Следвайте ни

Започват пробива под Централна гара в Пловдив от юг

viber icon

Строителите ще осигурят достъпа до автогарата и пешеходния подлез. Улиците и булевардите, които трябва да се свържат със съоръжението, ще се разкопават в последния етап на проекта.  

 

Строителството на тунел под Централна гара в Пловдив започва по проекта за модернизацията на жп възел - Пловдив. Представителите на фирма “Трейс груп", на която от НКЖИ е възложена обществената поръчка, са  обсъждали в понеделник старта на мегаобекта с шефа на “Хеброс бус” Веселин Дошков. 

Изграждането на пробива стартира от южната страна на жп линията, където се намира автогара “Родопи”, собственост на “Хеброс бус”.

Автогарата продължава да работи, осигурява се достъп и към пешеходния подлез, и гарата от двете й страни, каза инж. Дошков, който очаква старта на проекта до дни. 

В Община Пловдив до вчера нямаше уведомление от НКЖИ или от фирмата изпълнител за старта на проекта. Зам.-кметът по строителство Пламен Райчев потвърди, че подготовката за старта на мегаобекта е на финала. Той  обясни, че разрешението за строеж се дава от МРРБ, а от „Трейс груп” започват да подготвя строителна площадка. Според предварителните разговори изграждането на пробива трябва да започне от южната страна, т.е. от  съседните ул. „Кукуш” и „Димитър Талев”, до самия паркинг, където спират рейсовете на автогара „Родопи”, и оградата на магазин „Била”.

Пловдивчани, които се интересуват от точните параметри на бъдещия пробив под Централна гара, вече изгубиха надеждата да видят проекта и да участват в обсъждането. Преди година след срещата с кмета Здравко Димитров шефът на НКЖИ Красимир Папукчийски обеща, че проектът ще бъде представен на пловдивчани. Но очевидно планът се е променил.

От Община Пловдив е дадено положително становище за изграждане на пробива, каза Пламен Райчев. Той уточни, че одобряването на проекта, който основно предвижда модернизацията на жп възел - Пловдив,  е извън компетенциите на местната администрация. Тя има отношение към транспортните връзки с пробива и съгласуването на отделните дейности. 

По договор след завършването на пробива трябва да бъде съборен Бетонният мост. Вместо него от Общината обещават надграждане на съществуващото съоръжение, за което обаче не са предвидени средства, а има само идеен проект.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (5)

хаос в реда

хаос в реда

03.09.2021 | 07:16

Започва новия "Хаос в реда" на гербаджийското ни управление! Поне 5 години ще се чудим от къде да минаваме....

Отговори
1 0
до кмета

до кмета

01.09.2021 | 13:57

Кмете, не мога да разбера за какво съществува тази Община, след като никой не се съобразява с нуждите и желанията на гражданите й!? БДЖ имало да "усвоява" някакви Европейски милиони и решава какво да пробива и какво да бута! А ние от къде ще се придвижваме - не ги интересува! Вие сте кмет и трябва да отстоявате интересите на жителите на Пловдив! Не на БДЖ или някави фирми, които ще реализират печалби на наш гръб!

Отговори
6 0
Кликбейт

Кликбейт

01.09.2021 | 08:44

От нямане какво да пишат Copy/Paste на статията от вчера с различна картинка. Никаква информация кога започва. Пълен кенеф е тая медиа. Халал да са ви кликовете!

Отговори
14 0
Заредете се с търпение

Заредете се с търпение

01.09.2021 | 08:35

Чакат ни няколко години мъки, срещу които ще получим един почти ненужен тунел.

Отговори
19 3
Оптимист

Оптимист

01.09.2021 | 08:40

След това тапите ще станат още по-зле. Емигрирайте!

Отговори
18 5

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?