1553

За 25 минути с рейс от "Кючука" до панаира

Затварянето на Бетонния мост не доведе до кошмарен трафик

Противно на прогнозите, затварянето на Бетонния мост не предизвика големи драми в трафика между районите „Южен“ и „Централен”. Основните причини са лятната ваканция на учениците и отпускарският сезон, чието начало съвпадна с реконструкцията на една от основните пътни връзки в Пловдив.

И сега, заобикаляйки директното трасе от бул. „Македония” към „Христо Ботев”, се редим на светофарите, но изчакваме най-много един-два сигнала. През изминалата работна седмица от спирката до кръстовището на бул. „Александър Стамболийски“ и ул. „Димитър Талев“ до панаира се стигаше средно за 25 минути, с кола - за 15-20. С по 5-7 минути се удължава придвижването в пиковите часове.

Колони се точат през жп прелеза на бул. "Копривщица" и Пещерско шосе. Снимка от Наташа Манева

 

На 18 юни пътуването от точка А до точка Б с автобус № 1 по надлез „Родопи“ продължи от 9 до 9,23 часа и обратно с № 27 от 18,18 часа до 18,41 - 23 минути. В сряда рейс № 1 стигна до панаира за 22 минути, а обратното разстояние отне две минути по-малко. В четвъртък автобус № 7 тръгна от точка А в 8,25 часа и стигна по Коматевско шосе до точка Б в 8,50. С лек автомобил се изнасяме с 5-10 минути по-бързо.


През седмицата нямаше драстични задръствания дори и на колелото до Водната палата, където между 17 и 18,30 часа, а понякога и до 19 часа колоните пъплят с 2 км. в час  от кръговото кръстовище в бул. „България“ до „Шести септември“. Видимо намаля трафикът и по ул. „Димитър Талев“ от Овощарския институт до пресечката с бул. „Никола Вапцаров“ в посока център и обратно от бившите хали, където обикновено стават мъчителни тапи. Обяснението е просто - няма мост и движението от и към крайните южни квартали и селата от Родопската яка се премести на Кукленско шосе, където след приключването на ремонта може да се минава по двете платна.

С прехвърлянето на трафика по надлез "Родопи"

се затапи кръстовището на бул. „Санкт Петербург” до Аграрния университет.

А след като влаковете от Централна гара тръгнаха към Филипово, при затворени бариери се образуваха дълги колони от чакащи на  жп прелезите на бул. „Копривщица”, особено на кръстовищата с Пещерско шосе и бул. „Шести септември”. Очаквано в пиковите часове повече време престояваме и на Сточна гара на бул. "Найчо Цанов". Придвижването с кола си остава проблем за квартал "Христо Смирненски", въпреки че вече е отворен пробивът "Модър-Царевец". Заради ремонта на ул. "Царевец" голяма част от колите се прехвърлиха на Пещерско шосе.

 

На Сточна гара винаги се чака . Снимка от Наташа Манева

 

По-спокойното преминаване между "Кючук Париж" и центъра е временно и с настъпването на новата учебна година ситуацията с трафика ще бъде коренно различна, прогнозират експерти. По договор Бетонният мост трябва да бъде възстановен за шест месеца, броено от 17 юни, тоест до Коледа, ако строителите успеят да се справят в срок.

Горчивата истина е, че Пловдив е обречен на тежък трафик и вечните задръствания, въпреки че за 30 години демокрация в уличните ремонти под тепетата са отишли най-малко един милиард лева. 

Новите пътни артерии обаче се броят на пръсти

През 1999 г. кметът Спас Гърневски завърши надлез „Родопи”, който в момента е нещо като спасителен пояс за града. В мандата на Здравко Димитров се построи подлез „Модър-Царевец”, завършен в края на март 2024 г.  Към тези обекти се добавят продължението на бул. „Свобода” и на „Проф. Цветан Лазаров” през „Лаута”. На фона на тези мижави инвестиции дори и изградената отсечка от 100-200 метра изглежда като топ новина.

Кошмарът с трафика ще продължава и след като през 2025 г. НКЖИ завърши подлеза под Централна гара, ако Община Пловдив не предприеме мерки за пътните връзки от южната страна към бул. „Македония” и разширение на ул. „Кукуш”. До този момент не е обявена обществена поръчка нито за проектиране, нито за инженеринг.

Тапите на жп прелезите на бул. „Копривщица” ще станат още по-драстични, ако държавата не ускори обещания проект за естакада. Приказките за повдигане на жп линията между Централна гара и гара „Филипово” замръзнаха на нула кота, както впрочем и за градската железница.

Още се протака отчуждаването на над 50 частни имота за планираното през миналия век  разширение на бул. "Александър Стамболийски".  Само с нов асфалт и канализационен колектор няма как да се намали отчайващият трафик по това възлово трасе.

 

Георги Стоилов, директор на ОП „Организация и контрол на транспорта”:

Преговаряме да се намалят

влаковете по бул. "Копривщица"

- Г-н Стоилов, по какъв начин Община Пловдив регулира трафика след затварянето на Бетонния мост?

- Подобни затруднения имаше и в предишните години. Когато трябваше строителите да работят на бул. „Христо Ботев” за пробива на Централна гара, също се очакваше тотално задръстване на трафика в града, но с нашите експерти доказахме, че имаме добри решения - временен път покрай жп линията, и до блокада не се стигна. Сега също наблюдаваме, че движението е нормално, макар че към настоящия момент трафикът в Пловдив не е много натоварен. Очакваме в началото на септември ситуацията малко да се влоши. Предприели сме стъпки част от проблемите да се решат. Вече е отворено Кукленско шосе, с което се улесни придвижването.

- Регулирате ли светлините на светофарите според натовареността на кръстовищата?

- Работата по светофарите ще продължи, включително на бул. „Македония” и „Даме Груев”, където светофарната уредба се контролира в нашия Център за управление на трафика и постоянно се наблюдава, като се регулира в зависимост от това какъв е автомобилният поток. Надяваме се, че скоро ще успеем да изградим светофара на ул. „Пере Тошев” и „Даме Груев”.

- Повече се чака на кръстовището на бул. „Христо Ботев” и „Найчо Цанов” към и от надлез „Родопи”. Там как ще се улесни преминаването?

- С намаления трафик по бул. „Христо Ботев” след затварянето на Бетонния мост дадохме част от секундите на кръстовището с бул. „Найчо Цанов”, където натоварването е голямо. През кръстовището до Аграрния университет също вървят повече коли и неслучайно още преди повече от половин година променихме там организацията точно с тази цел и виждаме, че дава резултат. При такива ситуации е важно да се спазват правилата и да не се бърза, за да не се стига до хаос.

- Колони от автомобили чакат на жп прелезите на бул. „Копривщица”, след като влаковете за гарите "Филипово" и "Тодор Каблешков" тръгнаха от Централна гара. Има ли начин да бъде облекчен трафикът?

- На прелезите е доста тежко. От НКЖИ бяхме уведомени, че при 72-часовите проби бариерите се свалят малко по-рано и се вдигат по-късно, защото се провеждат изпитания на системата. Мислим, че до седмица-две и там натоварването ще бъде облекчено. Водим разговори с НКЖИ с настъпването на септември при възможност в този участък да се намалят влаковете.

Оцени новината

Оцени новината
5/5 от 3 оценки
5/5 от 3 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
11 коментара
Леля

Леля

29.06.2024 | 16:10

25 минути, а преди това 30 минути чакане на автобус ,ако не подмине спирката.

Отговори
0 0
Майна с опит

Майна с опит

24.06.2024 | 14:48

Какви естакади???Пак схеми! Премахнете прелезите по"Копривщица" и градът ще се отпуши!!!!

Отговори
3 0
Даскалов

Даскалов

24.06.2024 | 11:48

Тъпите маришки драскачи що не се пробват да пътуват между 7.00 и 9.00 или 16.00 и 19.00, при това някъде от края на Кичука, и тогава да обясняват колко е бързо, а и комфортно - все още има автобуси с неработещи климатици! Явно някой трябва да пукне, наистина да има контрол и нещо положително да се случи... И управници, и медии явно нямат връзка с реалността.

Отговори
11 0
М.Димитров

М.Димитров

24.06.2024 | 09:34

Г-н Стоилов,елате на ул."Коматевско шосе",сега "ТОТЕВКА",за да видите за какво става въпрос.Ще припаднете докато я премините.Попитайте как преминават линейките на Бърза помощ.Защо е необходим тротоар от 5.50 при 7 м.уличка.Къде отиде второто платно?Има ли някой,който да отговори компетентно?Явно няма и няма и да има.

Отговори
8 0
Арх

Арх

24.06.2024 | 09:22

Естакадата по Копривщица ще струва много повече (400-500 милиона) от преместването на жп линията извън града. А идеята за градска железница намирисва на 19-и век и единствената ѝ цел е усвояването на пари.

Отговори
13 0
Арх

Арх

24.06.2024 | 09:19

Естакадата по Копривщица ще струва много повече от преместването на жп линията извън града. А идеята за градска железница намирисва на 19-и век и единствената ѝ цел е усвояването ха пари.

Отговори
4 0
Петрови

Петрови

24.06.2024 | 09:18

Няма град с по-отвратителен градски транспорт. София, Варна, Бургас, Стара Загора и Русе са на светлинни години преди Пловдив. Направете нещо от общината. На практика в този град обществен транспорт няма.

Отговори
23 0
Мнение

Мнение

24.06.2024 | 09:00

Много се хвалите господа, 25 минути ? - вчера да не би да е било 1 април

Отговори
12 0
25 минути

25 минути

24.06.2024 | 09:32

в 3 часа през нощта обаче.

Отговори
12 0
Аня

Аня

24.06.2024 | 08:49

И от кой край на "Кичука" се стига до Панаира за 25 мин,като аз всеки ден пътувам и стигам за 40 мин,да не говорим в 5 следобед!

Отговори
16 0
Иван Калоферов

Иван Калоферов

24.06.2024 | 08:58

ГАВРА с ПЛОВДИВЧАНИ . За градски транспорт - да не говорим .

Отговори
18 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?