Заради хаоса с разписанията: Пътници препоръчват Пловдив да се учи от Варна
- 10:30, 13.08.2024
- 11:20, 13.08.2024
- 6933
- 13
Община Пловдив да вземе пример от колегите си във Варна, като се запознае и обмени опит в информационното обслужване на пътниците в морската столица. Тази препоръка дава на местната власт под тепетата редовна читателка на "Марица". В писмо до редакцията младата жена споделя: „Казвам се Гергана, на 35 години съм, от Пловдив, но живея извън България. Прибирам се поне два пъти годишно, някой път с приятели от чужбина - разчитаме предимно на Гугъл картите, както във всеки друг голям град в Европа (а и извън нея). Разбрах, че Община Пловдив вече не се обслужва от Google Maps, и бих искала да разбера кой носи отговорност за разрешаването на този проблем в най-скоро време и какви мерки се взимат за това. Община Варна са се справили чудесно с организацията на градския транспорт - адмирации. Вероятно може да бъде обменен опит при нужда".
Доскоро и Пловдив беше представен с градския си транспорт в Google Maps, но популярната в целия свят платформа спря обслужването, защото от Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта” престанаха да подават информация, както „Марица” писа.
На Централна гара спират и автобусите за София. В сайта на Община Пловдив няма информация нито за тях, нито коя фирма от Пловдив обслужва тази линия. Снимка от Наташа Манева
Гафът беше обсъждан на сесия по повод на питане на общинските съветници защо според Google Maps в Пловдив вече няма градски транспорт. Отговорът на зам.-кмета Савина Петкова хвърли в недоумение местния парламент. Петкова обясни, че Общината досега не е имала договор, затова прекратила връзката, за да не нарушава закона, а пътниците имали на разположение информационния сайт на Общината, от който могат да видят разписанията и маршрутите.
Информационното обслужване за транспорта забележимо куца във всяка една посока. Пътниците не могат да разчитат на точна информация нито на електронните табла на спирките, нито във въпросния общински сайт.
Най-големият проблем е с извънградските линии, които се изпълняват от различни превозвачи по договори с Община Пловдив. Тотална бъркотия се получи преди месец-два, когато 19 временни договора бяха изтекли, едновременно с това изтече и спешната мярка за сключването на нови, дадена от областния управител на Общината, а нова обществена поръчка за възлагане на линиите дори не беше обявена, въпреки че този проблем виси от миналата година.
На пл. „Стефан Стамболов” 1 не подновиха временните договори с „Хеброс бус” и неговият шеф Веселин Дошков спря услугата за продажба на билети и резервации в рейсовете, включително и за София. Линиите бяха възложени на други превозвачи, а кои са те и на какви телефони могат да бъдат намерени, и досега не е оповестено в сайта на Общината. В резултат на това пътниците, тръгнали например за Велинград, губят време в напразно търсене на информация.
Някои автобуси карат с отворени врати, защото не им работят климатиците. Снимка от Наташа Манева
Според Савина Петкова публикуването на информация за линиите е ангажимент на самите превозвачи. Въпросът обаче как пътниците могат да знаят коя фирма обслужва линията, за да видят разписанието в нейния сайт?
„Изумени сме. В сайта на Община Пловдив вляво има раздел „Транспорт” и се питаме какво пречи там да се публикува информацията за извънградските автобуси?”, чудеше се пенсионирана директорка на пловдивска гимназия. Преди няколко дни двамата със съпруга <210> искали да си купят билети предварително за София, но така и не успели дистанционно да разберат коя фирма на кой телефон отговаря.
А като отишли на автогара "Юг", се оказало, че автобусът е пълен. Преместили се на Централна гара, за да чакат рейса на „Карат С”, с която фирма договорът е подписан с Община София.
По наредба на Министерството на транспорта общините възлагат извънградските линии по определени за тях квоти.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.