пловдив – София. Същият този Дошков, който съсипа редица линии от градския транспорт на Пловдив. И в този ред на мисли дали самата Савина Петкова не пази „Хеброс бус”, а оттам да се пускат и внушения към кмета Костадин Димитров? В кулоарите на градската администрация все по-усърдно се говори, че Община Пловдив може да купи „Хеброс бус”, или част от него. Така щяла да вземе автогарите и автобусите, което щяло да е „летящ старт” за общински градски транспорт. Цялата идея пък била развита от Савина Петкова пред кмета Костадин Димитров и екипа му. Така изниква още един въпрос - чий интерес защитава Савина Петкова – тези на „Хеброс бус” или на Община Пловдив и гражданите? Както стана дума договорът от 2018 година имаше далеч повече основания за прекратяване поради невижданото изпълнение на „Хеброс бус” по три от най-използваните доскоро линии в града – 29,37 и 99. Линии, които вече са унищожени и трудно хората отново ще започнат да разчитат на тях. В същото време договорът от 2016 година бе най-евтин за Община Пловдив. Заложени пределни разходи на км, с които се усвояват пари са с близо 10% по-ниски от договорите от 2018 и 2021 година. Това означава, че превозвачите по този договор могат да усвояват далеч по-малко средства, отколкото през другите два договора. С временните мерки вероятно ще се заложат допустимите разходи като с по-новите договори, което автоматично ще вдигне плащанията към превозвачите. Друг проблем, който изниква с прекратяването на договора от 2016 сега е, че това слага и прът в колелото на общинското дружество „Екобус – Пловдив”. Договорът за 8-те линии изтичаше през 2026 година. Това даваше шанс при добро развитие на нещата с общинското дружество част от линиите да се възложат директно на него. Вместо това сега Савина Петкова и екипът й ще подготвят нова обществена поръчка, вероятно за срок между 8 и 10 години, която в следващата година ще бъде финализирана. По този начин отново дългосрочно линиите ще отидат в частните превозвачи. Така кметът Костадин Димитров трябва най-малко да се замисли дали Савина Петкова е най-подходящата за този ресор. Не само предвид съмненията за защитаване на корпоративни интереси, а и явно липса на визия за развитието на градския транспорт в Пловдив. Трафикнюз

Отговори
4 4
Стига бе!

Стига бе!

13.08.2024 | 21:52

Хахопат!

Отговори
1 0
Начева

Начева

08.08.2024 | 09:16

Градския транспорт бе много, много отдавна затрит и бе подарен на БСП функционира от Пазарджик Батаклиев- най-големи поразии направи Чомаков с неговата група от 5 анестезиолога. Преминаването в частни ръце на групи бизнеси си беше ограбване

Отговори
6 0
3456899

3456899

08.08.2024 | 07:55

Целия градски транспорт трябва да е общински! Никакви частници дори в извънградските линии. Чака се по 40 и повече минути по спирките в най-голямата жега. Климатици почти няма и се кара на отворени врати. Кмета да застане и да чака рейс по линии 7,27,37. Да му заври з адника ,та дано нещо се промени!

Отговори
8 0
Най-сетне проумяха

Най-сетне проумяха

07.08.2024 | 20:53

Това отдавна трябваше да стане в "европейската столица на културата" -гр. Пловдив, господа Общински съветници и управляващи в тази Община! По инфрастуктурата и транспорта в една община се съди за умът на хора, който живеят там. Това е една голяма излагация пред чужденците, който ни виждат колко струваме, също както просията по улиците ни, особено в големи градове като гр. Пловдив и гр. София- столицата на . България! Много бедни хора просещи и ровещи по казаните за парче хляб!

Отговори
10 1
Научи се да пишеш

Научи се да пишеш

11.08.2024 | 03:23

Градският транспорт не е за неграмотни. Те трябва да вървят пеша. Благодарим ти за осветлението, че Пловдив е град и София е столицата на България. Иначе ако по писането ти трябва да съдим за твоя ум, той със сигурност липсва.

Отговори
5 1
Транспорт в Пловдив за кардинално нова организация и отношение към хор

Транспорт в Пловдив за кардинално нова организация и отношение към хор

07.08.2024 | 19:21

Този тормоз с отсъствието на автобус 29 е от преди пандемията. За съм за държавна фирма като във Варна и Бургас. Автобуси, електронно заплащане, разписание като слънце.

Отговори
7 1
Чичко Паричко

Чичко Паричко

07.08.2024 | 18:40

А защо не попитате този нефелен кмет, защо сваляше мрежара на тролеите в Тракия за да угажда на бандата на Тотев от която част е и лицето Дошкоф и ЧалакОф! А Бишето Анджелов си плащаше за да се докопа до линиите на Гр. Транспорт и за това ако се търси отговорност за скапания транспорт на Пловдив трябва всички по веригата да се именуват в съда! А Сави много добре знае, къде е заровено кучето ама и тя папка и си трае!

Отговори
7 7
Грешен адресат

Грешен адресат

07.08.2024 | 21:55

Само дето този кмет няма нищо общо с деянията на бившия кмет Тотев,към който и са ти оплакванията за тролеите.И стига плака по тия тролеи,др.времена настанаха,нови автобуси трябват и ЧЕСТНИ превозвачи,ама ги няма,в “Червената книга” са,на изчезване..Така че риданията по тролеите,моля,не ги преписвай на сегашния кмет.Не спекулирай с явни и знайни факти.

Отговори
9 2

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?