1553

Задава се още една гореща зона - Брезовско шосе

Реконструкцията на Бетонния мост не е единственият пътен обект, заради който трябва да се запасим с повече нерви и време в интензивния трафик. След като беше пуснато движението по няколко възлови градски артерии, в Пловдив има още няколко зони, в които ще бъде много напечено заради неотложните ремонти.

Една от тях е Брезовско шосе, където предстои да бъде завършен последен участък от проекта за изграждане на обходен колектор и подмяна на старата ВиК мрежа. Това означава, че ще бъдат разкопани близо 136 метра от пътното платно приблизително в средата на входно-изходната артерия и отбиване на трафика по тесните улички зад производствените бази и складове.

Археолозите чакат разрешение от Община Пловдив да възобновят разкопките на Брезовско шосе 

 

Търговците вече са преживявали подобни катаклизми. Пътниците - също, тъй като с променени маршрути ще се движи и градският транспорт.    

Строителните работи на Брезовско шосе бяха планирани за началото на пролетта, след това - отложени за средата на юни, след изборите, с мотив на Община Пловдив, че трябва да се отвори Рогошко шосе и още няколко пътни обекта. Както се знае, под булеварда се намира антично селище и

археологическите проучвания са задължителни.

Разкопките забавиха целия проект за воден цикъл, който според първоначалния план беше предвиден да приключи преди година и половина заедно с бул. "Дунав". 

Два екипа от Археологическия музей се надяваха, че ще стартират проучването в първите дни на април и в момента продължават да чакат местната власт да даде картбланш за работа. На археолозите са нужни най-малко четири-пет месеца, за да завършат работата на терена. Те няма как да провеждат изследването, ако в късната есен температурите паднат. По тази причина малко преди Коледа направеният изкоп беше засипан, а археолозите и строителите спряха, за да дочакат благоприятно време.

Строителите подменят ВиК мрежа и прекарват колектор на ул. "Царевец" 
Снимка от Наташа Манева


Работата върви много бавно, тъй като археолозите работят с малки лопатки и метлички, за да не увредят находките - предимно керамични съдове и украшения, които намират в могилата под булеварда и в зоната около него. Проектът се изпълнява от фирма ПИМК по договор за воден цикъл с Община Пловдив и със средствата по ОП „Околна среда”.

Най-сложната част от проекта е изграждане на обходния колектор. Тръбите са с диаметър до 3 метра и монтажът им наподобява строеж, защото всеки изкоп, който се прави на дълбочина 7-9 м, задължително се укрепва със стоманени пана. Строителите трябва да подменят магистралния и довеждащия водопровод и да ги свържат с останалата мрежа.

През цялото лято, а вероятно и до края на годината

ще бъде затворена ул. „Царевец”

от кръстовището с ул. „Солунска" до Пещерско шосе, където на отделни етапи се изпълнява реконструкцията на водопроводната мрежа от консорциум „Еко проект” по договор с ВиК ЕООД. В момента трафикът е спрян до общежитията. Успоредно с това същият консорциум прокарва обходен колектор в новото платно от западната страна на ул. „Царевец”.

В район „Южен” се предвижда затваряне на кръстовището на ул. „Димитър Талев” с ул. „Петър Стоев” по проекта за Южен обходен колектор. От консорциума „Еко проект” имаха готовност да започнат реконструкцията  в началото на юни, но Община Пловдив не разреши този възлов участък да се разкопава точно преди изборите, а и преди да се пусне движението по други улици. След затварянето на Бетонния мост може да се очаква леко намаляване на трафика по "Димитър Талев" и съответно спиране на движението през кръстовището за 2-3 седмици.

Подземни комуникации прекарват на ул. „Петър Стоев” в участъка от „Михалаки Георгиев” към „Константин Геров”, както и на няколко места на бул. „Александър Стамболийски”.

 

Потегляме за Асеновград от Сточна гара

Пътниците пристигат на новите перони на Централна гара
Снимка от Наташа Манева

 

От четирите нови челни коловоза на Централна гара ще тръгват пътническите влакове по направление.

  

От южната страна на жп ареала са обновени от 11-и до 5-и коловоз
Снимка от Наташа Манева

 

Реконструкцията на челните коловози на Централна гара е завършена, в събота беше включена контактната мрежа и се очаква днес следобед влаковете да тръгнат по направление Пловдив - Филипово - Скутаре към Стара Загора, Карлово и в посока гара Тодор Каблешков за София, потвърди шефът на жп възел Пловдив Гошо Къчков. 

Така изглеждаха новите челни коловози в събота

 

В посока Асеновград и Свиленград пътниците ще се качват и ще слизат на временни перони, изградени на прелеза на ул. „Авксентий Велешки“.

Очаква се от тези челни коловози на Централна гара да тръгват влакове за София

 

Влаковете за Варна и Бургас ще се движат през гара Филипово, с което пътуването ще бъде намалено средно с 15 минути, съобщиха от НКЖИ.

 

 

Оцени новината

Оцени новината
4/5 от 4 оценки
4/5 от 4 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
3 коментара
Майна

Майна

19.06.2024 | 04:49

Пуснаха скапаните прелези и сега по Копривщица и трите булеварда,които я пресичат е ад.За 2 дни в 1 и съща тапа 2 пъти ме хваща прелез.Няма такива идиоти

Отговори
0 0
GERB=GROB

GERB=GROB

17.06.2024 | 16:10

Затварянето на Кичука - поредната изцепка на Гробарските кметове!!!

Отговори
0 0
Елементарник

Елементарник

17.06.2024 | 08:23

Заради глупавия баскетболист, всичко наведнъж разкопа, без мисъл и ред!

Отговори
9 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?