Запрян Тодоров предотврати фатален инцидент на жп прелез
- 19.03.2021 | 11:30
- Валентина Йеремиева
- 3995 прегледа
- 2 коментара
Пътно-транспортен инцидент на жп прелез бе предотвратен тази сутрин от директора на „Общински пазари“ Запрян Тодоров. На път за работа от Коматевския надлез по бул. „Копривщица“ Тодоров е забелязал, че бариерата на кръстовището с Пещерско шосе е спусната, а на прелеза с бул. „Свобода“ – само наполовина и колите продължават да минават отдолу под бариерата през жп линията.
„Продължих до пресечката с бул. „Шести септември“ , където се оказа, че и там бариерата е спусната, което означава, че се чака да мине влак“, разказа шефът на „Общински пазари“, който е завършил навремето транспортното училище "Тодор Каблешков". Тодоров веднага е потърсил кантониерката, за да предупреди, че може да стане беля. Обадил се е и в КАТ да държат под око трафика през жп прелезите.
„Вероятно причината е в неправилно регулиране на бариерите. Кантонът е далеко от този прелез и регулирането става по –трудно, но веднага ще предупредя служителката да внимава“, увери началникът на ЖП възел Пловдив Гошо Къчков. Той обясни, че системата така е устроена, че ако има скъсване на тел, бариерите и на трите прелеза падат долу, за да се спре преминаването на автомобили през жп линията.
Прелезите на бул. „Копривщица“ отдавна създават проблеми в трафика, особено на Пещерско шосе, където често стават задръствания. Неведнъж се случва да се счупи или да се повреди една от бариерите. В годините назад имаше много идеи за решаване на този проблем. Една от тях беше за изграждане на естакада за влакове, друга – за транспортен подлез под жп линията на Пещерско шосе, трета – за закриване на този жп участък. Но и до днес движението се регулира по стария начин – с бариери, създавайки всеки ден главоболия на шофьорите.
Коментари (2)
Хората си вършат работата
19.03.2021 | 21:13Минах от там. Шефът на "Общински пазари" не е открил топлата вода. Първо "кантонерката" е Прелезпозачка (това е длъжността ѝ), второ прелезът се охраняваше от тези служители за всеки влак лично на място със знаци. Трето, щом е учил в транспортни училище би трябвало да е наясно. На тези хора това са им задължения - да пазят прелеза и в ситуации на аварии. Четвърто в Германия в градове като Пловдив има по 8-10 прелеза с други, но и с такива бариери и не знам да има такова мрънкане там. Въпрос на спазване на правилата за движение по пътищата. Всичко си има начин за регулиране и ако се спазва не е опасно. Опасността идва, когато човек не иска да спазва правила. В тоя ред на мисли по пътищата стават стотици пъти повече бели, отколкото на прелезите. Там, кой е виновен?
добро
19.03.2021 | 12:00Едно добро дело !
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни